Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Autor Prince of Persia 2 vzpomíná na jeho vznik: Dnes by to nebylo možné

Klasický titul Prince of Persia 2 z roku 1993 byl výjimečným produktem své doby. Jeho vznik rozhodně nelze označit za typický průběh herního vývoje a návrhář Jordan Mechner to připisuje specifické situaci hry i tehdejší doby.
Prince of Persia 2 patří mezi klasiky, kterým v devadesátých letech podlehla i řada nehráčů.

Prince of Persia 2 patří mezi klasiky, kterým v devadesátých letech podlehla i řada nehráčů.

Mechner byl autorem prvního dílu Prince of Persia. Perfektně tedy znal kód hry i veškeré její principy. Pro druhý díl navíc plánoval jen drobné změny v hratelnosti, lepší grafiku a novou sadu úrovní. Vtip ve vývoji druhého dílu však spočíval v tom, že Mechner titul pouze navrhne a tvorby samotné se nebude účastnit.

Vývojářský tým pro Prince of Persia 2 totiž sídlil v Kalifornii a Mechner plánoval přesun z New Yorku do Paříže. Pro tým tak vytvořil dvousetstránkový manuál, který principy i technické náležitosti hry detailně popisoval.

Dokumenty s herním návrhem pochopitelně v herním průmyslu vznikají běžně. Zpravidla se však často aktualizují, či využívají jen v úvodu. Tvorba her je totiž organický proces a některé principy znějí poutavě na papíře, ale v praxi pak nudí.

Obrázek z manuálu pro vývoj Prince of Persia 2

Jordan Mechner

Jenže Prince of Persia 2 vznikal přesně podle manuálu, jen s minimem komunikace. Jeho vývoj totiž začal v roce 1991, kdy byl internet ještě v plenkách. A Mechner tak mohl tvorbu hry usměrňovat jen minimálně.

Nález herního pokladu

Objevil se kód Prince of Persia

Jordan Mechner přes deset let nemohl objevit herní kód pro původní titul Prince of Persia. Naději na jeho nález tak ztratil, kód však při úklidu objevil jeho otec (čtěte více).

Hru navíc vydávalo menší vydavatelství Broderbund, pro které byla vůbec nejdražším projektem v historii. Vydavatelství se tak vývoje obávalo a manuál žádalo kvůli dostatečně přesnému odhadu nákladů.

Dostatečně věrný vznik hry Mechner přičítá i tehdejšímu duchu vývoje. Na titulu pracovalo jen několik lidí, a chyběla tak například pozice kreativního ředitele. "Pokud by vývojářský tým zahrnoval kreativního ředitele, můj manuál by byl během dvou měsíců zastaralý," píše Mechner na svém blogu.

Podobně však vnímá svou případnou účast na vývoji. Bylo by prý pravděpodobné, že by inklinoval ke snaze titul měnit a vylepšovat. Zpětné porovnání manuálu a výsledné hry tak Mechner považuje za zajímavé. Titul se pro rozpočet i plánované datum vydání neobešel bez škrtů, přesto o něm říká: "Jsem ohromený tím, kolik toho realizovali, a jak přesné to bylo."

Mechner svůj manuál pro vývoj Prince of Persia 2 zveřejnil na internetu, zájemci ho tak mohou stáhnout zde.

Autor:
Témata: Prince of Persia
  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

VIDEO: Figurky Funko se chystají dobýt i svět videoher

Roztomilé plastové figurky známých popkulturních postaviček s disproporčně velkými hlavami na vás...

Česká střílečka Gray Zone Warfare je terčem kritiky, ale prodává se skvěle

Vojenská střílečka Gray Zone Warfare od brněnského studia Madfinger zažila úspěšný první víkend....

Předplatitelé PS Plus dostanou v květnu fotbal i kyberpunkovou akci

Nabídka pro předplatitele služby PS Plus je tento měsíc mimořádně pestrá. Hlavním tahákem je...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...