Možnost vrátit zakoupenou hru je jedním z nejdůležitějších argumentů proti softwarovému pirátství. Všechny důležité digitální obchody s hrami umožňují tzv. refundaci bez udání důvodu v případě, že jste v ní nestrávili více než dvě hodiny.
To je doba, za kterou si každý zcela jistě dokáže utvořit názor, zdali je hra pro něj tou pravou a stojí mu tedy za finanční i časovou investici. Odvrácenou stranou tohoto prozákaznického přístupu je ovšem fakt, že příliš nenahrává krátkým minimalistickým hrám.
Vývojáři ze studia Sungame ovšem této vlastnosti herních obchodů dokázali originálně využít a postavili na ní zápletku své hororové jednohubky Refund Me If You Can.
Její princip je jednoduchý. Hrajete za bezbrannou postavu, která se musí během krátkého časového limitu dostat ven z bludiště. Pokud to stihnete do dvou hodin, máte od autorů „dovolené“ nechat si za hru vrátit peníze. Pokud ne, hra vám bude naopak navždy strašit v knihovně a připomínat vaše selhání.
Zajímavý koncept, který bourá čtvrtou stěnu mezi hráčem a jeho postavou, není bohužel ničím jiným zajímavý. Zvládnout náročnou výzvu není ani tak záležitostí odhodlání a talentu, jako spíše náhody, samotný labyrint totiž nedává žádné indicie, kterým směrem vede správná cesta.
Přesto už výzvu dokázalo splnit přibližně 20 % jejích hráčů. Budete jedněmi z nich?