náhledy
Kdysi zbožňované studio Blizzard pod nadvládou Activisionu téměř zkolabovalo a v posledních letech se nedokáže výrazněji prosadit. Od vyzkoušení Diabla 4 jsme si proto moc neslibovali. Ale je to tam! Několik hodin v Diablu 4 nás pohltilo víc, než jsme si byli ochotni zpočátku připustit.
Autor: Ondřej Zach
Po parádním intru čeká na hráče tradiční výběr povolání. V aktuální betě šlo volit mezi třemi, v další betě už bude dostupná celá sestava, tedy: Barbarian, Sorcerer, Rogue, Necromancer a Druid. U všech povolání je na výběr muž i žena.
Autor: Ondřej Zach
Postavy vypadají poměrně realisticky. Tvorba zahrnuje různé tónování, účesy, tetování či doplňky.
Autor: Ondřej Zach
Svoji postavu pak uvidíte v četných in-game filmečcích. Takto v betě vypadal můj barbar.
Autor: Ondřej Zach
Úvodní in-game filmeček není tak akční, jak byste možná očekávali, ale nebojte, o svůj masakr nepřijdete.
Autor: Ondřej Zach
Ať už zvolíte kteroukoli z postav, toto je okamžik, kdy končí in-game animace a přebíráte kontrolu. Přišli jste o koně a potřebujete najít bezpečný úkryt.
Autor: Ondřej Zach
Atmosféra by se dala krájet. Diablo 4 je výrazně temnější než předchůdci.
Autor: Ondřej Zach
A také krvavější. Této situaci předcházela scénka jak z hororu.
Autor: Ondřej Zach
Tady už jsem s v místním kostelíku, jehož krvavé okvětní lístky nám skrze vizi odhalí, co se zde odehrálo a čemu čelíme.
Autor: Ondřej Zach
A to je ona, Lilith, dcera Mefista, Pána nenávisti.
Autor: Ondřej Zach
„Matka“, jak si říká, je ovšem jiná než ostatní. Řada lidí ji ráda následuje.
Autor: Ondřej Zach
Život mezi nebem a peklem nebyl nikdy lehký, nejdůležitější jsou ovšem souboje. A ty nemají chybu. Naběhnout mezi chumel nepřátel, omráčit je a následně rozdrtit Whirlwindem je velmi uspokojující pocit. S narůstajícím levelem ovšem nerostou jen taktické možnosti, náročnější je i skladba nepřátel.
Autor: Ondřej Zach
Samozřejmostí jsou souboje s bossy a mini bossy. Tento byl ještě lehký, beta přesto ukázala, že ne všechny postavy a buildy jsou si rovné.
Autor: Ondřej Zach
Nedílnou součástí vylepšování postavy je management výbavy, který je stejně zábavný jako kdysi. V betě to autoři trefili dobře, o životnosti hry ovšem rozhodne itemizace v rámci end-game obsahu. Pokud by se z Diabla 4 vyklubala jen hra na jedno dohrání, byla by to pro Blizzard prohra.
Autor: Ondřej Zach
Dalším pilířem Diabla jsou talentové stromy, určující styl hry. Diablo 4 je v tomto ohledu něco mezi druhým a třetím dílem. Na první pohled jsou zde tiery jako v trojce (builder, spender, obrana...), nicméně všechny se větví, případně jsou zde i samostatné větve. V určitých částech si lze vybrat jen jedno vyústění stromu.
Autor: Ondřej Zach
Blizzardu se nakonec podařilo vykřesat z Diabla 3 dobrou hru, část původních fanoušků to ovšem nezjistila, protože se už zabydlela jinde. Těžko zatím soudit, jak novinka nakonec dopadne, nicméně pocitově to je kombinace druhého a třetího dílu s tím, že čtyřka působí opravdu rozmáchle.
Autor: Ondřej Zach
Nejprve jsem vyzkoušel konzolovou verzi a mohu potvrdit, že i na ovladači se hra ovládá skvěle.
Autor: Ondřej Zach
Některá místa jsou svým způsobem opravdu nádherná, hra světla a stínu v Diablu 4 vyniká. Mnoho prvků v herním prostředí je také zničitelných, což pomáhá dotvářet celkový dojem při bitkách.
Autor: Ondřej Zach
Ve hře narazíte na spoustu různých dveří a je radost je otvírat.
Autor: Ondřej Zach
Lilith’s Lament je boss na konci prvního aktu a s barbarem mi dal zabrat. Build, se kterým jsem prošel celou hru až sem, bohužel nedokázal mitigovat damage a zároveň neměl dostatečnou útočnou razanci. Musel jsem proto zvolit build založený na krvacéní (Bleed) a posílit obranu přes Iron Skin.
Autor: Ondřej Zach
S novým buildem padl snadno, všechny mechanismy jsem znal z World of Warcraftu.
Autor: Ondřej Zach
Early access beta byla určená pro všechny, kteří si hru předobjednají, nicméně od 24. do 26. března proběhne beta pro všechny. Zkuste ji. Možná budete stejně nadšení jako já. Nebo naopak zjistíte, že tento styl vám už nevyhovuje. Já už se každopádně nemůžu dočkat plné verze. V betě můžete levelovat do úrovně 25, postup do plné hry se nepřenese. Ale kdo dosáhne alespoň levelu dvacet, získá při vydání hry kosmetickou odměnu v podobě spícího vlka.
Autor: Ondřej Zach