Tuto otázku položil analytik Eric Sheridan při konferenčním hovoru s finančním ředitelem Electronic Arts Blakem Jorgensenem. "Museli bychom to pravděpodobně vytvářet ve dvou studiích, je to totiž náročné," reagoval Jorgensen.
"Vývoj Battlefieldu nám zabere zhruba dva roky. Chcete se proto ujistit, že mezi studii sdílíte talentované lidi. Aby tam zůstávali ti hlavní zaměstnanci a ústřední zážitek ze hry. Musíte být též opravdu opatrní, abyste přitom značku nezničili. Musí to být vzrušující a jiné, a zároveň musíte tu značku udržovat skvělou," vysvětluje Jorgensen.
Dále upozorňuje, že s prodejem hry obchodní cyklus Battlefiledu nekončí. Následuje další rok, během kterého vychází stahovatelný obsah, a hráči mohou získat výhody zakoupením premium účtu. "Musíte proto být opatrní, abyste nezničili část ocasu, která je s Battlefieldem spojená," říká.
Akce se původně měla střídat se sérii Medal of Honor. Poslední dva díly však nezískaly příliš pozitivní hodnocení (recenze Warfighter), a série tak minimálně na čas odpočívá. Novými alternativami mají být akce ze světa Star Wars, na nichž bude pracovat nově otevřená pobočka studia DICE v Los Angeles. A také sci-fi střílečka Titanfall, kterou vyvíjejí autoři série Call of Duty.
Osobně se nemohu ubránit pocitu, že i dvouletý cyklus vydávání může sérii Battlefield časem zahubit. Letošní díl příliš inovativní nebyl, ale na úspěch to ještě stačilo (čtěte recenzi). Pokud však s dalším dílem nepřijde dramatičtější změna, může o tuto značku řada hráčů ztratit zájem.