Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

A1Liga - veďte svůj tým!

  12:00aktualizováno  4:49
A1Liga patří do početné rodiny internetových manažerů, přičemž patří k těm povedenějším. Od zbytku se liší především svým jedinečným zaměřením na novou motoristickou disciplínu, jíž se účastní i ryze český tým.

A1Liga Kdysi jsme na BonusWebu informovali o zajímavém internetovém projektu F1Liga, ve kterém jste se mohli každý závodní víkend stát manažerem stáje Formule 1 a proti ostatním bojovat o co možná nejlepší umístění v podrobně bodovaném žebříčku. Váš ohlas nás přesvědčil o tom, že máte o podobné záležitost poměrně velký zájem, čemuž se samozřejmě vůbec nedivíme, jelikož o dobrém vkusu našich věrných čtenářů jsme přesvědčeni.

>> A1Liga.cz <<

Nestává se moc často, aby vzniklo zcela nové odvětví motoristického sportu. Právě to se ovšem v minulých měsících a viditelně teprve týdnech přihodilo. Z arabského prachu se totiž vyklubala zcela nová formulová série, jež se ale od své doposud známější sestřičky v mnohém liší. Nejde tak již o klasický formát závodů postavený na soukromých týmech zaměstnávajících primadony, tedy pardon, závodní piloty, skvělé to pašáky, nýbrž tu máme co do činění s národní hrdostí. A1 Grand Prix, jak se série jmenuje, totiž sází na samotné národy a do jisté míry si tak vypůjčuje olympijský formát, který v každém z lidí, v případě úspěchu, vzbuzuje sounáležitost s jeho zemí. A jelikož předpokládám, že jste z většinové části A1Liga Čechy, jistě vás potěším informací, že i tým v naší trikolóře se šampionátu účastní.

V podstatě stačí, aby vám fungoval počítač, internet a nějaký ten internetový prohlížeč a už se můžete podívat na v červených barvách vyvedenou hlavní stránku.

Tvůrci stále populárnější F1Ligy si dali tu práci a vytvořili virtuální šampionát právě na základě soutěže A1 Grand Prix. Nejlepší na tom všem je, že jde o jeden z projektů, za něž nemusíte zaplatit ani korunu, a to ani v přeneseném slova smyslu, jelikož požadavky na systém jsou skutečně minimální. V podstatě stačí, aby vám fungoval počítač, internet a nějaký ten internetový prohlížeč a už se můžete podívat na v červených barvách vyvedenou hlavní stránku. Samozřejmě nečekejte takovou hloubku, jakou nabízeli například kdysi dávno vydávané komerční manažery formulí, ale to ani není cílem A1Ligy.

V podstatě jde jen o zpestření při sledování závodů. Základem hry je navolení jednotlivých komponentů. Jelikož se série neúčastní soukromé týmy a piloti v tomto případě hrají až druhé housle, budete tentokrát volit díly a jezdce národních týmů. Každý tým má pět částí, přičemž dodavatel pneumatik je jediný, takže k rozhodování se dostanete pouze ve čtyřech případech. Zapotřebí je vybrat prvního i druhého pilota, přičemž platí, že nesmí být ze stejného týmu, a podvozek s motorem, jež jsou zatíženy stejným pravidlem.

BonusWeb Championship 2005

Pokud se rozhodnete hrát A1 Ligu, byli bychom rozhodně rádi, kdybyste se zároveň přihlásili do naší privátní ligy, která nese logický název BonusWeb Championship 2005 a v níž spolu budou poměřovat síly čtenáři BonusWebu. Ukažte, že právě vy jste tím nejlepším manažerem navštěvujícím naše stránky!

Ptáte se, na základě čeho se určuje pořadí? Inu, právě v tom tkví největší přednost A1 Ligy, jelikož tato je propojena s reálnými závody. Jde tedy v podstatě o jakousi tipovačku. Svůj tým máte složený z pěti různých součástí a jejich umístění ve skutečných závodech se promítne do bodového hodnocení, podle něhož se pak logicky řídí celkové pořadí. Je tak jasné, že pokud máte třeba jezdce České Republiky a ten vyhraje, získáte pořádnou porci bodů, stejně tak když se podaří zvítězit Brazílii, dostanete spoustu bodů za podvozek či motor. Ovšem zdaleka A1Liga se nehraje jen o přední umístění, pravidla a systém bodování jsou mnohem komplexnější, tudíž se je vyplatí podrobně prostudovat. Častokrát je totiž velice výhodné angažovat slabšího jezdce, který startuje na chvostu závodního pole, ale spolehlivou jízdou se přes odpadlíky dokáže prodrat dopředu. Za každé získané místo oproti startovní pozici tak získáte pár bodíků a když se hodně zadaří, může být tento obnos celkem tučný. Na druhou stranu je třeba, při hodně špatném výkonu vašich svěřenců, počítat i s jistým odečtem bodů. V potaz se bere i umístěný v kvalifikaci, takže jde o skutečně komplexní zhodnocení výsledků, které žádná podobná tipovací hra s formulovou tematikou nemůže nabídnout.

