Firma Traveller’s Tales se do srdcí hráčů zapsala hlavně Lego adaptacemi slavných filmových značek. Jsou to jedny z nejlepších rodinných her vůbec a prodávají se po milionech.
Majitelé studia mají všechny důvody být spokojení, jejich ambice však vždy byly ještě o něco větší. Rádi by totiž udělali i klasickou AAA hru pro dospělé publikum. A to tak moc, že kvůli tomu v jednu chvíli ztratili soudnost.
Když Peter Jackson natáčel filmovou podobu Tolkienova Hobita, rozhodli se v Traveller’s Tales, že vedle již dohodnuté Lego adaptace předvedou navíc i své schopnosti a ochromí zástupce studia Warner Bros ukázkou, jak by na stejné téma mohla v jejich podání vypadat dospělá akční adventura. Jenže se jim to trochu vymklo z rukou.
Aby toho předvedli co nejvíce, udělali místo jednoho prototypu rovnou čtyři. Namísto jednoduše pojatého návrhu základních herních mechanismů, jak bývá v podobných případech zvykem, přišli s několika různorodými nástřely.
V jedné ukázce se Frodo nenápadně plížil Krajem a schovával se před Nazgûly, v jiné Gandalf bojoval s obřím Balrogem. Došlo i na klasickou rubanici, v níž se Aragorn potýkal se zástupy orků.
Každá část vypadala propracovaně a fungovala by i sama o sobě, navíc to vše na poměry thedejšího hardwaru i skvěle vypadalo.
Jenže vývoj ukázek nebyl zadarmo a kromě spousty člověkohodin v nich tým utopil i více než milion dolarů.
Kdyby se podařilo přesvědčit zástupce Warner Bros k exkluzivní spolupráci, náklady by se mnohonásobně vrátily. Bohužel risk nevyšel.
Všem, kdo ji viděli, se sice ukázka velice líbila, slavný režisér Guillermo del Toro z ní byl prý vyloženě nadšený, jenže vlastníci práv na Hobita byli jiného názoru. Hra, která by jen kopírovala děj filmu, se jim nehodila do portfolia a celý projekt zamítli.
Během několika hodin tak přišla vniveč půlroční práce a jediné, co z ní dodnes zůstává, je zhruba čtyřminutové video zakladatele studia Jona Burtona, v němž svoji chybu prezentuje jako nejdražší předváděčku všech dob.