Nedá se říci, že by Ubisoft měl dobrý rok. Minulý týden se provalilo, že ruší hned čtyři chystané hry a další pak odložil, včetně příští hry ze série Assassins’s Creed s kódovým označením Rift. Ta měla podle neoficiálních informací vyjít ještě letos, jelikož má jít o menší hru, která má primárně sloužit jako výplň mezi Valhallou a chystaným projektem Infinity.
Nakonec to však vypadá, že autoři z Ubisoftu odsunuli tento titul až na příští jaro. Oficiálně nic samozřejmě potvrzeno není a situace bude jasnější na začátku září, kdy už máme slíbeno, že autoři na konferenci Ubisoft Forward pohovoří právě i o budoucnosti série Assassin’s Creed. Dělat si naděje, že bychom nějakou hru viděli ještě letos, je však už nejspíše marné.
A je to tady. Ubisoft ukončuje přístup ke hře, kterou jste si koupili |
Vzhledem k tomu, že si série Assassin’s Creed pro své tituly vždy vybírá nějakou zajímavou etapu z historie lidstva, je v podstatě pokaždé velký otazník nad tím, kam nás následující titul zavede příště. Zatímco o Riftu se oficiálně neví nic, ohledně následujícího, daleko ambicióznějšího titulu Infinity, se naopak už provalilo to, že hra nebude zaměřená jen na jednu historickou etapu, ale nabídne jich hned několik.
Infinity však nevyjde dříve než někdy v letech 2024 nebo 2025, takže do té doby je ještě času dost. Nejvíce pozornosti se tedy logicky upíná právě na Rift, u kterého už se rozjela vlna spekulací. Do toho se navíc vložili známí herní novináři a influenceři, kteří ovšem bohužel každý tvrdí něco úplně jiného.
První, kdo se ozval, je youtuber Jeremy Penter, známý pod pseudonymem ACG, který vede populární kanál s recenzemi videoher. Penter už v minulosti několikrát prokázal, že má vhled do herního zákulisí, takže když na Twitteru prohlásil, že příští hra série Assassin’s Creed bude o Aztécích, přilákalo to velkou pozornost:
Následně se však ozvalo další známé jméno na herní scéně, novinář Jeff Grubb, který přišel s úplně jiným tvrzením: Ubisoft pracuje na hře zasazené do historie Japonska. To je mimochodem jedno z nejvíce žádaných témat v historii série. Grubb ovšem neupřesnil, zda by japonská hra s asasíny měla být už Rift, zda jde o budoucí součást projektu Infinity, nebo dokonce něco úplně jiného.
Celé situaci následně nasadil korunu Jason Screier, další známý herní novinář, který na serveru Bloomberg publikoval zcela odlišné informace. Podle něj je Rift předělávkou příliš ambiciózního DLC pro Valhallu a půjde o hru, která bude dějově zasazena do blíže neupřesněné doby na Středním východě. Mělo by tedy technicky jít o návrat ke kořenům série.
Schreier dále zmiňuje, že odklad Riftu je způsobený tím, že vývoj hry je aktuálně hodně pozadu a datum vydání bylo odloženo na dobu někdy mezi květnem a červnem příštího roku. Jeho teorie každopádně dává asi největší smysl, jelikož Valhalla má příběhová pojítka na asasínský řád na Středním východě. Na druhou stranu může zároveň z jeho strany jít třeba jen o takový „tip na jistotu“.
Titul Assassin’s Creed Valhalla mimochodem stále ještě nemá ukončený vývoj. Po dvou loňských DLC přišlo letos mytologické rozšíření Dawn of Ragnarok (viz naše recenze) a autoři slibují, že letos ještě přijde na řadu další dodatečný obsah. Mimo jiné bychom se měli na konci roku konečně dočkat rozuzlení ohledně osudu hlavního hrdiny.