Studio Sucker Punch zodpovědné za sérii InFamous moudře přenechalo superhrdinskou exkluzivitu na PlayStation 4 Spider-manovi a pro svoji poslední hru si vybralo magické prostředí feudálního Japonska. Ghost of Tsushima se bude odehrávat ve třináctém století na japonském ostrově Cušima, na nějž podnikají nájezdy Mongolové. Hlavní hrdina, samuraj Jin Sakai nebude jediný, kdo se jim postaví na odpor. A jak jsme měli možnost vidět v předchozích ukázkách, ne každé spojenectví ve hře vydrží do konce.
Aktuální předváděčka State of Play se zaměřila na představení tří základních pilířů hratelnosti, a to průzkumu, soubojů i nenápadného postupu. Co se průzkumu týče, bude hra představovat mix přístupů, jaký jsme viděli v aktuálně nejpopulárnějších hrách s otevřenými světy. Mapa nebude zahlcena ikonkami, na druhou stranu na ní přece jen uvidíte některé otazníky, které vám budou signalizovat, že se na daném místě něco nachází.
Zajímavé je, že po označení místa na mapě se před vámi hned nevznáší otazník přímo ve hře, ale vzdálenost vidíte v levém horním rohu obrazovky po stisku potřebného tlačítka. Na místo vás navádí viditelné proudění větru a ikonka se objeví, až když jste blízko cíle. Autoři také zdůrazňují, že svět hry je plný zajímavých míst, která na mapě nenajdete. K některým vás zavedou například zvířata. Podobně jako v Red Dead Redemption 2 vám další zvláštní situace signalizuje například stoupající kouř.
Otázka je, jak moc budou jednotlivé události a lokace rozdílné a zajímavé, neboť upoutávka v mnohém připomínala sušší openworldovou klasiku ve stylu Assassin’s Creed a žádnou zajímavou misi jsme v ní neviděli. Dojeď tam a tam a pro odměnu zmáčkni tlačítko, zabij požadované množství nepřátel, osvoboď tolik a tolik rukojmích, snad nezůstane jen u toho. Na ubisoftí školu dával vzpomenout i rychlý sběr surovin poblikávajících v přírodě.
Velmi povědomě působila i nenápadná likvidace nepřátel. Nechybí vrhací dýky, luk, kouřové bomby, petardy na odlákání pozornosti a vraždy na jednu ránu. Možnost vyřídit více nic netušících nepřátel najednou zase tvůrci odkoukali ze hry Batman: Arkham Knight.
Souboje představují zatím asi nejoriginálnější složku hry. Důraz je kladen na samurajskou efektivitu, kdy nepřítele vyřídíte několika přesnými ranami meče. Nepřátele budete moci vyzývat k typickým duelům. Podobně jako v NiOh nechybí ani různé bojové postoje hodící se na rozdílné typy nepřátel. Hlavní hrdina Jin je schopný během bitev odrážet střely z luků.
Souboje hrají na efektivitu, nechybí v nich zpomalené záběry, jsou náležitě brutální a protivníkům při nich sekáte i končetiny. Zde bude samozřejmě ještě hodně záležet na zvolené obtížnosti, typech protivníků, jejich umělé inteligenci a celkovému vybalancování hry. Na jakékoliv soudy je ještě brzy.
Nikoho nepřekvapí ani přítomnost RPG prvků. Jin může obléci rozdílné typy oděvu a brnění, které mu propůjčí specifické bonusy. Jejich barvu může upravovat pomocí rostlin, které najde v přírodě. Během hry se budete učit různé bojové techniky a je pouze na vás, jaký herní styl zvolíte.
Graficky vypadá hra náramně k světu, byť si musíme položit otázku, co s už tak dost pěknou hrou udělá silnější hardware PlayStationu 5, který je skoro za dveřmi. Leckdo tak možná bude chtít s nákupem ještě počkat.
Skvělou zprávou je přítomnost japonského dabingu, který hře logicky sedne víc než ten anglický. Tvůrci si zároveň pořádně vyhráli s Photo Modem, který se tváří jako jeden z nejpropracovanějších vůbec a počítá i s tvorbou pohyblivých obrazů a doprovodnou hudbou. Milovníci filmových klasik jako Sedm samurajů možná ocení i fakt, že si celou hru budou moci projít v černobílém režimu.
Ghost of Tsushima nevypadá špatně, zatím se mu však nepovedlo rozptýlit obavy o tom, že půjde jen o další krásný openworld, tentokrát ze Země vycházejícího slunce.
Hra vychází exkluzivně na PlayStation 4 sedmnáctého července letošního roku.