Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

  14:25
Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře Judas. I když grafikou i stylizací odkazuje na jeho vrcholnou sérii Bioshock, náplní se od ní bude velmi lišit. Více než na předpřipravenou příběhovou kampaň bude sázet na procedurální generování a znovuhratelnost.

Sedmapadesátiletý Ken Levine je podepsán pod řadou kultovních her, namátkou Thief, System Shock 2, Freedom Force nebo SWAT 4, hráči ho ale nejlépe znají jako duchovního otce trilogie Bioshock. Jenže od vydání posledního dílu Infinite už uplynulo přes deset let, jeho studio Irrational Games skončilo a o dalším chystaném projektu se mluvilo častěji ve spojitosti s tzv. vývojářským peklem, než že by se na něj někdo skutečně mohl těšit.

Judas vypadá jako Bioshock, nebude ale tolik svázaný scénářem.

Aby udělal podobným zkazkám přítrž, rozhodl se Levine prototyp hry konečně ukázat, bohužel nikoliv plošně, ale jen (ne)populární herní celebritě Geoffu Keighleyovi a zástupcům magazínu IGN. Jejich dojmy pak na mnohé otázky odpověděly, zároveň však vyvolaly řadu nových.

Ale pojďme to vzít od začátku. Hra se odehrává na vesmírném korábu Mayflower, který veze poslední zbytky lidstva k Proximě Centauri, nejbližší hvězdě planety Země. O vládu nad lodí spolu bojují tři členové jedné rodiny, z nichž každý má zcela jiný názor na další směřování. Tom by rád uchoval pasažéry v jejich lidské podobě, Nefertiti vidí jejich budoucnost v převodu na umělou inteligenci a jejich adoptovaná dcera Hope touží jen po tom, aby mohla vymazat svoji digitální existenci ze všech záznamů. Je jen na hráči, ke kterému z nesourodé trojice se přidá a pomůže mu realizovat jeho vizi.

Už z toho je patrné, že hra nebude sešněrovaná scénářem, jako tomu bylo u Bioshocků, to je ale přitom teprve počátek. Interiér lodi bude procedurálně generovaný a po každé hráčově smrti se změní, což má zaručit prakticky neomezenou znovuhratelnost.

Tento přístup vytváření prostředí, který sám Levin přirovnává ke stavebnici Lego, ale prý rozhodně nebude znamenat odklon od vyprávění, jen příběh lépe přizpůsobí hráčovým akcím.

Ne, nejste sami, komu to přijde trochu jako protimluv, ale výsledkem by prý mělo být něco podobného slavnému Nemesis systému ze série Shadow of Mordor. Jen na daleko hlubší úrovni.

Co se ovšem samotné náplně týče, je to podle krátkých ukázek Bioshock jak vyšitý, plný roztodivných monster se kterými si to budete moci vyřídit pomocí zbraní i magie.

Jestli půjde o přelomové dílo, které posune hry zase o kousek dále, anebo jen podivného kočkopsa kombinující zcela protichůdné myšlenky, se bohužel dozvíme nejdříve až příští rok. Těšíte se?

Autor:
  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Česká střílečka Gray Zone Warfare je terčem kritiky, ale prodává se skvěle

Vojenská střílečka Gray Zone Warfare od brněnského studia Madfinger zažila úspěšný první víkend....

Předplatitelé PS Plus dostanou v květnu fotbal i kyberpunkovou akci

Nabídka pro předplatitele služby PS Plus je tento měsíc mimořádně pestrá. Hlavním tahákem je...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...