Ještě před deseti lety si vydělával prodejem hot dogů na ulici, nyní je nejsledovanějším youtuberem a podle magazínu Time jeden ze sta nejvlivnějších lidí světa. Od založení svého kanálu natočil přes 4 000 videí, která nasbírala přes čtyřiadvacet miliard zhlédnutí, celkem ho pak odebírá 102 milionů lidí. Proslavil se především nevybíravým stylem humoru, který mu přinesl i řadu skandálů.
Například vůli několika skečům, v nichž tančili Indové držící nápis „Smrt všem Židům“, nebo muž vydávající se za Ježíše Krista prohlašoval, že „Hitler neudělal nic špatného“, přišel Kjellberg o lukrativní smlouvu se společností Disney (o kauze jsme psali tady).
Nový obsah nepřestával natáčet ani na dovolené či líbánkách, nyní ho však zřejmě dostihl syndrom vyhoření.
„Jsem unavený. Cítím se strašně unaveně. Nevím, jestli je to vidět, ale abyste věděli, počátkem příštího roku budu na chvíli pryč,“ oznámil překvapivě na konci svého nedělního vlogu s tím, že bližší podrobnosti oznámí později.
Ve zmíněném videu se vcelku nevybíravě pustil do nových „anti-harassment“ pravidel YouTube, která mají platit i retroaktivně na již zveřejněný obsah. Podle Kjellberga to bude mít za následek, že na druhé nejnavštěvovanější stránce internetu najdete už jen plytkou výplň, která sice nikoho neurazí, ale zároveň ani nepobaví. Problém navíc spatřuje v tom, že pravidla jsou vágně napsaná a dají se aplikovat prakticky na cokoliv.
Mimochodem, celé video uzavírá reklama na PewDiePieovu mobilní hru Poopdie, ve které si hráč může vytvořit vlastní hovínko. Firma Apple před čtyřmi dny tuto hru vyřadila z nabídky App Storu jakožto příliš nechutnou.