Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

  11:24aktualizováno  11:24
Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni. Cílem je motivovat hráče do dalších nákupů lepších herních předmětů.

Dungeon Keeper (2014) | foto: Electronic Arts

Mikrotransakce, tedy dodatečné platby za drobná vylepšení, jsou pro herní firmy tím nejjednodušším způsobem, jak na lidech, kteří si již koupili jejich produkt, ještě něco vydělat. Mezi samotnými hráči jsou však takové praktiky slušně řečeno nepopulární a třeba jinak vynikající Shadow of Mordor má kvůli nim hodnocení na Metacritic pouhých 30 %. Pohled do budoucnosti však příliš nadějí nevzbuzuje, ba naopak.

A bude hůř

Graf nového mechanismu, který bude zákazníky motivovat k nákupům mikrotransakcí.

Graf nového mechanismu, který bude zákazníky motivovat k nákupům mikrotransakcí.

Časopis Rolling Stone objevil, že si firma Activison (mimo jiné Destiny, Call of Duty, Overwatch…) nechala patentovat nový způsob matchmakingu, který má v lidech vyvolávat větší touhu po nákupech dodatečného obsahu. Mechanika, která je zodpovědná za to, aby se ve vzájemných zápasech střetávali hráči přibližně stejných schopností, se má nyní soustředit spíše na to, aby párovala lidi s lepším vybavením s těmi, co mají jen to základní. Ve slabších jedincích to pak má vyvolat závist a touhu okamžitě si opatřit stejné předměty.

Kde tohle skončí?

Dříve jsme tomu říkalo cheatování, dnes se to nazývá mikrotransakce. Pokud...

Miktoransakce jinak výbornému Shadow of War příliš popularity nepřinesly.

Není divu, že tato zpráva vyvolala veliké pozdvižení a například komunitní manažer Destiny 2 ihned přispěchal s ujištěním, že jejich hry se to určitě netýká. Podle vyjádření Activisionu pro herní portál IGN šlo jen o aktivitu nezávislého oddělení výzkumu a vývoje a systém ještě nebyl do žádné hry implementován. Jenže i kdyby v této podobě ani nikdy použitý nebyl, už jen to, že někdo vážně uvažuje nad tím, že touhu rýžovat peníze postaví nad vybalancování herních mechanik, je děsivé.

17.října 2017 v 23:30, příspěvek archivován: 18.října 2017 v 10:54

None of this functionality appears in Destiny. https://t.co/IXlR05tZ1c

Autor:


Témata: Activision

Nejčtenější

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...

Kvůli ukliknutí se ze hry stal nečekaný hit, vývojáři stejně nezbohatli

Evolvation

O tom, že i špatná reklama je stále reklama, se přesvědčili nezávislí vývojáři z nizozemského týmu HyperReuts. Poté, co...



Sedm nejtypičtějších výmluv chudáka hráče

Hráč na kokainu - ilustrační foto (Angry Gamer)

Za okny pomalu vychází slunce, na krku spousta povinností a rozechvělé prsty ospalého hráče se jen velmi neochotně...

RECENZE: Call of Duty: Black Ops 4 je pro sérii přelomovým dílem

Call of Duty: Black Ops 4

Veleúspěšné Call of Duty letos poprvé odvrhlo kampaň pro jednoho hráče a láká fanoušky na svoji verzi populárního módu...

Mesut Özil po konci v německé reprezentaci začal streamovat Fortnite

Mesut Özil

Fotbalista Mesut Özil má rád videohry a za svoji vášeň se nestydí. Dokonce spustil vlastní kanál na streamovací...

Další z rubriky

VIDEO: Další skvělý trailer k Battlefieldu 5 láká na příběhovou kampaň

Battlefield 5

Call of Duty už složku pro jednoho hráče úplně vypustila, ale Battlefield si ji minimálně ještě letos udrží. Stejně...

Mike Laidlaw, jeden z hlavních návrhářů Dragon Age, chystá nové RPG

The Waylanders

Španělští vývojáři z firmy Gato Salvaje bojují na Kickstarteru o přízeň všech RPG pozitivních hráčů se zajímavě...

Další obětí nezájmu hráčů je střílečka Dirty Bomb, její vývoj končí

Dirty Bomb

Free 2 play střílečka Dirty Bomb už se žádného nového obsahu nedočká. Pro vývojáře je totiž ztrátová a tak svou...



Najdete na iDNES.cz