Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Pět her, u nichž budete potit krev, jak moc jsou obtížné

Projekty ze série Dark Souls jsou těžké. Velmi těžké. Ale jsou hry, u kterých se člověk zapotí ještě víc. U následujících pěti kousků jsme si doslova rvali vlasy.

Trilogie Dark Souls (a její duchovní předchůdce Demon ́s Souls) se pyšní pověstí extrémně náročné (i když obvykle férové) série. Jde o hry pro ty, kteří mají pevné nervy a vysokou hladinu trpělivosti.

Málokdo asi bude protestovat proti tvrzení, že zmíněná videoherní série je na dnešní poměry překvapivě náročná. Ale světe div se, existují i tituly, u kterých se budete rozčilovat ještě mnohem častěji a budete mít chuť umlátit tvůrce ovladačem.

Podívejme se na pětici her, které nám daly zabrat ještě o něco víc než Dark Souls. Zřejmě vás nepřekvapí, že jde o projekty, které už nejsou nejmladší. V „dávných“ dobách se prostě tvůrci s hráči vůbec nemazlili a nevadilo jim, že před monitorem či obrazovkou potí krev.

Contra (1987)

Zběsilá střílečka Contra se objevila v roce 1987 na automatech a následně se rozšířila na další platformy. A hráči si ji velmi rychle zamilovali, především díky možnosti kooperativní hry a na svou dobu epickým vizuálům. Ale nejen to. Contra se stalo legendárním i díky obtížnosti.

Server IGN označil Contra za „Toughest Game to Beat“ (nejobtížnější hra ke zdolání). Ne nadarmo. Pokud máte s Contra zkušenosti, jistě potvrdíte, že zdolat tuhle záležitost je dvakrát těžší než dostat doktorát na Fakultě aplikovaných věd. Uspět ve hře, kde máte velmi omezené množství životů a klidně vás zabije jedna rána, není vůbec snadné. Traduje se, že titul stál u zrodu popularity cheatů, protože bez nich to prostě někteří (nebo spíše většina) nezvládli. Mimochodem, ani následující díly rozhodně nebyly procházkou růžovým sadem.

Ghosts ́n Goblins (1985)

Dva roky předtím, než hráči začali mlátit hlavou do zdi u Contra, se zrodil titul, který je často označován za jednu z nejtěžších her, které kdy spatřily světlo videoherního světa. Příběh byl velmi prostý (rytíř musí zachránit princeznu ze spárů zloducha), ale o zápletku nebyl čas se zajímat.

Při hraní musel člověk věnovat všechnu energii tomu, aby nezešílel. Drsní protivníci, ještě drsnější časový limit, brutální finální boss a jako třešinka na dortu fakt, že jste hru museli projít dvakrát, abyste ji oficiálně dokončili. Capcom rozhodně věděl, jak dát hráčům pořádně zabrat.

Battletoads (1991)

Ani na počátku devadesátých let minulého století nebyli hráči zrovna šetřeni. Hlavně ti, kteří se rozhodli vyzkoušet si akci Battletoads na konzoli NES. Netrvalo dlouho a Battletoads si vydobyl pověst jedné z nejlepších, ale také nejtěžších her pro tuhle platformu. Jednoduše řečeno, pokud neměl člověk bezchybné reflexy a pořádnou porci štěstí, pak mu u Battletoads hrozil kolaps.

Battletoads
Battletoads Arcade (Rare Replay)

Battletoads

A to jak u střetů s protivníky, tak například během úrovní, ve kterých jste využívali dopravní prostředky. Tohle je prostě záležitost jen pro ty nejlepší z nejlepších, kterým nevadí si občas vzteky pobrečet (hlavně u neblaze proslulé úrovně Turbo Tunnel).

Ninja Gaiden Black (2005)

Je těžké vybrat hru ze série Ninja Gaiden, která by se dala označit za nejtěžší. Spousta z nich je extrémně obtížná. Ale nakonec jsme se rozhodli udělit pomyslnou korunu Ninja Gaiden Black (dobová recenze na Bonuswebu), tedy rozšířené edici původního Ninja Gaiden z roku 2004. Ta oproti originálu nabízela další obsah a dva nové stupně obtížnosti. „Lehkou“ Ninja Dog a drsnou Master Ninja. A pro ty, kteří se rozhodli zkusit druhou zmíněnou, byla připravena nefalšovaná muka.

Co vůbec dělalo z Ninja Gaiden Black takový oříšek? Řekněme si to takhle, pokud máte dojem, že bossové v Dark Souls jsou tvrdí, tak Ninja Gaiden ani nezkoušejte. Tam vás strážci úrovně odpraví dřív, než řeknete „Dark Souls je pro čajíčky.“ Ale velmi rychle vás zmasakrují i řadoví nepřátelé, takže žádný strach, než dojdete ke strážcům úrovně, už budete na umírání zvyklí.

Discworld (1995)

Adventura může v přehledu působit zvláštně, ale má to svou logiku. Na rozdíl od hry samotné. Ta našla inspiraci u knihy legendárního autora Terryho Pratchetta a jak asi víte, jím vytvořený svět je hodně svérázný. A podobně je na tom herní Discworld, ve kterém některé hádanky jednoduše nedávaly smysl.

Hráč se často dostal do situace, kdy byla jedinou záchranou taktika zvaná „pokus-omyl“ a nezbylo mu, než zkoušet různé předměty a doufat, že mu jeden z nich pomůže posunout se v Discworldu dál. Byl tu ale jeden problém: artefakty bylo často dost těžké najít a hra se zrovna nepřetrhla s tím, aby vám naznačila, kde se skrývají. Neustálé „záseky“ byly denním chlebem a než se člověk dostal do finále, objevila se mu na čele hromada nových vrásek.

Je to za námi, pět projektů, na které vzpomínáme s láskou, ale současně si vybavujeme, kolik šedivých vlasů nám u nich přibylo. A co vy, jaká byla nejnáročnější hra, kterou jste vyzkoušeli?

Autor:
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Vydělali balík na Angry Birds, začátky měli krušné. Poznáte tyto hry?

Ještě před tím, než zbohatlo na sérii her Angry Birds, vyrábělo finské studio Rovio celou řadu...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...