Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Microsoft o Xbox One: Naše dlouhodobá vize se nezměnila

  13:52
Filozofie konzole Xbox One se během několika měsíců citelně proměnila. Zařízení původně nemělo podporovat bazarové hry, mělo vyžadovat připojení k internetu alespoň jednou za den a snímač Kinect měl být vždy zapnutý. Microsoft přesto tvrdí, že v rámci dlouhodobých cílů se toho příliš nezměnilo.
Konzole Xbox One bude v prodeji od 22. listopadu. Ale pouze v jednadvaceti zemích, mezi které Česká republika nepatří.

Konzole Xbox One bude v prodeji od 22. listopadu. Ale pouze v jednadvaceti zemích, mezi které Česká republika nepatří.

Odhalil to Phil Harrison, který v Microsoftu zastává pozici evropského korporátního viceprezidenta pro interaktivní zábavu a kterého vyzpovídal server Games Industry. A odpovídal například na otázku, jakým způsobem Microsoft vnímal negativní reakce hráčů spojené s požadavkem neustálého připojení k internetu a čistě digitálního obsahu. S tím totiž původní koncept konzole Xbox One počítal.

"Naše dlouhodobá vize se nijak nezměnila. Nijak jsme ji nezmírnili. A zahrnuje veškeré výhody spojené s ekosystémem připojeným (k internetu, pozn. red.) a jeho významem pro všechny účastníky. Tedy nás, vývojáře, vydavatele a především hráče," říká Harrison.

Zároveň však dodává, že si v Microsoftu uvědomili význam některých očekávání. Například těch spojených s obsahem na datových médiích. Harrison nicméně neupřesňuje, jaká očekávání to jsou. Pouze zmiňuje, že firma v reakci na to změnila některé ze svých plánů.

"Hráčům to nabízí volbu. Mohou obsah konzumovat skrze médium, které jim vyhovuje nejvíce a pro danou situaci se hodí," tvrdí Harrison.

Server GamesIndustry se Harrisona také ptal, zda je Xbox One možné vnímat spíše jako herní zařízení, či multimediální přístroj. "Krátkou odpovědí je, že jsme vytvořili platformu, která poslouží oběma variantám," reaguje Harrison.

Jedním z cílů pro operační systém pro Xbox One tak bylo rychlé přepínání mezi aplikacemi. To by mělo být téměř okamžité, a uživatelům tak umožní kdykoliv zapnout film, či se naopak vrátit k rozehrané misi.

V případě Xboxu 360 načítání i vypínání her zabralo citelný čas, a jako multimediální zařízení tak konzole nebyla ideální.

Xbox One

Zmínka padla i o nezávislých hrách. Microsoft totiž svůj přístup k nim pojal odlišně než Sony. Konzole PlayStation 4 je totiž zároveň i vývojářským zařízením. Microsoft se oproti tomu zapomněl v minulosti, a pro vývoj tak je třeba speciální verze konzole. A za to se v minulosti platilo.

Situaci však chce řešit tím, že speciální verzi některým nezávislým vývojářům zapůjčí. Pro toto privilegium je však třeba se kvalifikovat, a s uvedením Xboxu One do prodeje tedy nástroje budou mít jen někteří z vývojářů.

Microsoft tak nezávislé hry pro svou konzoli neočekává dříve než začátkem příštího roku. Sony oproti tomu alternativní herní scénu podporuje od začátku a některé tituly budou k dispozici s uvedením PlayStation 4 do prodeje. Harrison však podotkl, že by i běžné verze Xbox One v budoucnu měly posloužit jako vývojářská sada.

Autor:
Témata: Microsoft, Xbox One
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

VIDEO: Figurky Funko se chystají dobýt i svět videoher

Roztomilé plastové figurky známých popkulturních postaviček s disproporčně velkými hlavami na vás...

Česká střílečka Gray Zone Warfare je terčem kritiky, ale prodává se skvěle

Vojenská střílečka Gray Zone Warfare od brněnského studia Madfinger zažila úspěšný start. Celkem si...

Předplatitelé PS Plus dostanou v květnu fotbal i kyberpunkovou akci

Nabídka pro předplatitele služby PS Plus je tento měsíc mimořádně pestrá. Hlavním tahákem je...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...