Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Monkey Island nabídne obtížnost i pro ty, kdo mají skutečný život a děti

  10:11
Ron Gilbert, jeden z hlavních autorů kultovní série Monkey Island, přiznal, že na dnešní publikum by byly klasické adventurní hádanky asi už příliš náročné. Chystaný další díl tak proto bude nabízet několik úrovní obtížností, včetně té pro úplné nováčky.
Return to Monkey Island

Return to Monkey Island | foto: Devolver Digital

Letošní rok je pro příznivce adventur mimořádně silný. Sedmý Polda se sice příliš nepovedl (viz naše recenze), vynikající Syberia to ovšem víc než bohatě vynahradila (viz naše recenze). Pak nás ještě čeká minimálně ještě další Oxenfree, Tales from Borderlands a především návrat na Opičí ostrov.

Vývojáři tentokrát vsadili na komiksovou stylizaci.

První dva díly Monkey Islandu v podstatě definovaly pravidla žánru a dodnes jsou vnímány jako jakýsi etalon kvality (viz náš článek). Na chystaný Return to Monkey Island jsou tak kladeny ty největší nároky a vývojáři se budou muset pořádně ohánět, aby náročné fandy uspokojili. Jejich cílem však není udělat pouhý fan-service pro pamětníky, ale chtějí přitáhnout i nováčky. Což na rovinu není nic jednoduchého. Vzhledem k tomu, jakou technologickou magií oplývají dnešní vysokorozpočtové hity, bude náročné prosadit se se statickou 2D grafikou, pomalým tempem a nutností přemýšlet.

Jednou z největších výzev pro autory bude vhodně nastavit obtížnost. Přece jen v dnešní době už jen málokdo má náladu a čas řešit několik hodin jednu překážku. Obzvláště s přihlédnutím k faktu, že Monkey Island je v první řadě komedií a tak jsou hádanky poněkud neortodoxní a občas se úplně nepotkávají s logikou.

Hlavní designér hry Ron Gilbert si problém uvědomuje a v rozhovoru pro magazín Ars Technica naznačil, že klíčem k úspěchu bude propracovaný několikaúrovňový systém nápovědy, který bude ve smyšleném světě hry dávat smysl. „Pokud hráči nebudou mít možnost vyžádat si radu, prostě si překliknou na internet a podívají se do návodu,“ je si vědom toho, že chování hráčů se za poslední dvě dekády radikálně změnilo.

Hra dokonce bude obsahovat speciální „casual“ mód pro „lidi, pro které je to vůbec první adventura, nebo adventury dlouho nehráli, nebo už možná dokonce mají běžný život a děti,“ směje se vývojářská legenda podepsaná pod hity jako Maniac Mansion nebo naposledy Thimbleweed Park v roce 2017.

Jestli tento přístup bude skutečně fungovat, anebo hra bude jen pouhým retrem pro nostalgiky, bychom se měli přesvědčit ještě letos.

Autor:
Témata: Island, Ron Gilbert
  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to

Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...

Nový herní seriál od tvůrců Life is Strange nás vrátí do devadesátek

Tvůrci milované série Life is Strange se ve své příští hře Lost Records: Bloom & Rage vrátí k...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...