Age of Mythology - 3. část návodu

Už díky nám víte, kterak se prokousat prvními deseti řeckými misemi Age of Mythology, zvládli jste s naší pomocí jedenáct úkolů egyptských a nyní je potřeba dotáhnout celou kampaň do konce úspěšným projitím jedenácti severských misí. Dnes se tedy podíváme na úkoly, které vás čekají v severské říši Midgard a misích 22 – 32.
Age of Mythology CZ Vážení čtenáři a milovníci realtimových strategií. Dnes tu pro vás máme třetí a poslední část průvodce hrou Age of Mythology. Už díky nám víte, kterak se prokousat prvními deseti řeckými misemi, zvládli jste s naší pomocí jedenáct úkolů egyptských a nyní je potřeba dotáhnout celou kampaň do konce úspěšným projitím jedenácti severských misí. Dnes se tedy podíváme na úkoly, které vás čekají v říši Midgard a misích 22 – 32.

Pád trojzubce, část třetí: Midgard
Mise 22

Země Midgard vás přivítá prostřednictvím Gargarensisem vyvolané laviny, která pořádně smete vaše muže. Prvním úkolem je tedy zkonsolidovat své síly a založit osadu. Dále bude potřeba zničit tři chrámy, které na vás vysílají nejrůznější nestvůry, horské a ledové obry a podobné zrůdičky. Pořadí je na vás, já začal fialovým, který se nachází trochu na jihovýchod od místa, kde jste založili základnu. Nejprve pomocí hrdinů a jezdců zničte jednu z bran ke chrámu vedoucích, pak přidejte ke své armádě několik trollů a bojových prasat a zničte samotné budovy. Pokud máte problémy se získáním favoru u Vikingů, zkuste poslat své bojové jednotky na nevinná zvířátka jako losy, prasata či jiná – to se počítá jako boj také a bohové vás i za to patřičně odmění. Až zničíte první chrám, vydejte se k zelenému. Ten hlídá větší množství obrů, takže tomu přizpůsobte vojsko. Až se vám podaří zničit i ten, vraťte se zpět k základně, odražte Age of Mythology CZ několik nepříjemných Gargarensisových útoků a zregenerujte síly. Finální fází bude dobytí červeného chrámu na severu mapy – připravte si velkou armádu, zničte jižní bránu, ale nebojujte u pevnosti a městského centra, ale rovnou se vydejte k chrámu. Má jen 900 životů, takže ho stihnete rychle zničit dříve, než nepřátelé zlikvidují vaši armádu – a tím vyhrajete. Je zbytečné pracně ničit pevnost, městské centrum, kasárna a další budovy, když vás neustále obtěžují červené jednotky – tato taktika je tak sice trochu "vyčůraná", ale mnohem rychlejší a pohodlnější.

Mise 23
V hledání další cesty do Midgardu nám pomohou trpaslíci. Musíme jim ale nejprve pomoci dobýt zpět jejich doly. Hned na začátku mise vyražte na sever, najdete tam příhodně místo pro stavbu základny. Druhé takové pěkné místo je kousek na východ od místa, kde jste začínali – okolo jsou pěkné keře se zásobami jídla a spousta stromů. Až budete trochu silnější, vyražte do prvního vchodu do dolů zleva. Zničte tam malou záklandičku nepřítele – získáte tím něco favoru na výrobu mytologických jednotek. Vyrobte několik vlastních obrů, posilte armádu a vyražte do druhého vchodu. Nejprve zničte jeden chrám nepřítele, který stráží velké množství obrů, pak máte na vybranou. Můžete se pustit dále na stejné výškové úrovni, kde se nachází ještě jedna základna obrů, ale já už se vrhl rovnou po rampě nahoru k trpasličímu dolu. Okolo něj obchází celkem asi šest nebo sedm obrů. Age of Mythology CZ Až je zabijete, přijde další úkol: bránit po dvanáct minut důl před útočníky. Měli byste teď mít opět trochu favoru, takže vyrobte nějaké ty obry, jezdce a vrhače sekyr, všechny je promptně odesílejte rovnou k dolu. Podaří-li se vám odvrátit několik obřích útoků, máte vyhráno.

