Městská akce Saints Row stála vždy ve stínu slavnějšího Grand Theft Auta, jakožto nenáročná zábava s potrhlým příběhem ovšem vždy fungovala spolehlivě. Bohužel pokus o její zmodernizování, který vyšel na konci srpna, se příliš nepodařil. Ne tedy, že by šlo o vyložený propadák, ale hra působila po všech stránkách zastarale, měla příšernou fyziku a ještě byla plná bugů a chyb.
„Odpustil bych hovadský příběh, který nakonec může i někomu připadat vtipný. Odpustil bych spoustu ‚open worldového‘ balastu, kterému se lze většinově vyhnout, ale že samotná akce zůstává v jádru nesmírně jalová a oproti tomu, jak utržená z řetězů slibuje být, to odpustit nedokážu,“ napsal jsem v naší recenzi, a to jsem byl s udělenými 60 procenty jeden z těch mírnějších kritiků.
Ano, i některé mizerně hodnocené hry se mohou prodávat skvěle (viz náš článek), Saints Row ovšem není ten případ. Lars Wingefors, CEO společnosti Embracer Group, pod kterou autoři hry ze studia Voltion patří, ve výroční prezentaci pro investory připustil, že prodeje nedopadly tak, jak si představoval.
„Osobně jsem samozřejmě doufal ve větší ohlas hry,“ řekl Wingefors. „Názory jsou velmi polarizované, dalo by se kolem toho říct mnoho, ale jsem rád, že spousta hráčů a fanoušků je spokojená. Zároveň jsem trochu smutný, když vidím, že někteří fanoušci spokojení nejsou.“
Na nějaké finanční analýzy je prý moc brzy, ale už teď je jisté, že v porovnání s jinými hrami bude návratnost investovaných peněz daleko menší. Na druhou stranu si Wingefors nepřipouští, že by šlo o propadák. „Peníze vyděláme,“ neztrácí optimismus.
Pravdou je, že Embracer má želízek v ohni spoustu, a tak je jedno malé klopýtnutí nijak extra mrzet nemusí. Švédské vydavatelství totiž v posledních letech nakupuje herní studia ve velkém. Mimo jiné pod ně patří i české studio Warhorse, kde doufejme již pilně pracují na Kingdom Come 2.