Na začátku si vybereme jednoho z pěti hrdinů. Může to být ghúl, ale i člen Bratrstva oceli. Následuje výběr scénáře, na jehož základě se pomocí modulárních prvků sestaví z hexa dílů hrací pole.
Scénáře jsou celkem čtyři a hráčům budou povědomé: The Capital Wasteland, The Pitt, The Commonwealth a Far Harbor. Několik míst je předurčených, zbytek však bude pokaždé jiný. To by mělo zaručit, že stejný scénář bude při opakovaném hraní mít odlišný průběh.
Jaký bude život v pustině, je následně jen na nás. Budeme uzavírat spojenectví s frakcemi, získávat zbroje, zbraně, ale počítá se i se systémem S.P.E.C.I.A.L., což jsou zkratky atributů jako síla či vnímavost, které budeme během hraní rozvíjet. Samozřejmostí jsou perky a při bitvách nebude chybět systém asistovaného míření V.A.T.S. pomocí kostky.
Redaktor serveru Game Informer, který hru vyzkoušel, považuje za nejvíce inovativní to, že se hra zaměřuje na různé volby a zohledňuje jejich následky. V jedné ze situací se můžeme například rozhodnout, zda osvobodíme partu mutantů. Pokud ano, do balíčku se zamíchá další sada karet, která řeší střetnutí s mutanty v pustině.
Jedna herní seance by se měla pohybovat v rozpětí dvou až tří hodin. V obchodech se deskovka objeví koncem letošního roku.