Autorem projektu je Sebastian Staacks, který provozuje kanál there oughta be. Jeho popis je poměrně výstižný: „Sbírka překomplikovaných zařízení, která nikdo nepotřebuje. Svatyně pro všechny věci, které se nedostaly do obývacího pokoje, ale měli by je vidět kolegové nerdi.“
Legendární Game Boy slaví třicet let. Měli jste ho? |
Jak tedy dostal Grand Theft Auto 5 na obrazovku Game Boye, aniž by konzoli modifikoval? Nejprve si vytvořil vlastní wi-fi cartridge a dvě jednoduché aplikace. První mu umožnila připojit se ke cartridgi skrze telnet a posílat a přijímat jednoduché zprávy. Druhou byl klient pro Wikipedii, který načetl a zobrazil výtah článku.
Postupně se propracoval k tomu, že na cartridge streamoval přes wi-fi hry, které ovládal přes tlačítka na Game Boyi. A právě to je případ i Grand Theft Auta 5, které streamuje z playstationu na Game Boye a naopak tlačítka na handheldu fungují jako vstup, který posílá zpátky na playstation.
„Ukázalo se, že samotný Game Boy má víc omezení a začíná to tím, že nenabízí vyrovnávací paměť snímků ani žádnou funkci pro nastavení konkrétních pixelů. Procesor Game Boye nedělá nic přímo s obrazovkou, ale místo toho je zde takzvaná jednotka pro zpracování pixelů (PPU), která pravidelně vykresluje obrazovku. Obrázky, které se zobrazují na obrazovce, pocházejí v zásadě ze dvou zdrojů: dlaždice na pozadí a sprity,“ vysvětluje Staacks.
Jak to vypadá, můžete posoudit na videu níže. Pokud by vás zajímaly technické detaily, přečtěte si podrobný příspěvek autora na jeho blogu.