Absence Blu-ray disků je naše výhoda, tvrdí Microsoft

  0:01aktualizováno  0:01
Sony považuje za jeden ze svých trumfů Blu-ray disky. Microsoft se naopak těší z jejich absence.

Okolo využití nových velkokapacitních optických datových médií se velmi živě diskutovalo už před nástupem současné generace konzolí. Nyní ale ožívá znovu. Microsoft totiž tvrdí, že sázka na klasické DVD disky se u jejich konzole Xbox 360 ukázala jako velmi správná z hlediska konkurenčního boje s PlayStation 3 od Sony.

Přitom se až donedávna zdálo, že Microsoft ve válce nových datových médií drtivě prohrál. Zatímco Sony se svou PlayStation 3 vsadila na vlastní formát Blu-ray, Microsoft se přiklonil ke konkurenčnímu formátu HD-DVD, za nímž vedle několika dalších firem stála především Toshiba. Záhy se ale ukázalo, že oblast Blu-Raydomácí zábavy ovládne Blu-ray, zatímco HD-DVD se dnes již povaluje na smetišti elektronických dějin, společně s externími HD-DVD mechanikami, které začal Microsoft prodávat k Xboxu 360. Není tedy divu, že se prakticky ihned objevily spekulace, že se výhledově Xbox 360 dočká i Blu-ray mechaniky.

Tyto spekulace ale opět aktuálně smetl ze stolu jeden ze šéfů anglické větve Microsoftu Stephen McGill, když řekl: "S formátem Blu-ray u Xboxu 360 vůbec nepočítáme. Ve skutečnosti totiž budoucnost domácí zábavy začala již na podzim, kdy Xbox 360 jako první a jediná konzole nabídl streamovaná videa v rozlišení 1080p".

Jeho kolega Aaron Greenberg pak zašel ještě dále, když prohlásil, že absence Blu-ray formátu je ve skutečnosti důvodem, proč je Xbox 360 úspěšnější než PlayStation 3. "V Sony vsadili na fyzická média a s nimi jsou spojeny jisté náklady," řekl Greenberg a doplnil: "Skutečnost, že jsme schopni nabízet konzoli za cenu začínající již na 199 dolarech, je benefitem plynoucím z toho, že těmito náklady nejsme zatěžováni."

Blu-RayVe výsledku to tedy není zase až tak zběsilá myšlenka, jak by se mohlo z nadpisu zdát. Podle Greenberga je cena jedním z hlavních důvodů, proč je v současnosti ve světě prodáno téměř dvakrát více Xboxů než PlayStation 3. Nechejme pak pro tuto chvíli stranou, že podle běžně dostupných čísel si asi většina lidí představuje pojem "téměř dvakrát více" trochu jinak.

Pro úplnost si ale aktuální počty uveďme. Podle americké agentury NPD se dosud v Americe prodalo 20 milionů Xboxů 360 a 12 milionů PS3. Server Vgchartz ovšem uvádí, že se prodalo 22,27 milionu X360 a 13,12 milionu PS3. Celosvětově pak po X360 sáhlo 38,48 milionu zákazníků, zatímco PS3 si pořídilo 32,81 milionu hráčů.

Nakonec Greenberg potvrdil McGillova slova, když řekl, že Microsoft vsadil na digitální distribuci, která byla a nadále je budoucností domácí zábavy, protože díky ní můžeme doma sledovat filmy ve vysokém rozlišení, aniž bychom museli mít disk. V případě streamovaných videí navíc není ani potřeba nic stahovat. "A máme největší knihovnu filmů a seriálů. Největší knihovnu obsahu ve vysokém rozlišení ze všech konzolí," zakončil Greenberg svůj projev.

Menší háček ale spočívá v tvrzení "ze všech konzolí". Vzhledem k tomu, že populární Wii vysoké rozlišení vůbec nepodporuje, tak je to ve skutečnosti jen ze dvou konzolí.



Nejčtenější

Po šesti letech nezbylo z peněz z Kickstarteru nic, vývojář se zhroutil

Limit Theory

Ambiciózního vesmírného simulátoru Limit Theory se bohužel nikdy nedočkáme. Jeho jedinému vývojáři Joshi Parnellovi...

Chystaný seriál podle Zaklínače už zná představitelky Ciri a Yennefer

Netflix vybral herečku Freyu Allanovou (vlevo) do role Ciri z chystané...

Netflix vybral herečky do rolí dvou nejdůležitějších ženských postav chystané seriálové adaptace Sapkowského knih....



Podívejte se na záběry z natáčení scén pro brutální Mortal Kombat

Fotky ze zrušeného projektu Mortal Kombat HD

Když v roce 1992 vyšel první díl Mortal Kombatu, otřáslo to herním světem. Doslova gejzíry krve a brutální chvaty,...

České Mashinky přidávají nové dieselové lokomotivy a řadu vylepšení

Mashinky

Vývoj vynikající strategie Mashinky zdárně pokračuje vpřed. Nejnovější vylepšení hru nijak zásadně nemění, ale přidává...

Jak hrát celou noc a nezničit si záda? Ani sebelepší křeslo vás nespasí

South Park

Propařená noc neznamená pro hráče počítačových her těžkou ranní kocovinu a výpadky paměti, ale syndrom karpálního...

Další z rubriky

Judge Eyes bude stylová detektivka z japonského podsvětí. První pohled

Judge Eyes

Pokud se řadíte k fanouškům videoherní série Yakuza, nebo rádi vzpomínáte na městské akce jako Sleeping Dogs a L.A....

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní sidekicky?

Kvíz Bonusweb

Připravili jsme si pro vás výběr těch nejslavnějších vedlejších postav napříč historií počítačových her. Dokážete si na...

Jak vzpomínáte na interaktivní seriály od zkrachovalých Telltale Games?

The Walking Dead (PS3)

Studio Telltale Games pracovalo na interaktivních herních seriálech podle řady známých značek, jako je Walking Dead,...



Najdete na iDNES.cz