Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Pohled na život vývojáře: Nezaplacené účty a stálá obava o budoucnost

  17:28
Mnoho lidí vnímá práci na videohrách jako ten nejlepší způsob obživy. Ve velkorozpočtovém vývoji je to však tvrdá dřina plná přesčasů a častého propouštění po dokončení projektu. A při tvorbě na volné noze musíte čelit ještě dalším překážkám.

Mezi nezávislými vývojáři se traduje, že pro generování stabilních příjmů stačí vydat několik her. Skutečnost však může být zcela odlišná a ani úspěšný první titul nutně nedává odpověď na otázku, z čeho příští měsíc zaplatíte účty. Teoretický dlouhodobý příjem z jednoho titulu totiž většinou jen těžko pokryje náklady pro vytvoření další hry.

A to ještě za předpokladu, že hráči o projekt jeví zájem. „Když vydáte první hru, která by si několik následujících let měla vést dobře, stále to neřeší vaši momentální situaci,“ vysvětluje na blogu Dave Toulouse.

Můžete navíc vydat i několik neúspěšných her, které několik týdnů po vydání upadnou v zapomnění. Toulouse například loni zveřejnil dva tituly, o které komunita zájem příliš neprojevila. „Už v době vydání nebyly úspěšné. Na moji stávající finanční situaci proto mají jen minimální dopad. Ještě pořád čas od času vydělají trochu peněz, ale není to nic, na co bych se mohl spoléhat,“ vysvětluje Toulouse.

March of the Living
March of the Living

Toulousova hra March of the Living

Prodeje jsou navíc nepředvídatelné, a vaše příjmy se tak každý měsíc liší. Toulouse proto upozorňuje, že je vždy nutné mít finanční polštář pro přežití slabých měsíců. S vytvářením rezerv mohou pomoci například různé slevové akce, během kterých si vaše výtvory mohou vést o poznání lépe.

Správa financí také závisí na individuální toleranci k riziku. Vsadíte vše na jednu hru a nenecháte si žádné rezervy pro případ, že by neuspěla? Nebo raději vydáte méně propracovaný počin a na bankovním účtě si ponecháte alespoň nějaké peníze?

„Ani úspěšní vývojáři si nemohou být jistí tím, jak se bude dařit jejich příští hře. Viděl jsem řadu lidí, kteří se škrábali na hlavě a přemýšleli nad tím, co se stalo. Měli hru, o jejíchž kvalitách byli přesvědčeni, a přesto dopadla bídně,“ popisuje Toulouse.

Počítat navíc nelze s žádnými externími faktory. Můžete mít například vcelku úspěšnou hru s tematikou ideální pro příští slevovou akci na Steamu a obchod mezi doporučované hry zařadí konkurenční titul, který se prodává o poznání hůře.

Často tak po vydání hry končíte v naprosto identické situaci, v jaké jste byli před jejím vývojem. Zaplatíte sice účty, nezbývají vám však rezervy nutné k práci na onom velkolepém projektu, který jste celou dobu zamýšleli.

Alternativou je uzavřít dohodu s vydavatelstvím, což pomáhá pokrýt průběžné náklady. Hra však ve výsledku musí prodat alespoň dvakrát více kopií. Peníze si totiž dělíte s vydavatelem, a vytvořit si finanční rezervu je tak ještě těžší.

Autor:
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...