Návrh Quake Champions z dostupných informací působí jako nepovedená snaha o opatrné našlapování. Na sérii se totiž tvůrci pokoušejí odkazovat pomocí tradičních zbraní, zavedených postav i ikonických úrovní. Zároveň se však odklánějí od čistokrevné akce a přidávají zcela nadbytečné prvky, jež se značkou Quake naprosto nejdou dohromady.
Nové video odhalilo čtyři postavy a jejich dynamiku. Vývojáři tvrdí, že Quaka každý člověk hraje odlišně. Někteří lidé jsou prý útočnější typy, jiní preferují defenzivnější hru. To je však podle našich zkušeností nesmysl a styl hry se u zkušených hráčů odvíjí spíše od situace, tedy počtu životů, dostupných zbraní a odhadu, jak je na tom nepřítel.
„Hrdiny jsme navrhli tak, aby mohli zapadat do vašeho herního stylu. Můžete najít postavu, která se hodí právě pro vás a taktické možnosti můžete prohloubit využitím aktivní dovednosti. Ta pomáhá také při týmové hře,“ tvrdí ředitel studia id Software Tim Willits.
Záběry z filmové ukázky ke Quake Champions
Jeden hrdina tak může díky termovizi dočasně sledovat nepřátele přes zdi, další pak útočí s rozběhem a přiráží nepřátele ke stěně. Oboje přitom ve spojení s Quakem působí jako projev ryzího šílenství.
Quake Champions čím dál více připomíná populární akci Overwatch. Ta je sice excelentní, snaha napodobit ji však působí jako zneužití značky Quake.
Nezbývá než doufat, že tvůrci situaci napraví. Jsou to ostatně autoři excelentní kampaně v letošním DOOMu, a šance na záchranu tak existuje. DOOM však trpěl na bídně zpracovanou síťovou hrou, vytvořenou odlišným studiem. A lze předpokládat, že její návrh schvaloval zástupce id Softwaru.
Bude zajímavé sledovat, jestli vývojáři zareagují na reakce skalních fanoušků. Citelná část palců u videa ukazuje směrem dolů, což o nadšení hráčů leccos vypovídá.
Situaci také nijak neprospívá naprosto nevýrazná grafická stylizace, která spíše připomíná sérii Gears of War. Nezbývá proto než věřit, že se vizuální pojetí hry od animované ukázky bude značně lišit.