Zatím se jely pouhé dvě Velké ceny, tudíž se nedá přesně odhadnout výkonnost jednotlivých národů. Proto neberte prozatímní ceny komponent za neměnitelné, jelikož ta pravá síla týmů se teprve ukáže a té se bude muset přizpůsobit i ekonomická stránka. Počáteční rozpočet každého manažera, který se do soutěže přihlásí, je sto milionů. Platí, že si za ně rozhodně nekoupíte vše v nejlepší kvalitě,A1Liga nýbrž budete muset taktizovat, abyste podle pevně daných pravidel získali co možná největší počet v každém ze závodů a umístili se tak výš než protihráči. To se vyplatí – deset procent nejúspěšnějších získává bonus dva miliony, kdo se vejde do procent dvaceti, dostává milion jeden. Peníze se vám přičtou do pevného rozpočtu, takže s nimi pro další závody můžete počítat.

A1Liga by se tak de facto dala přirovnat k sázkovému systému, jen s mnohem komplexnějšími pravidly a bez nutnosti prohrávat skutečné peníze.

A1Liga by se tak de facto dala přirovnat k sázkovému systému, jen s mnohem komplexnějšími pravidly a bez nutnosti prohrávat skutečné peníze. Vězte, že napětí při závodech se dočkáte zhruba stejného a svému týmu budete v jeho reálných obdobách držet všechny palce. Celý systém hry je navíc vytvořen velice precizně, nápověda je příjemně obšírná, takže byste se v žádném případě neměli ztratit. Výsledky závodů by se měly dostavovat poměrně rychle.

Můžeme být jedině rádi, že se u nás někdo A1 Grand Prix snaží propagovat, zvláště pokud se tak děje podobně zajímavou formou, jíž by žádný fanoušek motoristického sportu neměl pohrdnout. Mít vlastní tým, byť fiktivní je prostě zábava, nehledě na pocit vítězství nad ostatními, s nimiž si navíc můžete popovídat v diskuzních fórech.

Jelikož hra nebyla pro první dva závody ještě připravena, oficiálně začíná až tento víkend, rychle si tedy zaregistrujte svůj tým, ať za ostatními později bodově nezaostáváte.

Autor:


Témata: virtuální

Nejčtenější

Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...

RECENZE: Kingdom Come naučí svět milovat českou historii

Kingdom Come: Deliverance

Nejočekávanější česká hra poslední dekády nezklamala. Je to sice o dost náročnější záležitost, než na jaké jsme si v...



Hrajete už Kingdom Come: Deliverance? Jak se vám zatím líbí?

Kingdom Come: Deliverance

Dnešní anketa je určena pro ty z vás, kteří už se ponořili do české hardcore hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance....

Dosáhl maximální úrovně ve střílečce Call of Duty jen pomocí nožů

Call of Duty

Lidé se u počítačových her baví různými způsoby. Hráče s přezdívkou TheseKnivesOnly baví hrát střílečky bez toho, aby...

Ubisoft cenzuruje nahé sochy ve výukovém módu Assassin’s Creed: Origins

Cenzura v Assassin’s Creed: Origins

Až příliš puritánsky se zachovali autoři hry Assassin’s Creed: Origins. V jinak historicky přesné hře totiž...

Další z rubriky

Poznáváte Laru? Ještě před filmem vyjde panenka Barbie - Tomb Raider

Tomb Raider Barbie Doll

Ještě před tím, než se v kinech objeví film Tomb Raider (premiéra 15. března), vydá Mattel panenku Barbie - Tomb...

Mobilní Fire Emblem Heroes vydělal za první rok téměř 300 milionů dolarů

Fire Emblem Heroes

Free 2 play mobilní taktická hra na hrdiny Fire Emblem Heroes vydělala za první rok 295 milionů dolarů.

Playstationový profil konečně můžete rozumně ovládat i z prohlížeče

PlayStation 4 - systémová aktualizace 5.50 (beta)

Firma Sony spustila webovou službu My PlayStation pro správu uživatelských profilů na PSN.

Bentley Bentayga 6,0 Bentayga W12 First...
Bentley Bentayga 6,0 Bentayga W12 First...

r.v. 2016, naj. 210 km, benzín, 1. majitel
8 190 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz