Tohle bolí. Spec Ops: The Line je moje srdcovka, protože obsahuje jeden z nejlepších scénářů, jaké kdy počítačová hra měla.
Pod slupkou obyčejné střílečky se skrývá propracovaný příběh o krutosti a nesmyslnosti války. Jenže tahle kombinace nikoho moc nenadchla. Fanoušky stříleček všechno to filosofování nudilo a kdo si chtěl vychutnat příběh, musel se k němu prostřílet skrze zástupy generických nepřátel. Hra tak finančně propadla.
Ale to třeba Psychonauts nebo Beyond Good & Evil také a pokračování se přesto připravují, tak proč ne i Spec Ops? „Protože to byl brutální a bolestivý vývoj a každý, kdo na hře pracoval, by raději jedl střepy, než aby dělal pokračování. A navíc se ani neprodávala,“ ukončil jednoznačně jakékoli naděje scenárista hry Walt Williams.
Co se vlastně dělo během vývoje tak hrozného, už se asi nikdy nedozvíme, v minulosti se ale hodně spekulovalo o neshodách mezi vydavatelstvím 2K Games a vývojáři z Yager Development.
Jakkoliv je nám líto, že už další díl nebude, musíme uznat, že je to možná dobře. Příběh hry byl totiž dokonale uzavřen a samotný konec působil jako rána pěstí do žaludku, sebelepší nastavování by výsledný efekt jen zředilo.