Aliens: Dark Descent (neplést, prosím, se starším hororem Amnesia: Dark Descent) byla představena během loňského ročníku konference Summer Game Fest, z filmového traileru jsme však tehdy příliš nepoznali, jak se vlastně bude hrát. Teď už to konečně víme, protože francouzské studio Tindalos Interactive konečně ukázalo komentovaný průchod částí hry.
Na rozdíl od drtivé většiny vetřelčích her (viz náš podrobný článek o historii vetřelčích her) nepůjde o akci, ale o real-time strategii. Svůj tým elitně vycvičených mariňáků budete sledovat z ptačí perspektivy, což vám dá potřebný přehled o bojišti. Tým je sice složený z jednotlivých vojáků, nebudete je však ovládat individuálně, ale všechny najednou. Bude potřeba zvolit optimální formaci a zbraně podle okolního prostředí, o likvidaci nepřátel už se pak vaši svěřenci postarají sami. Jestli jde jen o ústupek tomu, aby se hra dala optimálně ovládat na gamepadech, nebo tento systém bude obsahovat potřebnou taktickou hloubku, ukáže až praxe. Vzhledem k minulosti studia, které dosud vyrobilo dva díly komplexní Battlefleet Gothic: Armady (naše recenze), si však dovolíme trochu optimismu.
Když nic jiného, tak alespoň akční scény vypadají na pohled působivě. Kromě obligátních facehuggerů, královen, predalienů a dalších známých variant vetřelců budeme bojovat i proti zástupcům zkorumpované korporace Weyland-Yutani. Půjde o samostatný příběh, půjčující si z filmové série pouze kulisy. Skvělou zprávou pak je, že na výsledek už nebudeme muset ani příliš dlouho čekat, datum vydání na PC a nových i starých konzolích je nastaveno na 20. června. Čekání si můžete zkrátit třeba naším ultimátním vetřelčím kvízem.