Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

A Fistful of Gold - rozhovor

  12:00aktualizováno  12. listopadu 12:14
Polský návrhářský tým Rebelmind, který stojí i za historicky-okultním G.R.O.M.em se rozhodl zpracovat evrospkou westernovouo mytologii podle svého. Na otázky nám pohotově odpověděl Krysztof Krawczyk, hlavní designér hry A Fistful of Gold – Hrst zlata. Zazvonil zvoneček v hlavě?

FISTFUL OF GOLD
Výrobce hry: Rebelmind
Vydavatel: neoznámen
Datum vydání: neoznámeno
oficiální stránka

Fistfull of Gold Divoký západ je vlastní severoamerickému kontinentu a z pohledu Američanů se jedná jak o slavné období velkých psanců a ochránců zákona, tak o ostudné časy, kdy proběhlo tvrdé vytlačování domorodého obyvatelstva pionýry přicházejícími z Evropy. Hry na toto téma nejsou až tak časté, ovšem v knižním a filmovém průmyslu se představa pistolníků, muchachos, bonanz a puebel rozšířila natolik, že vznikla kategorie evrospkého westernu – připomeňme si série Rodokapsů, Mayovky, spaghetti westerny a nesmrtelného Limonádového Joe. Polský návrhářský tým Rebelmind, který stojí i za historicky-okultním G.R.O.M.em se rozhodl zpracovat evrospkou westernovouo mytologii podle svého. Na otázky nám pohotově odpověděl Krysztof Krawczyk, hlavní designér hry A Fistful of Gold – Hrst zlata. Zazvonil zvoneček v hlavě? Film Pro hrst dolarů si někteří z vás jistě pamatují...

Co vás přivedlo k vytvoření westernového prostředí?
Prvním impulsem byla myšlenka spojit středověkou éru s Divokým západem 19. století na americkém kontinentu. Kvůli absenci zákona vládne na kontinentě chaos a rozhoduje síla jednotlivců, těch kteří vědí co chtějí dokázat. Právě takové situace jsou ideálním prostředím pro hrdinu naší hry. Je to období anarchie a vzniku nových států, kam se vyhraněný charakter našeho hrdiny spolu s velkými armádami a spoustou zločinců ochotných pro peníze udělat cokoliv, výborně hodí. Jedná se o velký válečný epos na němž se podílí sám hráč. AFOG je boj až do posledních zbytků sil se zajímavým příběhem v nádherné grafice a na velkých mapách plných mystických míst a nebezpečných nestvůr. Hráči navštíví ruiny starých budov, velké hrady a zámky, místa plná magie a zlých sil a nestvůr. Většina misí se odehrává v jiném prostředí než bylo v té předešlé.

Sergio Leone – režisér proklatě nízko zavěšených koltů

Když 30. dubna 1989 zemřel v Římu Sergio Leone, přišel svět o krále speciální italské odrůdy filmařiny: spaghetti westernů. Režisérsky se Leone podílel pouze na dvanácti filmech, ovšem jen málokterý režisér by se mohl chlubit celosvětovým uznáním za každý ze svých snímků. Hodný, zlý a ošklivý, Pro hrst dolarů, Tenkrát na západě, Moje jméno je Nikdo, ale také Poslední dny Pompejí a Sodoma a Gomora. Právě Pro hrst dolarů (1964) se stal přelomovým filmem pro Clinta Eastwooda, modela z televizních reklam, který vystartoval na unikátní dráhu hollywoodského drsňáka - kovboje. Leone pomohl ke slávě také skladateli Ennio Morriconeovi, bez jehož uměleckého vlivu by dnešní filmoví skladatelé byli trochu neohrabanější. Leoneho láska k Divokému západu byla tak silná, že dokonce odmítl režii Kmotra kvůli práci na Hrst s dynamitem. Narodil se v Itálii. Za domov ale přijal Divoký západ Spojených států.

Můžete nám prozradit příběh A Fistful of Gold?
Je to klasický příběh o namyšleném hrdinovi, který během výkonu své práce (živý se hledáním a chytáním kohokoliv za odměnu) pomalu sestavuje svoji vlastní armádu. Na své cestě například dobude pevnost známou jako Deadly Chill a přitom zabije jedny z nejhorších zločinců. Je to krvavá legenda popisující mnohé bitvy a končí, jak jinak, happy endem.

