Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Technická neznalost může být dar, tvrdí cenami ověnčená spisovatelka

  19:06aktualizováno  19:06
Amy Hennigová patří mezi nejvlivnější ženy ve videoherním průmyslu. Vedla například vývoj série Legacy of Kain a pracovala na značkách Jak and Dexter či Uncharted. A ačkoliv začínala jako grafička, roky pracuje jako kreativní ředitelka a scenáristka. Hlubší vhled do postupů v moderním vývoji proto nemá.

Amy Hennigová | foto: Amy Hennigová

A právě onu absenci technické znalosti považuje za plus. „Nemůžete podceňovat, jak přínosná je neznalost technické roviny. Chci tím říct, že někdy můžete problémy řešit způsobem, který by techničtěji založení lidé ani nezvážili. Je to pro ně příliš jednoduché,“ řekla Hennigová v podcastu Designer Notes.

Příkladem je hra Legacy of Kain: Soul Reaver, která vznikla na základě konceptu od Hennigové. Spisovatelka se totiž chtěla soustředit na příběh padlého anděla, který může přecházet mezi skutečným světem a světem duchů.

„Když nám řekli, že to není realizovatelné, reagovali jsme na to stylem: ‘No, a co musíme udělat pro to, aby to fungovalo?’ Hráli jsme si s tím v grafickém programu 3Ds Max a dospěli k názoru, že to ve skutečnosti není zase tak obtížné,“ vysvětluje Hennigová.

„Ale byl to fakt, že se někdo problém snažil řešit inteligentnějším, složitějším a techničtějším způsobem, kvůli kterému je naše řešení nenapadlo. Proto by návrháři neměli podceňovat otázky typu: ‘Co kdyby?‘ Někdy ty nejlepší nápady přicházejí z nečekaných míst.“

Zdánlivá problematičnost konceptu vyplývala především z tehdejších omezení. První díl Legacy of Kain totiž vznikal v éře první PlayStation, kdy vývojáři museli pracovat s citelně skromnější pamětí a nižším výpočetním výkonem.

Autor:



Nejčtenější

Za dvě stovky kupa her. Aktuální nabídka potěší fanoušky strategií

Empire: Total War

Na obchodu Humble Bundle se objevila nová nabídka. Ve velké slevě můžete dočasně získat balík strategií, mezi nimiž...

Hardcore hra na přežití simuluje pocení, růst svalů i vypadané zuby

SCUM

Online hra SCUM se snaží o maximální realismus. Budete se muset starat i o takové detaily, jakými jsou pocení, množství...



Nikdo ji ještě nehrál, ale už autorům vynáší 100 tisíc dolarů měsíčně

Phoenix Point

Chystaná tahová strategie Phoenix Point útočí na nostalgické vzpomínky hráčů legendárního X-COMu. Ti tak zaplavují její...

Zabiják bohů je zpátky v plné síle. Recenze řežby God of War

God of War (2018)

Jedna z nejoblíbenějších exkluzivit konzole PlayStation se vrací, nicméně nebýt stejného hlavního hrdiny, ani bychom ji...

Turnaj o milion dolarů ovlivnil odpojený ovladač

Odpojený ovladač ovlivnil turnaj o milion dolarů

Profesionálnímu hráči hry Halo 5 se odpojil xboxový ovladač v ten nejnevhodnější okamžik. Jeho tým ztratil vedení a...

Další z rubriky

Šeptanda: Call of Duty: Black Ops 4 nebude mít příběhovou kampaň

Black Ops IIII

Pokud se fáma potvrdí, letošní díl válečné střílečky Call of Duty nebude mít příběhovou kampaň. Namísto toho přinese...

Turnaj o milion dolarů ovlivnil odpojený ovladač

Odpojený ovladač ovlivnil turnaj o milion dolarů

Profesionálnímu hráči hry Halo 5 se odpojil xboxový ovladač v ten nejnevhodnější okamžik. Jeho tým ztratil vedení a...

Rozhodnutí postavit Mass Effect: Andromeda na Frostbite přišlo z Bioware

Cora Harper - V případě, že hrajete za mužskou postavu je nadporučík Cora...

Electronic Arts měli loni opravdu špatný rok a většina jejich ambiciózních her skončila průšvihem. Ne všechny chyby...



Najdete na iDNES.cz