Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

ANKETA: Jaká je vaše nejoblíbenější hra od Bioware a proč?

Prozatím posledním kouskem Bioware je looter shooter Anthem. Studio ovšem proslulo jinými hrami, vzpomeňme Baldur's Gate, Dragon Age či Mass Effect. Dokážete vybrat jednu nejoblíbenější? Napište nám do diskuze.

Mass Effect 3

Jakub Žežule - Nejradši mám třetí Mass Effect. Na rozdíl od dvojky se tu totiž každá akce víceméně točila kolem hlavní mise, zatímco v ME2 jsem měl dojem, že Shepard dělá všechno možné, jen aby nemusel řešit to nejdůležitější. Rád vzpomínám i na skvělé přídavky v čele s Citadelou a lehce hororovým Leviathanem. A když si k tomu připočtu perfektní soundtrack v čele s depresivní skladbou Leaving Earth, výrazně vylepšený soubojový systém a spoustu silných příběhových momentů, mám o celkovém vítězi jasno. 

Tolik propíraný závěr sice původně zklamal i mě, ale jeho dodatečně vylepšená verze byla už výrazně lepší. To zbytečně naroubovaný multiplayer nebo menší dopad některých voleb z předchozích dílů mě mrzel o něco víc. U těch nejlepších her to tak ale prostě bývá. Nikdy nejsou dokonalé.

Star Wars: Knights of the Old Republic

Petr Zelený -  To je hrozně těžká otázka. Asi jako kdybych dostal na výběr, jestli se navždycky vzdám pizzy nebo čokolády. Ale po troše promýšlení to musím hodit Knights of the Old Republic. Už jen za tu odvahu ukázat milovaný svět Hvězdných válek tisíce let před tím, co se odehrálo ve filmech. Plus jsou Rytíři Staré republiky vynikající RPG, ve kterém si každý může vyzkoušet, jaké to je vládnout světelným mečem a všemi vymoženostmi Síly. Nemluvě o tom kolosálním příběhovém twistu. Sorry, první Mass Effecte, prohrál jsi to jen o chlup.

Baldur’s Gate

Jan Kouba - Pro mě je to určitě to, co všechno odstartovalo - Baldur’s Gate. Nejen jedna z nejlepších RPG vůbec, se skvělou atmosférou a taktickými souboji, ale i otvírák do dalších RPG her postavených na Infinity Engine: Icewind Dale nebo asi nejkultovnější Planescape: Torment. U Baldur’s Gate jsem strávil desítky hodin a návštěvu si už několikrát s chutí zopakoval.

Mass Effect 3

Martin Zavřel - Mass Effect 3. Ačkoliv chápu všemožné výtky na konto třetího dílu a souhlasím, že dvojka byla objektivně povedenější, osobně mi trojka sedla z celé série nejvíc. Bylo to určitě do velké míry díky výpravě a hudbě, ale také proto, že mám slabost pro tragické příběhy a třetí díl je plný smrti a zoufale beznadějného boje s nezastavitelnou sílou. Celá trilogie měla nezapomenutelnou atmosféru, ale třetí díl byl skutečně epický.

Star Wars: Knights of the Old Republic

Jan Lysý - To je trochu Sophiina volba, u několika her od Bioware jsem strávil spoustu dnů a nocí (a nelituji), ale pokud bych si musel opravdu vybrat jen jeden titul, tak to asi budou Star Wars: Knights of the Old Republic. Už roky doufám, že se filmaři vydají do hlubší minulosti daleké, předaleké galaxie a nabídnou projekt ze Staré republiky, nicméně zatím nic. Naštěstí Knights of the Old Republic prezentují tuhle etapu tak lákavou a zábavnou formou, že tomu nemůže žádný film konkurovat.

Jan Srp - Tak to je hotová Sophiina volba. Řekl bych o sobě, že jsem ortodoxní fanoušek a až na poslední Anthem jsem dohrál všechny jejich „velké“ hry. Druhá Baldur’s Gate je pro mě naprosto zásadní a nedám na ni dopustit (mimochodem jsem kvůli ní začal chodit na Bonusweb, protože tu měla skvělou komunitu), jenže pozdější Planescape Torment mě odpálil přeci jen ještě o fous více. Nejraději však asi vzpomínám na sérii Mass Effect. 

Mass Effect 3

Každý díl je trochu jiný, ale každý je něčím skvělý. Upřímně nechápu, kde se ve „fanoušcích“ bere tolik zloby, za mě bylo vyvrcholení trilogie navzdory několika zmateným posledním minutám jedním z nejsilnějších herních zážitků vůbec. A kdo se vysmíval Andromedě jen kvůli nepovedeným obličejovým animacím, by si snad ani fanoušek vůbec říkat neměl.

Jsem také jedním z mála lidí, kteří nemají potřebu plivat na aktuální Anthem. Od samého začátku jsem říkal, že to bude jen generická střílečka, takže jsem ve výsledku docela pozitivně překvapen. Abych jen nechválil, série Dragon Age má děsivě sestupnou tendenci, takže si čtyřku v den vydání určitě nekoupím ve sběratelské edici, což byla pro mě ještě před pár lety u her od Bioware povinnost.

Star Wars: The Old Republic

Ondřej Martinů - Když se řekne BioWare, vybavím si asi jako první sérii Mass Effect, kterou jsem ovšem nehrál. Zkoušel jsem Dragon Age Origins, to mě ovšem příliš nebavilo z důvodu nutnosti hrát za celou partu postav, dávat pozor na atributy a výbavu ostatních a ne jen na mnou vytvořenou hlavní postavu. Nejvíc mě tak asi bavila onlinovka Star Wars: The Old Republic, o které jsem i kdysi pomáhal psát největší českou fanpage. Dokonce jsme dostali přístup do uzavřené bety, takže jsem SWTOR hrál jako jeden z prvních. Bavily mě příběhy různých hráčských povolání, které šly vždy hrát stylem klaďase nebo záporáka (světlá nebo temná strana Síly), ale samotné online prvky mě už tolik neuchvátily. Když se ještě přidal trochu slabší hardware mého tehdejšího PC, který některé lokace moc nezvládal, hraní tohoto titulu jsem po pár měsících zanechal.

Autor:
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

VIDEO: Figurky Funko se chystají dobýt i svět videoher

Roztomilé plastové figurky známých popkulturních postaviček s disproporčně velkými hlavami na vás...

Česká střílečka Gray Zone Warfare je terčem kritiky, ale prodává se skvěle

Vojenská střílečka Gray Zone Warfare od brněnského studia Madfinger zažila úspěšný start. Celkem si...

Předplatitelé PS Plus dostanou v květnu fotbal i kyberpunkovou akci

Nabídka pro předplatitele služby PS Plus je tento měsíc mimořádně pestrá. Hlavním tahákem je...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...