Co vás při designování nejvíce ovlivnilo?
Fistfull of GoldNejvětší inspirací pro nás byly všechny RTS hry, které jsme kdy hráli. Nejviditelnějším přínosem těchto her je množství bitev a ničím nepřerušované zábavy. To nás samotné nejvíce na RTS hrách baví. Kromě toho na nás měli vliv westerny Sergia Leoneho, zejména co se atmosféry a správného výběru hudby týče.

Jaké démony, nestvůry a jiné postavy ve hře uvidíme a jaké budou jejich schopnosti?
Hráč bude bojovat převážně s lidmi. S různými bandity, divochy, zkorumpovanými šerify a tak dále. Během své cesty se však dostane do míst, kde bude muset bojovat proti krvežíznivým potvorám, k čemuž bude nezbytné najmout kouzelníky a alchymisty. Našim plánem rozhodně je nachystat hráči co nejširší paletu nepřátel.

Jaké předměty, zbraně a kouzla budou k dispozici?
Základními zbraněmi jsou ty, které se běžně používaly ve středověku, např. první pistole a kanóny. Nesmíte však zapomínat, že středověk je období Da Vinciho a jeho vynálezů. To znamená, že hráč si může najmout řemeslníky, kteří mu podle Da Vinciho návrhu zhotoví helikoptéru a jiné válečné stroje. Kromě toho bude hráč moci prostřednictvím mnichů a kouzelníků používat kouzla a alchymii. Účinnost kouzel se bude zvyšovat s vývojem postavy.

Fistfull of Gold Které prvky byste rádi ve hře měli ale z různých důvodů nemáte, nebo nemůžete mít?
Abych byl upřímný, neexistuje nic co by nám ve hře chybělo. Koncepce byla jasná již od začátku vývoje a jednoduše tak nebylo a není místo pro improvizaci. Samozřejmě že všechno může vždycky být uděláno lépe a rychleji, ale to už bychom odcházeli od tématu.

Čím oslovuje hra vás osobně, pane Krawczyku?
Jednoznačně otevřeností hry a její atmosférou. Nechtěli jsme udělat mise příliš lineární, aby hráč musel plnit přesně stanovenou posloupnost úkolů. Otevřenost totiž znamená, že hráč sám rozhoduje o tom jakým způsobem danou situaci vyřeší. Postup ve hře tak závisí čistě na něm, na jeho schopnostech a prostředcích, které během hraní získá. Fakt, že jsem ve hře oddělili část bojovou od té kde se získávají prostředky ji činí přehlednější a snáze se do ní dostanou i méně zkušení hráči. Mohou se totiž soustředit v jednu chvíli na jednu činnost.

V jaké fázi vývoje se AFOG nyní nachází?
Nacházíme se na konci před-produkční fáze, takže vývojářský tým ještě není tak veliký. Počítáme však s tím že počet lidí pracujících na hře vzroste až na šestnáct. V současné době máme hotové technologické demo ukazující možnosti hry a také její hratelnost. Vývojářským problémům se zatím úspěšně vyhýbáme, ale se započetím dokončovacích prací se jistě celá řada potíží objeví.

Autor:


Témata: kmotr


Nejčtenější

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Další z rubriky

Wolfenstein II: New Colossus
Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v říjnu

Říjen bude dobrý měsíc. Alespoň z pohledu fandů videoher, kterým už tradičně začínají Vánoce předčasně. Pro svého favorita nezapomeňte hlasovat pod článkem v...  celý článek

Ovládání Oculus Touch v akci
Autor Oculus Riftu chce robotickou ruku pro porno ve virtuální realitě

Ve zvláštním diskusním pořadu se zakladatel firmy Oculus Rift, mladý kontroverzní miliardář Palmer Luckey, rozhovořil o tom, že budoucnost virtuální reality je...  celý článek

Tracer z Overwatche
Blíží se sportovní revoluce? Vše, co víme o chystané lize v Overwatch

Již letos v prosinci začne zřejmě největší událost v historii progamingu. Blizzard spustí úvodní sezonu ligy ve hře Overwatch, která by časem mohla konkurovat...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
Vedoucí logistiky

Grafton Recruitment Praha
Středočeský kraj
nabízený plat: 55 000 - 60 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.