Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Strategie Iron Danger je dokonalým důkazem, že originalita ještě nevymřela

  15:56
Zapomeňte na save a load. Možnost libovolně převíjet čas dopředu a dozadu dělá z jinak celkem béčkové fantasy strategie Iron Danger nezapomenutelnou záležitost.

Když jsem na Gamescomu stepoval před prezentační místností hry Iron Danger, měl jsem sto chutí odejít pryč. Z propagačních materiálů na mě působila jen jako laciný derivát Divinity: Original Sin, o jejích autorech jsem do té doby neslyšel a zvolená steampunková stylizace mi přišla zoufale neoriginální. No a vida, nakonec jsem odešel s očima navrch hlavy a přesvědčením, že šlo o jednu z nejlepších her, které šlo na GC vidět.

Iron Danger

Iron Danger stojí a padá na inovativním bojovém systému, který hráči umožňuje plynule posouvat čas dopředu a zpět. Vzpomínáte na nezávislý hit Braid? Tady je to něco podobného, jen méně akčního a více přemýšlivého. Například směrem k nepřátelům pošlete fireball, ale ten se ukáže jako neúčinný. V klasické hře byste si zanadávali nad vyplýtváním jednoho kouzla, případně rovnou nahrávali uloženou pozici, tady stačí jedním tlačítkem přetočit čas o pár sekund zpátky a můžete hned vyzkoušet něco jiného.

Mohlo by to vypadat, že takový systém postrádá pro hráče jakoukoliv výzvu, ale opak je pravdou. Jednak jste pod permanentním tlakem způsobeným obrovskou přesilou mnohem silnějších nepřátel, jednak ovládáte rovnou dvě postavy najednou a zkoordinovat jejich akce dohromady není nic jednoduchého.

Mechanismus posouvání času má navíc řadu omezení. Posouvat lze jen o zhruba vteřinové úseky, kterým se zde říká úder srdce. Do paměti se jich přitom nahrává jen posledních 10, takže pokud jste snad udělali chybu před delší dobou, máte prostě smůlu.

Důležitou vlastností bojového systému je naprostá absence náhody. Nejsou tu žádné skryté „hody kostkou,“ jejichž výsledek by ovlivňoval například množství uděleného zranění. Vše je tak snadno čitelné a předvídatelné a hráč má hned jasno o dopadu svých rozhodnutí.

Geniální souboje ale nakonec nejsou tím jediným, co si zaslouží vaší pozornost. Hlavní motivací pro hraní má být krátká, ale o to víc intenzivní příběhová kampaň. Autoři ji rozsahem přirovnávají například k Mutant Year Zero, s nímž ostatně sdílí i do hloubky rozepsaný okolní „lore.“ Ostatně vydání Iron Danger doprovodí i příběhový komiks popisující události předcházející začátku hry.

Největší výhrady tak mám vůči grafice, která je opravdu hodně stylizovaná, až mi to nesedí k vážnému pojetí hry. To však může být jen můj problém, spousta lidí má toto odlehčení ráda, viz třeba popularita Torchlightu nebo již zmíněných Divinity.

Kdy má být hotovo, ještě není jisté, ale vzhledem k pokročilému stavu vývoje bych tipoval druhou půli roku 2020. Potvrzeny jsou platformy PC (Steam), X1 a PS4.

Autor:
Témata: strategie
  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to

Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...

Nový herní seriál od tvůrců Life is Strange nás vrátí do devadesátek

Tvůrci milované série Life is Strange se ve své příští hře Lost Records: Bloom & Rage vrátí k...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...