Mise 24
Tato mise je tak trochu eskortovací, ale nemusíte se bát, že bychom si nezastavěli základnu… Nejprve jděte přímo na sever, cestou ničte všechny chrámy. Okolo nich jsou vždy obři, nejprve ale nedbejte jejich útoků a pusťte se do budovy chrámu – pak se nebudou respawnovat a vy si to s nimi můžete vyříkat jednou provždy. Až dorazíte na rozcestí, zjistíte, že vám obři cestu zavalili obrovskými kameny. Vybudujte proto poblíž závalu základnu. Zatímco budete stavět, vyšlete své jednotky do východního a západního ramene a ničte všechny chrámy, které potkáte (je jich docela dost, asi pět nebo šest na každé straně). Vyplatí se tak učinit co nejrychleji, obři vás pak nebudou obtěžovat a čím dříve se do chrámů pustíte, tím méně obrů je bude strážit. Co nejrychleji postupte do dalšího věku a postavte beranidla. Zničte zával a rychle utíkejte se všemi svými armádami, Arkantosem, Skultem a nosičem vlajky směrem na sever. V cestě vám bude stát les, ten proměňte v armádu, která zaútočí na nepřátelské obry, se zmiňovanou trojicí pak rychle přeběhněte k vlajce a vítězství v misi je vaše.

Age of Mythology CZ Mise 25
Skultova vlajka nefunguje úplně přesně dle jeho představ, ale je třeba i přesto sjednotit severské kmeny k boji proti obrům. Nejprve vyhrajte první bitvu s armádami tří znepřátelených klanů, načež postavte alespoň pět strážních věží a připravte si přepadení – je třeba zabít vůdce jednotlivých klanů. Mně se osvědčila stavba pěti věží v půlkruhu na vyvýšené plošině, kde mise začínala, jedna strana byla vždy otevřenější a tam jsem nalákal nepřátelské armády. Kým začnete je v podstatě jedno, takže začněte třeba Erikovým (červeným) klanem, jeho jednotky budete muset nejspíše vylákat nadvakrát, než do pasti vleze i sám náčelník. Až bude mrtev, získáte nějaké suroviny hodící se na výstavbu dalších věží, takže tak učiňte. Dále pokračujte s Vibaldovým (fialovým) klanem, opět vám přibyde nějaké to dřevo a zlato, takže ještě posilte past a nalákejte posledního náčelníka: Arngrima. Jakmile padne pod vašimi šípy, meči a sekerami, můžete očekávat nápis Zvítězil jste.

Mise 26
Na začátku této mise se dozvíte pravdu o praporu, který jste nesli, a zjistíte také, kdo ve skutečnosti byl Skult. Bohužel trochu moc pozdě na to, abyste s tím něco dělali. Přesto stále ještě zbývá naděje – je třeba sjednotit klany v údolí na druhé straně hor. Age of Mythology CZ Nejprve zachraňte několik vesničanů a vojáků před trolly, pak je následujte do vesnice. Získáte tím již rozvinutou základnu. Vyrobte slušné vojsko a vyšlete je směrem na jih do dolů, které zabrali trollové. Zaměřte se nejprve na místo, kde se objevují, až zničíte budovu s 1800 životy, teprve potom si to rozdejte s trolly, nebudou se už otravně respawnovat. Po nezbytné regeneraci sil pokračujte směrem na jih k prvnímu severskému kmeni. Musíte mu postavit věže na místech označených vlajkami, takže tak učiňte a zároveň ho braňte proti čím dál tím silnějším útokům obrů. Dále zničte semeniště obrů na jihovýchodě a pokračujte směrem přímo na východ přes světle modrou bránu. Tam najdete další kmen, tentokrát fialový. Jeho náčelníkovi unesli obři dceru, a tak nabízí své spojenectví výměnou za její záchranu. Vydejte se proto na jih se všemi svými armádami a zničte červenou základnu. V úplném jihovýchodním rohu se nachází strážní věž a také zmiňovaná dívka. V základně se zaměřte ale nejprve na chrámy – celkem jsou zde čtyři, a to poměrně logicky umístěné v jednotlivých rozích. Až je zničíte, zbavte se ještě nepřátelské základny přímo uprostřed a pak už se vrhněte na zmiňovanou věž. Po jejím zničení se můžete těšit na přesun do další mise.

