Abducted - smrtelná beznaděj

  • 1
Nevím v které části vesmíru se právě nacházím. Nemám zdání, jak dlouho jsem byl mimo, ani jak jsem se sem dostal. Probuzení přišlo v nečekané situaci - na rozpadající se vesmírné lodi plné nepřátelských mimozemských bytostí a prapodivných artefaktů. Jednu věc ale vím – chci přežít, chci domů.
Abducted

V únoru letošního roku byl oznámen vývoj hororové akční adventury Abducted. V květnu se na oficiální stránce hry objevily první čtyři obrázky a od té doby nic. Po osmi měsících vývoje autoři přišli konečně s dalšími obrázky a informacemi, o které se teď s vámi podělíme. Jste-li fanoušky hororových akcí, neváhejte a čtěte. Contraband, kteří kru vyvíjejí, nejsou žádná ořezávátka, jen jsou jejich hlavní doménou hry pro Macintoshe. Pro tuto platformu přepsali například Heavy Metal: F.A.K.K. 2, druhá pokračování Hexena i Heretica, SiN, pracují na předělávce HoM&M IV a část týmu se podílela na vývoji Myth III. Můžeme usuzovat, že se nejedná o žádné vývojářské holobrádky. A o čem že tedy Abducted bude?

Znenadání se probudíte v cizím a nepřátelském prostředí rozpadající se mimozemské stanice. Infrastruktura lodi pomalu zaniká, podobně jako vy unikají i jiní příslušníci mimozemské fauny a flory. Samozřejmě, že vy budete muset prozkoumat a zjistit, co ještě funguje, chcete-li se dostat domů. Jenže kde, pokud vůbec někde je „doma“? Nevíte kde jste, nevíte dokonce Abducted pořádně ani kdo jste a je na vás, abyste se sami, opuštění a zmatení, poprali nejen s nepřátelským okolím, ale i s útržky vzpomínek, nočními můrami, nejasnými vidinami. Ty vás pronásledují spolu s neustále dotírajícím šílenstvím. Autoři se intenzívně zaměřují na popis psychického stavu reka, takže v hrdinovi nenaleznete žádného dutého Ramba, ale skutečného člověka se spoustou slabostí a emocí.

V temně ponuré a beznadějné atmosféře budete prozkoumávat jednotlivé sekce lodi - nádherné ale i nepřátelské zároveň. Budete procházet jak kovovými chodbami industriálních zón, tak se ocitnete v barevných exteriérových lokacích (i když do vlastně budou interiéry :-). Narazíte na pestré mimozemské formy života, u nichž autoři povolili uzdu své fantazii – sami se můžeme přesvědčit na našich screenshotech. Stejně tak budou různorodé i předměty, které se vám dostanou do rukou. Například místo baterky budete používat jakousi světlo přirozeně vyzařující skořápku, která je pravděpodobně i živá, ovšem naleznete také ultra moderní pušku, jež vypadá jako výtvor lidských rukou.

Abducted Hra by měla být viděna z pohledu první osoby, ale autoři se chtějí vyhnout všem interfaceovým klišé, jakými jsou health bar, počet nábojů, inventář a další položky, které by hráče mohly rušit a nedovolily mu úplně se nechat pohltit atmosférou. Hratelnost by měla oscilovat někde na pomezí akční hry a adventury s důrazem kladeným na tajemný příběh, takže určitě nebudete masakrovat hordy nepřátel ve stylu Resident Evil (tak to tam asi nikdo nebude – pozn. red.). Na druhou stranu se nemusíte bát, že byste si ani trochu nezastříleli. Budete bojovat a budete řešit i různá puzzle, ale hlavní náplní hry zůstává objevování a prozkoumávání neznámého prostředí.

Graficky vypadá Abducted velmi dobře a Cotraband se rozhodně netají záměrem vytvořit nádhernou hru s množstvím efektů, kterými hodlají dotvořit její fantaskní design. Vždyť za tím účelem si napsali svůj vlastní engine, místo aby šli cestou většiny a koupili licenci například na Unreal Warfare, který dnes představuje špičku. Připravte se tedy na nádherné prostředí, spousty Abducted efektů - jako dynamické osvětlení a stínování, per pixel rendering či bump mapping - a to vše počítané v reálném čase. Engine je zatím optimalizovaný pro karty GeForce 3 a 4, ovšem snad i přesto, že autoři nehodlají dělat technologické kompromisy a obětovat vzhled hry, přibudou i další, které například nepodporují všechny požadované funkce.

A kdy má hra vyjít? To je zatím ve hvězdách, autoři se totiž drží teze: „Až to bude, tak to bude“, což také může znamenat za pět let (vzpomeňme na Duke Nukem Forever). Zatím je Abducted ve velmi rané fázi vývoje, autoři ještě neodhalili ani příběh, ani konkrétní nepřátele, lokace, nebo zbraně a předměty, takže si budeme muset ještě chvíli (podle plánu prý asi rok a půl) počkat. Dokonce se zatím Contraband ani nerozhodli, pod kým budou hru distribuovat, přestože prý jejich prezentace byly přijímány více než kladně. Abducted bude kvůli silnému příběhu singleplayer only a vyjde současně na PC a samozřejmě i na Macy, o něco později pak na Xbox. Budoucnost verzí pro PS2 a GC zatím není, kvůli nižší výkonnosti těchto konzolí, úplně jistá. Uvidíme, zatím nezbývá než trpělivě čekat.


Témata: Xbox