Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Vývoj Armored Warfare: Jdou po krku World of Tanks, zkušenosti chybí

Ohlášení Armored Warfare nejednomu hráči nadzvedlo obočí. Jistě, inspirace v populárních titulech není ničím novým. Autorská společnost Obsidian Entertainment se však proslavila především vývojem her na hrdiny.
Armored Warfare

Armored Warfare | foto: Obsidian Entertainment

Prohlídka studia a rozhovory s některými z vývojářů pak jen potvrdily naše domněnky. Armored Warfare jako variace na World of Tanks pravděpodobně není vysněným projektem, silný ruský investor však zajistí stabilitu firmy na další řadu let a mezi tvůrci se najde i řada příznivců žánru.

Například jeden z programátorů sloužil na konci osmdesátých let jako tankista. V Obsidianu však pracuje již dvanáct let, a jeho zapojení do vývoje Armored Wafare je tak spíše souhrou náhod.

Armored Warfare je v současné době pro Obsidian největším projektem. Ačkoliv studio pracuje ještě na čtyřech dalších hrách, sto ze zhruba sto šedesáti zaměstnanců se věnuje právě tankům.

Jen programátorů je mezi dvaceti a třiceti. Přesto však snaha o sesazení World of Tanks z trůnu může být sisyfovskou prací.

Prezentujcí na fotografii je programátor, který v letech 1989 až 1991 sloužil jako tankista v armádě Spojených států.

Projekt začal jedním e-mailem v roce 2012, kdy Obsidian údajně prozkoumával pole free-to-play her. Není ostatně žádným tajemstvím, že studio v letech 2011 a 2012 zažilo temné časy.

Kvůli několika zrušeným projektům a nedostatku peněz totiž firma málem zkrachovala a zachránil ji až úspěch při komunitním financování Pillars of Eternity.

Možnost vyvíjet Armored Warfare tak pravděpodobně byla pomocnou rukou tonoucímu. To však neznamená, že by vývojáři na hře nepracovali s plným nasazením. Třeba jen vyvážení titulu zajišťuje řada lidí.

Společnost zaměstnává například analytika, který celé dny zkoumá herní data. Tvůrci úrovní pro změnu využívají datové mapy, na základě kterých vyvažují jednotlivá prostředí. Cílem je, aby se průměrný počet výher a proher obou stran blížil poměru 1:1.

Vývoj provází zevrubný výzkum

S projektem je spojená komunita zapálených hráčů, která upozorňuje na jakékoliv nepřesnosti. Například tvorbě tankových modelů proto grafici věnují nadstandardní péči. Modely porovnávají s fotografiemi a ujišťují se, že je každý viditelný šroub na správném místě.

Vývoj proto vyžaduje intenzivní rešerši. Vývojáři zkoumají historická data, navštěvují muzea a spolupracují s armádními experty. Na stolech se také povalují tematické knihy, například o dělostřelectvu.

Přesto se někdy nedaří získat dostatečně uspokojivé materiály a právě v tu chvíli může pomoci komunita. Stává se například, že někdo z hráčů pracuje v továrně, kde se určitý model tanku vyrábí. A může proto tvůrcům zaslat fotografie jeho součástí.

Spolupráce s komunitou a reakce na hráčské tužby jsou ostatně něco, co při návštěvě studia zaznělo opakovaně. Vývojáři například několikrát zvětšovali mapy.

Zatímco první úrovně začínaly s rozlohou jednoho kilometru čtverečního, tvůrci na žádosti hráčů experimentovali i s velikostí 1200x1200 metrů a nejnovější mapa o velikosti 1,4 km2 sklízí pozitivní reakce.

Konkurenční řevnivost všem jen prospěje

Do budoucna vývojáři plánují přidávat řadu dalších prvků. Rozvíjet chtějí například kooperativní souboje s počítačem, které by se měly rozrůst v příběhovou kampaň a nabízet „epičtější souboje s bossy“.

Pracují i na viditelném opotřebení tanků, které bude odměnou pro dlouhodobě aktivní hráče. Dochází také například na průběžné změny v uživatelském prostředí. Cílem je, aby jeho prvky byly intuitivní a pro jeho pochopení nebylo třeba absolvovat výcvikové mise.

Těžko předem odhadovat, nakolik se titul zalíbí fanouškům World of Tanks. Již nyní však komunita čítá desítky tisíc aktivních hráčů a každá úspěšná konkurence je pro žánr ozdravná. Vytváří totiž tlak na to, aby všechny zúčastněné strany vyvíjely ten nejlepší možný produkt. A z toho hráči vždy budou jen profitovat.

Velikostní poměry tanků i umístění jednotlivých součástek je vždy třeba pečlivě přeměřit.

Autor:
Témata: World of Tanks
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Vydělali balík na Angry Birds, začátky měli krušné. Poznáte tyto hry?

Ještě před tím, než zbohatlo na sérii her Angry Birds, vyrábělo finské studio Rovio celou řadu...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...