Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Abducted - smrtelná beznaděj

  12:00aktualizováno  2:48
Nevím v které části vesmíru se právě nacházím. Nemám zdání, jak dlouho jsem byl mimo, ani jak jsem se sem dostal. Probuzení přišlo v nečekané situaci - na rozpadající se vesmírné lodi plné nepřátelských mimozemských bytostí a prapodivných artefaktů. Jednu věc ale vím – chci přežít, chci domů.

Abducted

V únoru letošního roku byl oznámen vývoj hororové akční adventury Abducted. V květnu se na oficiální stránce hry objevily první čtyři obrázky a od té doby nic. Po osmi měsících vývoje autoři přišli konečně s dalšími obrázky a informacemi, o které se teď s vámi podělíme. Jste-li fanoušky hororových akcí, neváhejte a čtěte. Contraband, kteří kru vyvíjejí, nejsou žádná ořezávátka, jen jsou jejich hlavní doménou hry pro Macintoshe. Pro tuto platformu přepsali například Heavy Metal: F.A.K.K. 2, druhá pokračování Hexena i Heretica, SiN, pracují na předělávce HoM&M IV a část týmu se podílela na vývoji Myth III. Můžeme usuzovat, že se nejedná o žádné vývojářské holobrádky. A o čem že tedy Abducted bude?

Znenadání se probudíte v cizím a nepřátelském prostředí rozpadající se mimozemské stanice. Infrastruktura lodi pomalu zaniká, podobně jako vy unikají i jiní příslušníci mimozemské fauny a flory. Samozřejmě, že vy budete muset prozkoumat a zjistit, co ještě funguje, chcete-li se dostat domů. Jenže kde, pokud vůbec někde je „doma“? Nevíte kde jste, nevíte dokonce Abducted pořádně ani kdo jste a je na vás, abyste se sami, opuštění a zmatení, poprali nejen s nepřátelským okolím, ale i s útržky vzpomínek, nočními můrami, nejasnými vidinami. Ty vás pronásledují spolu s neustále dotírajícím šílenstvím. Autoři se intenzívně zaměřují na popis psychického stavu reka, takže v hrdinovi nenaleznete žádného dutého Ramba, ale skutečného člověka se spoustou slabostí a emocí.

V temně ponuré a beznadějné atmosféře budete prozkoumávat jednotlivé sekce lodi - nádherné ale i nepřátelské zároveň. Budete procházet jak kovovými chodbami industriálních zón, tak se ocitnete v barevných exteriérových lokacích (i když do vlastně budou interiéry :-). Narazíte na pestré mimozemské formy života, u nichž autoři povolili uzdu své fantazii – sami se můžeme přesvědčit na našich screenshotech. Stejně tak budou různorodé i předměty, které se vám dostanou do rukou. Například místo baterky budete používat jakousi světlo přirozeně vyzařující skořápku, která je pravděpodobně i živá, ovšem naleznete také ultra moderní pušku, jež vypadá jako výtvor lidských rukou.

Abducted Hra by měla být viděna z pohledu první osoby, ale autoři se chtějí vyhnout všem interfaceovým klišé, jakými jsou health bar, počet nábojů, inventář a další položky, které by hráče mohly rušit a nedovolily mu úplně se nechat pohltit atmosférou. Hratelnost by měla oscilovat někde na pomezí akční hry a adventury s důrazem kladeným na tajemný příběh, takže určitě nebudete masakrovat hordy nepřátel ve stylu Resident Evil (tak to tam asi nikdo nebude – pozn. red.). Na druhou stranu se nemusíte bát, že byste si ani trochu nezastříleli. Budete bojovat a budete řešit i různá puzzle, ale hlavní náplní hry zůstává objevování a prozkoumávání neznámého prostředí.

Graficky vypadá Abducted velmi dobře a Cotraband se rozhodně netají záměrem vytvořit nádhernou hru s množstvím efektů, kterými hodlají dotvořit její fantaskní design. Vždyť za tím účelem si napsali svůj vlastní engine, místo aby šli cestou většiny a koupili licenci například na Unreal Warfare, který dnes představuje špičku. Připravte se tedy na nádherné prostředí, spousty Abducted efektů - jako dynamické osvětlení a stínování, per pixel rendering či bump mapping - a to vše počítané v reálném čase. Engine je zatím optimalizovaný pro karty GeForce 3 a 4, ovšem snad i přesto, že autoři nehodlají dělat technologické kompromisy a obětovat vzhled hry, přibudou i další, které například nepodporují všechny požadované funkce.

A kdy má hra vyjít? To je zatím ve hvězdách, autoři se totiž drží teze: „Až to bude, tak to bude“, což také může znamenat za pět let (vzpomeňme na Duke Nukem Forever). Zatím je Abducted ve velmi rané fázi vývoje, autoři ještě neodhalili ani příběh, ani konkrétní nepřátele, lokace, nebo zbraně a předměty, takže si budeme muset ještě chvíli (podle plánu prý asi rok a půl) počkat. Dokonce se zatím Contraband ani nerozhodli, pod kým budou hru distribuovat, přestože prý jejich prezentace byly přijímány více než kladně. Abducted bude kvůli silnému příběhu singleplayer only a vyjde současně na PC a samozřejmě i na Macy, o něco později pak na Xbox. Budoucnost verzí pro PS2 a GC zatím není, kvůli nižší výkonnosti těchto konzolí, úplně jistá. Uvidíme, zatím nezbývá než trpělivě čekat.

Autor:


Témata: Xbox


Nejčtenější

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Další z rubriky

Assassin's Creed: Origins
Assassin’s Creed Origins v DLC nabídnou i boj proti zombie faraonům

Vypadá to, že placené přídavky pro hru Assassin’s Creed nabídnou o něco pestřejší hratelnost než původní dějová linka. Dočkáme se tak i výletu do egyptské...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Wolfenstein II: The New Colossus
S PC verzí Wolfensteina II budete velmi spokojeni, slibuje vývojář

Koncem října se vrátí B.J. Blazkowicz, aby konečně vyhnal z Ameriky nacisty, kterým se v alternativní realitě podařilo vyhrát druhou světovou válku. Vývojáři...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.