Sci-fi horor Vetřelec, který byl v kinech uveden už před dlouhými 41 lety, navždy změnil nejenom svět filmu, ale i komiksu, sběratelských figurek a co nás zajímá nejvíce, také videoher. Snímek legendárního režiséra Ridleyho Scotta a scenáristy Dana O’Bannona ohromil a vyděsil atmosférou a strachem z neznáma. Tajemný pocit ze záhadnosti planetoidu LV-426 a následné stísněnosti na kosmické nákladní lodi Nostromo byl a stále je pro diváka neskutečně silný. Podtrhuje ho i nestárnoucí soundtrack mistra oboru filmové hudby Jerryho Goldsmitha.
Vetřelec (1979)
I když obsazení vévodili herci Sigourney Weaverová a Tom Skeritt, největší hvězdou filmu se stal vetřelec – monstrum z vesmíru, jehož vzhled nepřestává dodnes udivovat. Jeho otcem není nikdo jiný než geniální šílenec H. R. Giger. Pro švýcarského umělce, který svou tvorbu předvedl v roce 2005 i Čechům na výstavě Mimo dobro v Národním technickém muzeu v Praze, kterou jsem navštívil, jde o vrcholné dílo. Dostal za něj ostatně i Oscara.
Gigerovo nádherně odporné miminko
Designu parasitického tvora, jehož geneze byla naplno vysvětlena až v prequelu Vetřelec: Covenant, se zhostil s temnou grácií hodnou sobě samému. Nešlo přitom o nic jednoduchého, jelikož má několik vývojových fází.
Počátkem je metr vysoké slizké vejce zvané Ovomorf s temným obsahem v útrobách, který vyskočí na hostitele z rodidel připomínajícího hrdla. Tento Facehugger, který se přisaje na nešťastníkův obličej, je už vyloženou variací na vaginu s nožičkami, což Giger nikdy neskrýval. V jeho tvorbě se to sexuálními motivy jen hemží.