Velcí výrobci počítačů, kteří již na veletrhu IFA prezentovali své produkty, nezapomněli na svých stáncích dát patřičný prostor i herní scéně. Ne nadarmo tak Acer propaguje svou řadu Predator, Asus značku Republic of Games (RoG), HP má OMEN a Lenovo zase Legio.
Speciální výzkum společnosti GFK pro účely veletrhu IFA ukazuje, že se i nadále mohou výrobci na tento trh spolehnout. Nejde přitom v tomto případě jen o samotné počítače, přidává se i rostoucí prodej herního příslušenství všeho druhu. Speciální myši, klávesnice, sluchátka, monitory a další tak v prvním pololetí letošního roku přinesly celosvětově jejich výrobcům příjem asi 1,1 miliardy eur (cca 28, 7 miliardy korun). To je nárůst o 56 procent. Z toho se nejlépe dařilo monitorům s nárůstem o 114 procent.
Ale vraťme se k samotným PC. Podle GFK jen za první pololetí letošního roku v porovnání s předchozím obdobím loňského roku činí nárůst příjmů z prodeje herních PC asi 55 procent. Přenosné herní počítače pak v v příjmech výrobců narostly o 24 procent. Firma přitom neuvádí čísla za severní Ameriku.
GFK uvádí, že Evropa v tomto ohledu překonává i jinak nenasytný asijsko-pacifický region, protože je zodpovědná za 44 procent příjmů výrobců. To činí 680 milionů eur (cca 17,8 miliardy korun) a znamená to nárůst o 11 procent. Podíl druhého zmíněného regionu je 34 procent s nárůstem o 67 procent. Východní Evropa a Rusko se pak podílejí 12 procenty a rostly za rok o 42 procent na prodeje ve výši 193 milionů eur (cca 5 miliard korun).
Výzkumná agentura předpokládá, že i nadále bude tuto oblast čekat růst.