GamesCom měl být prvním místem, kde konečně veřejnost uvidí, jak se nedávno oznámená multiplayerová akce Hyenas vlastně vůbec hraje. Jenže očekávaná prezentace měla nakonec pro autory poněkud smutný podtext, jelikož již minulý týden na internet unikla více než hodina záběrů z hraní alfa verze. Za zavřenými dveřmi jsem tak v Kolíně vlastně neviděl nic, co bychom už vlastně dříve nespatřili.
Přešlap marketingového týmu ovšem neznamená, že by snad hra neměla co nabídnout. Naopak, specialisté na strategické a hororové hry z Creative Assembly se zvládli přeorientovat na hodně specifický trh free 2 play multiplayerových řežeb a vůbec bychom se nedivili, kdyby se Hyenas na saturovaném trhu, kde už neuspěli mnozí, podařilo prosadit.
Kdybych to měl zjednodušit, půjde o kombinaci hitů Apex Legends a Hunt: Showdown. Až 5 týmů o třech hráčích vstupuje v jeden moment na mapu hvězdné stanice a vyhrává ten, komu se podaří ukrást co nejvíce vzácných artefaktů.
Hra se totiž odehrává v blízké budoucnosti, kdy miliardáři už nechtějí žít s obyčejnými lidmi na stejné planetě, a tak si postavili vesmírné stanice, kde v klidu mohou hromadit svůj majetek. Titulní „hyeny“ jsou pak lidé, kterým se tento způsob distribuce bohatství nelíbí, a tak je organizovaně okrádají, zisk z lupu pak distribuují potřebnějším.
Pokud vám sociální přesvědčení notně diverzitních hrdinů (nechybí ani drag queen) moc nevonní a jejich podvratná činnost se neshoduje s vaším světonázorem, nemusíte se bát, že by ji do vás autoři tlačili horem dolem. Naopak, jde jen o dodatečnou omáčku, která má bojujícím postavám dodat jistý punc opravdovosti (a samozřejmě motivovat k mikrotransakcím za kosmetické oblečky), stejně jako to dělá například Apex Legends. S těmi toho ostatně Hyenas mají společného asi vůbec nejvíc, především výraznou stylizaci a battle royale myšlenku, že nic jako druhé místo nehraje roli.
Na druhou stranu nelze rozhodně říct, že by šlo o pouhou kopírku, autoři dávají například mnoho možností, jak oživit padlé spolubojovníky, takže je hra přátelštější k nováčkům. Zároveň i dávají důraz na stealth mechaniky, takže lze klidně celou mapu prolézt bez jediného výstřelu.
Každá partie má zabrat přibližně 20 minut, přičemž nejintenzivnější bude samozřejmě finální bitva při úprku do bezpečí, kdy se vlastně rozhodne, který tým si domů odnese kýženou odměnu a který ostrouhá.
Rád bych vám řekl více, ale bohužel, ani z pečlivě sestříhané ukázky není vůbec jisté, jak plynulý bude pocit z pohybu a ze střelby. Nejvíce mě zaujala zbraň, která vytvářela jakousi montážní pěnu, podobně jako tomu bylo v Prey. To do hry přináší další taktický element, kdy místo likvidace nepřátel můžete například zablokovat některé vstupy, nebo si vytvořit kryt.
Více poví snad veřejná beta, která by měla odstartovat ještě do konce roku.