Tajný level z Diabla II zabydlený agresivními krávami je jedním z nejslavnějších herních „easter eggů“ vůbec. Málokdo ví, že byl vyroben hráčům prakticky na zakázku.
O jeho existenci se spekulovalo už v prvním díle a mnozí trávili hodiny marnou snahou přijít na to, jak se otevírá. Tato pověra se ovšem natolik rozšířila, že ji pro druhý díl autoři raději skutečně dodělali.
Objevil se i ve třetím díle (byť tedy jen ve formě časově omezeného „eventu“, viz náš článek) a tak není divu, že ho lidé hledají i v nedávno vydané čtyřce. A to i přesto, že producent hry Rod Fergusson řekl, že tam není, protože chtěli udržet atmosféru hry vážnou a ne ji ředit nějakými vtípky.
Ani to však některé hráče toužící po senzaci neodradilo a hledáním kraví úrovně tráví spoustu času.
Na Discordu si pro ten účel založili skupinu, kde se navzájem dělí o své nejnovější poznatky. Hledání tajných úrovní už ovšem dávno nemá podobu pečlivého prohledávání každého kousku mapy, dnes se k tomu používají nástroje pro vytěžování dat. Díky nim teď hráči analýzou herního kódu nalezli dosud utajený sklep ukrytý v části mapy, která údajně připomíná kravskou hlavu. Posuďte sami:
Problém je, že samotný sklep je nepřístupný a nedá se do něho dostat. V jeho okolí ovšem podezřele postávají dvě krávy.
Jasný důkaz, nebo jen šílená konspirační teorie virtuálních detektivů? Situaci dále zamotal šéf Blizzardu Mike Ybarra, když tento „objev“ komentoval těžko interpretovatelným gifem. Má to být ironické pousmání nad tím, jaké kraviny dnes lidé řeší, nebo naopak spiklenecké pomrknutí? Otázky, samé otázky…