Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Activision a Electronic Arts se hádají, kdo je neschopnější

aktualizováno 
Šéf Activisionu ostře napadl EA a došlo i na vytahování ožehavých kauz posledních měsíců.

abvsea_poster

Vůdci nadnárodních korporací zřídkakdy oplývají malým sebevědomím, většinou si ale nechávají své radikálnější názory sami pro sebe. Nepsané pravidlo porušil Bobby Kotick, výkonný ředitel Activision Blizzard.

Svého největšího konkurenta Electronic Arts nepřímo označil za diktaturu, ve které "skvělí lidé ve skutečnosti nechtějí pracovat". Jízlivá odpověď EA na sebe nenechala dlouho čekat. To celé v době, kdy se EA s novým dílem Medal of Honor pokouší sebrat activisionovské sérii Call of Duty titul krále akčních her.

V rozhovoru pro časopis Edge Kotick řekl, že EA svá studia dusí a právě Activision Blizzard je jejím pravým opakem: "EA koupí vývojáře a udělá z nich EA Florida, EA Vancouver, EA New Jersey, cokoliv. My jsme vždycky řekli: Víte co? Na vývojářích máme rádi jejich kulturu a nezávislou vizi; právě to je činí úspěšnými. Nemáme studia Activision něco, máme Treyarch, Infinity Ward nebo Sledgehammer."

Bobby Kotick
Bobby Kotick

Na konec svého zdůraznění respektu pro nezávislost vývojářů Kotick neopomněl zmínit, že pro EA už není ze svého modelu cesty ven: "Nemůžete být voskem na podlahu a rozhodnout se změnit se na cukrářskou polevu. Takhle to nefunguje, není to ve vaší DNA. A DNA Electronic Arts není orientováno na takový model (Activisionu). EA bojovalo hodně dlouho. Jeho největším problémem dnes je, že skvělí lidé v něm ve skutečnosti nechtějí pracovat."

S důrazem na nezávislost vývojářů nelze nesouhlasit. Ještě před pár lety dravá politika EA leckomu zvedala tlak. Za všechny problémy jmenujme třeba koupi kultovního studia Westwood, autorů série Command & Conquer, a jeho transformaci na tuctový EA Los Angeles. Jenže ani sám Kotick nemá čisté svědomí.

Jeff Brown
Brown

Electronic Arts, ještě před pár lety zdaleka největší společnost na trhu, zareagovala druhý den slovy svého viceprezidenta Jeffa Browna s nemalou dávkou ironie.

"Kotickův vztah s vývojářskými talenty je dobře zdokumentován v rozmanitých soudních přích. Jeho společnost je založena na třech herních značkách. Jedna je fantasy on-line svět, se kterým on sám nemá co dočinění; kvalita druhé strmě klesá; a třetí je vytrvale ničena Kotickovou vlastní arogancí," sdělil Brown ve vyjádření pro server Gamasutra.

První značkou, kterou měl Brown na mysli, je úspěšný západní on-line titul World of Warcraft. Ten se stal součástí Activision Blizzardu po spojení obou společností v prosinci 2007. Sám Kotick přišel z původního Activisionu, jehož výkonným ředitelem byl už od roku 1991. Druhou značkou byla nejspíše míněna série Guitar Hero, jejíž poslední díl byl strhán kritikou.

Třetí značkou, válečnou sérií Call of Duty, se štěkání mezi oběma korporacemi obloukem vrátilo k březnovému černému vrubu Koticka. Vyhodil totiž Jasona Westa a Vince Zampellu, vůdčí osobnosti Infinity Wards, tedy autory jedné z nejúspěšnějších her historie Call of Duty: Modern Warfare 2.

Už během vývoje hry byla kvůli rozdílným názorům mezi Activisionem a Infinity Ward zlá krev, která vyvrcholila zastavením honorářů z prodeje a zmínkami, že další díl Call of Duty bude vyvíjet studio Sledgehammer. Podle Activisionu měli West a Zampella u EA potají jednat o budoucnosti značky Call of Duty, na kterou částečně vlastnili práva. Byli proto odejiti pro porušení smlouvy.

Nebylo žádným překvapením, že oba našli po svém vyhození útočiště právě u EA a založili nové studio Respawn Entertainment. Tam následně emigrovala i nemalá část klíčových lidí z Infinity Ward.

West se Zampellou
eavsab_02

Bobby Kotick se vyjádřil v rozhovoru pro Edge i k tomuto problému, když zmínil, že se Westem a Zampellou cítil být zrazen. "Frustrující věci na tom celém bylo, že věci, které tihle pánové provedli, bych od nich nikdy nečekal. Jsme veřejná společnost s etickými závazky a to, co ti dva udělali... kdybych je udělal já jim, šel bych do vězení."

S EA za 18, s Activision Blizzard bez dvou za 20, chtělo by se říct.

Autor:


Nejčtenější

Pornoparodie nejpopulárnější hry současnosti není vtipná ani vzrušující

Pornoparodie na hru Fortinte nazvaná Fortnut

Hra Fortnite, oblíbená především mezi nezletilými hráči, se dočkala své pornoparodie. A výsledek je přesně takový, jaký...

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...



Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...

RETRO: Sexy střílečku SiN potopil revoluční Half-Life i vlastní chyby

SiN

Letos slavíme dvacet let od vydání kultovní střílečky Half-Life, jejíž sláva zcela zastínila méně známou střílečku SiN....

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

Nejlepší v sérii? Kritizovaná Call of Duty: Black Ops 4 v betě překvapila

Call of Duty: Black Ops 4

Na letošní díl Call of Duty se od jejího oznámení hrne celkem oprávněná kritika. Vydavatelství nadále dojí ty...

KOMENTÁŘ: Co máte pořád s tím Nintendem? Pohled nováčka po dvou letech

Super Mario Bros. 3

Na rozdíl od situace v zahraničí nejsou u nás výrobky od Nintenda tolik vyhledávanou komoditou. Značka tu prostě nemá...

Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...

ZE ŽIVOTA MÁMY: Když nastane noční(ková) můra
ZE ŽIVOTA MÁMY: Když nastane noční(ková) můra

Náš syn oslavil první narozeniny a rozběhla se další velká epizoda v jeho i našem životě. Ta měla mít trvání rok a půl. Abych nastínila situaci. Moje máti, a i ta manželova, jsou staré školy s utkvělou představou, že batole by mělo s první sfouknutou svíčkou odhodit pleny. Proto jsem si téměř každý telefonát vyposlechla (moje máti) nebo v každé druhé textovce dočetla (manželova máti), že bychom se už měli na to „lulání“ zaměřit.



Najdete na iDNES.cz