„Překvapivě hodně hráčů nás žádalo o možnost přiřadit primární skill k čemukoliv kromě levého tlačítka myši, aby mohli oddělit pohyb od útoku,“ říká Angela Del Priore, Lead UI Designer. Reaguje tak na zpětnou odezvu z dema, které bylo k vyzkoušení loni na Blizzconu. Diablo 4 tak bude ohledně mapování skillů na klávesy a tlačítka maximálně flexibilní.
A flexibilita se týká i uživatelského rozhraní ve spodní části obrazovky. Na základě dema a testu použitelnosti bude na PC standardně uprostřed dole. Jenže čím hráč sedí dále od obrazovky, tím víc tíhne k tomu, aby lišta byla vlevo dole. Takže zatímco na konzolích bude lišta pouze vlevo dole, uživatelé na PC si budou moci vybrat.
Diablo 4 je také první hrou v sérii, která vzniká zároveň na PC a konzole. A právě možnosti hrát na PC i na ovladači, respektive volnému přepínání mezi těmito vstupy, se musí přizpůsobit i uživatelské rozhraní.
Sjednocené uživatelské rozhraní je proto více založené na mřížce, ale neznamená to, že funguje identicky. Při ovládání myší vidíme, že přemístění skillů na lištu je realizováno pomocí drag & drop. Blizzard zároveň dodává, že podpora ovladače nemá limitovat komplexnost hry, ale je to další prvek, na který musí při designování myslet.
Blizzard také blíže představil novou rodinu nepřátel, kterými jsou kanibalové. Nemají žádnou jednotku, která by útočila z dálky, ale mohou hráče zaskočit svoji rychlostí a schopností překonávat překážky, například propasti. Kvůli tomu bude mít hráč méně času, aby správně vyhodnotil rozestavení.
Podrobnosti si můžete přečíst na oficiálních stránkách zde, připomínám i naše preview.