Activision a Electronic Arts se hádají, kdo je neschopnější

aktualizováno 
Šéf Activisionu ostře napadl EA a došlo i na vytahování ožehavých kauz posledních měsíců.

abvsea_poster

Vůdci nadnárodních korporací zřídkakdy oplývají malým sebevědomím, většinou si ale nechávají své radikálnější názory sami pro sebe. Nepsané pravidlo porušil Bobby Kotick, výkonný ředitel Activision Blizzard.

Svého největšího konkurenta Electronic Arts nepřímo označil za diktaturu, ve které "skvělí lidé ve skutečnosti nechtějí pracovat". Jízlivá odpověď EA na sebe nenechala dlouho čekat. To celé v době, kdy se EA s novým dílem Medal of Honor pokouší sebrat activisionovské sérii Call of Duty titul krále akčních her.

V rozhovoru pro časopis Edge Kotick řekl, že EA svá studia dusí a právě Activision Blizzard je jejím pravým opakem: "EA koupí vývojáře a udělá z nich EA Florida, EA Vancouver, EA New Jersey, cokoliv. My jsme vždycky řekli: Víte co? Na vývojářích máme rádi jejich kulturu a nezávislou vizi; právě to je činí úspěšnými. Nemáme studia Activision něco, máme Treyarch, Infinity Ward nebo Sledgehammer."

Bobby Kotick
Bobby Kotick

Na konec svého zdůraznění respektu pro nezávislost vývojářů Kotick neopomněl zmínit, že pro EA už není ze svého modelu cesty ven: "Nemůžete být voskem na podlahu a rozhodnout se změnit se na cukrářskou polevu. Takhle to nefunguje, není to ve vaší DNA. A DNA Electronic Arts není orientováno na takový model (Activisionu). EA bojovalo hodně dlouho. Jeho největším problémem dnes je, že skvělí lidé v něm ve skutečnosti nechtějí pracovat."

S důrazem na nezávislost vývojářů nelze nesouhlasit. Ještě před pár lety dravá politika EA leckomu zvedala tlak. Za všechny problémy jmenujme třeba koupi kultovního studia Westwood, autorů série Command & Conquer, a jeho transformaci na tuctový EA Los Angeles. Jenže ani sám Kotick nemá čisté svědomí.

Jeff Brown
Brown

Electronic Arts, ještě před pár lety zdaleka největší společnost na trhu, zareagovala druhý den slovy svého viceprezidenta Jeffa Browna s nemalou dávkou ironie.

"Kotickův vztah s vývojářskými talenty je dobře zdokumentován v rozmanitých soudních přích. Jeho společnost je založena na třech herních značkách. Jedna je fantasy on-line svět, se kterým on sám nemá co dočinění; kvalita druhé strmě klesá; a třetí je vytrvale ničena Kotickovou vlastní arogancí," sdělil Brown ve vyjádření pro server Gamasutra.

První značkou, kterou měl Brown na mysli, je úspěšný západní on-line titul World of Warcraft. Ten se stal součástí Activision Blizzardu po spojení obou společností v prosinci 2007. Sám Kotick přišel z původního Activisionu, jehož výkonným ředitelem byl už od roku 1991. Druhou značkou byla nejspíše míněna série Guitar Hero, jejíž poslední díl byl strhán kritikou.

Třetí značkou, válečnou sérií Call of Duty, se štěkání mezi oběma korporacemi obloukem vrátilo k březnovému černému vrubu Koticka. Vyhodil totiž Jasona Westa a Vince Zampellu, vůdčí osobnosti Infinity Wards, tedy autory jedné z nejúspěšnějších her historie Call of Duty: Modern Warfare 2.

Už během vývoje hry byla kvůli rozdílným názorům mezi Activisionem a Infinity Ward zlá krev, která vyvrcholila zastavením honorářů z prodeje a zmínkami, že další díl Call of Duty bude vyvíjet studio Sledgehammer. Podle Activisionu měli West a Zampella u EA potají jednat o budoucnosti značky Call of Duty, na kterou částečně vlastnili práva. Byli proto odejiti pro porušení smlouvy.

Nebylo žádným překvapením, že oba našli po svém vyhození útočiště právě u EA a založili nové studio Respawn Entertainment. Tam následně emigrovala i nemalá část klíčových lidí z Infinity Ward.

West se Zampellou
eavsab_02

Bobby Kotick se vyjádřil v rozhovoru pro Edge i k tomuto problému, když zmínil, že se Westem a Zampellou cítil být zrazen. "Frustrující věci na tom celém bylo, že věci, které tihle pánové provedli, bych od nich nikdy nečekal. Jsme veřejná společnost s etickými závazky a to, co ti dva udělali... kdybych je udělal já jim, šel bych do vězení."

S EA za 18, s Activision Blizzard bez dvou za 20, chtělo by se říct.

Autor:

Nejčtenější

Závislost na videohrách? Jen chyba rodičů, říká populární streamer Ninja

Richard Tyler Blevins aka Ninja

Tyler Blevins, jeden z nejslavnějších hráčů na světě, vystupující pod přezdívkou Ninja, se svým vyjádřením na Twitteru...

Fallout 76 pokazil, co mohl. A kazit nepřestává

Fallout 76

Neúspěch Falloutu 76 není bohužel příliš velikým překvapením. Pojďte si s námi připomenout, co vše Bethesda udělala...

OBRAZEM: Podívejte se na ta nejhorší tetování inspirovaná videohrami

Tetování už dávno nenesou stigma sociální spodiny a stala se běžnou součástí...

Tetování už dávno nenesou stigma sociální spodiny a stala se běžnou součástí naší kultury. Této módě se samozřejmě...

EA odstraňují ze svých her sportovce obviněné z násilí proti ženám

FIFA 19

Hvězda amerického fotbalu Kareem Hunt byl propuštěn z týmu Kansas City Chiefs kvůli fyzickému napadení mladé dívky....

Nejlepší hry roku 2018: nominujte své favority

Assassin’s Creed Odyssey

Závěr roku již tradičně patří anketě Hra roku. A protože je to čtenářská anketa, o tom, které hry se v hlasování na...

Další z rubriky

OBRAZEM: Retro PlayStation vás přenese dvacet let zpět. První dojmy

PlayStation Classic

Retro konzole od Sony se jmenuje PlayStation Classic. Vyjde 3. prosince a obsáhne dvacet předinstalovaných her bez...

OBRAZEM: Jak se za dvacet let proměnil legendární Fallout

Fallout

Podívejte se, jak se v průběhu let měnila známá herní série Fallout, která se odehrává ve světě po jaderné válce. První...

KOMENTÁŘ: Přestal Blizzard rozumět fanouškům?

Diablo Immortal - gameplay trailer

Letošní ročník Blizzconu si firma Blizzard za rámeček rozhodně nedá. Oznámení Diabla pro mobilní telefony a tablety...

Najdete na iDNES.cz