Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Technická neznalost může být dar, tvrdí cenami ověnčená spisovatelka

  19:06aktualizováno  19:06
Amy Hennigová patří mezi nejvlivnější ženy ve videoherním průmyslu. Vedla například vývoj série Legacy of Kain a pracovala na značkách Jak and Dexter či Uncharted. A ačkoliv začínala jako grafička, roky pracuje jako kreativní ředitelka a scenáristka. Hlubší vhled do postupů v moderním vývoji proto nemá.

Amy Hennigová | foto: Amy Hennigová

A právě onu absenci technické znalosti považuje za plus. „Nemůžete podceňovat, jak přínosná je neznalost technické roviny. Chci tím říct, že někdy můžete problémy řešit způsobem, který by techničtěji založení lidé ani nezvážili. Je to pro ně příliš jednoduché,“ řekla Hennigová v podcastu Designer Notes.

Příkladem je hra Legacy of Kain: Soul Reaver, která vznikla na základě konceptu od Hennigové. Spisovatelka se totiž chtěla soustředit na příběh padlého anděla, který může přecházet mezi skutečným světem a světem duchů.

„Když nám řekli, že to není realizovatelné, reagovali jsme na to stylem: ‘No, a co musíme udělat pro to, aby to fungovalo?’ Hráli jsme si s tím v grafickém programu 3Ds Max a dospěli k názoru, že to ve skutečnosti není zase tak obtížné,“ vysvětluje Hennigová.

„Ale byl to fakt, že se někdo problém snažil řešit inteligentnějším, složitějším a techničtějším způsobem, kvůli kterému je naše řešení nenapadlo. Proto by návrháři neměli podceňovat otázky typu: ‘Co kdyby?‘ Někdy ty nejlepší nápady přicházejí z nečekaných míst.“

Zdánlivá problematičnost konceptu vyplývala především z tehdejších omezení. První díl Legacy of Kain totiž vznikal v éře první PlayStation, kdy vývojáři museli pracovat s citelně skromnější pamětí a nižším výpočetním výkonem.

Autor:


Nejčtenější

Na Steamu vyšla první necenzurovaná erotická hra. Tak jsme ji vyzkoušeli

Negligee: Love Stories

Hra Negligee: Love Stories se zásadně zapsala do historie. Ne však díky svým výjimečným kvalitám, ale proto, že jako...

RECENZE: Lara Croft nabrala životní formu, nový Tomb Raider vás pohltí

Shadow of the Tomb Raider

Završení trilogie restartovaného Tomb Raidera se nadmíru povedlo. Na první pohled je hra od svých předchůdců k...



Která herečka by se podle vás hodila na roli Ciri v chystaném Zaklínači?

Ciri v třetímu dílu hry Zaklínač

Zpráva, že postavu Ciri v chystaném seriálu podle Zaklínače nebude hrát běloška, vyvolala u mnoha fandů nesouhlasné...

Legendární PlayStation vyjde v mini verzi s dvacítkou her

PlayStation Classic

Připravovaná retro konzole od Sony se jmenuje PlayStation Classic. Vyjde letos v prosinci a obsáhne dvacet...

Špatná hra dostala horší pokračování. Super Seducer 2 vyniká trapností

Super Seducer 2

Jedna z nejhorších her letošního roku se překvapivě dočkala pokračování. Jak někoho skutečně sbalit vás Super Seducer 2...

Další z rubriky

Hraní online, retro hry i záloha do cloudu. Nintendo Switch Online je venku

Nintendo Switch Online

Nintendo spustilo placenou službu Nintendo Switch Online, bez níž nepůjde na konzoli Switch hrát většinu her online....

Čína bez varování ze dne na den zakázala streamovací platformu Twitch

Logo služby Twitch

Další z obětí čínské cenzury digitálního prostředí se stala služba pro sdílení videoherních záznamů Twitch. Stalo se...

Špatná hra dostala horší pokračování. Super Seducer 2 vyniká trapností

Super Seducer 2

Jedna z nejhorších her letošního roku se překvapivě dočkala pokračování. Jak někoho skutečně sbalit vás Super Seducer 2...

Mýty a fakta o nočním pomočování dětí
Mýty a fakta o nočním pomočování dětí

Podle odhadů trpí nočním pomočováním neboli enurézou asi pětina dětí ve věku 5 let, obtíže se však nevyhýbají ani starším jedincům. Rodiče často spoléhají na to, že „z toho dítě vyroste“, v horším případě děti trestají. Noční pomočování přitom může velmi negativně ovlivnit sebeúctu a duševní pohodu dítěte.



Najdete na iDNES.cz