Mise 27
Tuto misi jsem vyhrál velmi útočnou taktikou už od začátku. Age of Mythology CZ Je třeba zabránit Gargarensisovi, aby otevřel bránu. Ihned začněte stavět základnu, ale souběžně pošlete své jednotky na severozápad a zničte Gargarensisovi jednu základnu a několik trpaslíků. Pokračujte přímo na sever a zničte kasárna ještě před první bránou. Potom se mi podařilo probít se až do nejužšího okruhu hradeb a zničit zde chrám a troje kasárna, pak už bylo třeba doplnit síly. Ty pošlete od základny už přímo na sever a zničte cestou druhou Gargarensisovu pevnost. S další vlnou posil se vydejte okolo studny Urdu a zničte Gargarensisovi poslední základnu. Pak vás čeká již jen několik věží a brána vedoucí přímo ke studni. U té by se mělo nacházet několik mytologických jednotek. Až je porazíte, můžete se posunout v kampani dál.

Mise 28
Tato mise začíná dobře známým zvukem beranidla a vyrážené brány. Opět se vyplatí hodně útočná taktika, zatímco nahoře vyrábíte jednotky, vyšlete přes studnu několik trpaslíků s Ox Cartem aby těžili zlato v podsvětí a začněte masovou výrobu jednotek. Mezitím s hrdiny už se vydejte k bráně a cestou vykliďte podzemí od spousty nepříjemných trollů a obrů. Jakmile naspoříte alespoň trochu slušnější armádu s několika mytologickými jednotkami, pošlete ji přes studnu také dolů. Vykašlete se na armády, které vás budou obtěžovat cestou – zaměřte se jen a jen na obry u beranidla. Ostatní třeba zmrazte, ale útočte jen a jen na obry u brány. Až se vám totiž podaří je porazit, nastane bez ohledu na stav vašich a Age of Mythology CZ Gargarensisových armád vítězný konec mise…

Mise 29
Nejprve s hrdiny vyražte na sever a cestou ničte co největší množství nepřátelských jednotek. Až dorazí Eitri, vydejte se jim naproti druhou stranou a cestou osvoboďte dvě skupiny trpaslíků. Spolu s posilami shora by se vám mělo podařit zničit všechny nepřátele v oblasti kromě těch v silné základně, tu zatím nechte být a raději se k ní moc nepřibližujte, zato ale nasaďte co nejvíce trpaslíků na těžbu. Nezapomeňte, že Brokk a Eitri jsou také trpaslíci a mohou těžit, tak toho využijte. Vykašlete se už na těžbu zlata, ale snažte se co nejdříve vykutat část Thorova kladiva. Až se vám to povede, stačí s ní jen dojet k jeho hlavici a máte vítězství v misi v kapse.

Mise 30
Brány sice byly zničeny, ale Gargarensis dosud žije. Je třeba porazit ho na hlavu i s jeho armádami. Začněte tím, že projdete průsmykem na jih do opuštěného hornického městečka. Vystavte zde nejprve několik budov, pak teprve městské centrum – jakmile ho totiž postavíte, začne se odpočítávat deset minut, čas, po kterém Gargarensis zaútočí. Do té doby zkuste vybudovat co nejsolidnější obranu. Po chvíli budete konfrontováni prostřednictvím animace s Gargarensisovou obrovskou silou. Age of Mythology CZ Úkolem bude přežít po dvacet minut její nápor. Postavte rychle pevnost a vyrobte nějaké ty balisty a katapulty. Zároveň co to jen bude možné tvořte mrazivé obry, kteří dokáží svým ledovým dechem nepřítele zastavit. Nezapomeňte ani na obranné věže v hojném počtu za hradbami. Když odoláte, dočkáte se odměny v podobě Odyssea a jeho velkého vojska. S ním vyražte rovnou za kyklopy na severu mapy – není třeba se obtěžovat ničením základen a ostatních vojsk nepřítele, ale jestli si chcete pomstu na Gargarensisovi vychutnat, můžete tak učinit. Každopádně až dorazíte k němu, vyhrajete misi a budete mít příležitost pomstít se za Chironovu smrt. I když – jak se to vezme…

Mise 31
Pomsta nebyla úplně dokonalá. Získali jste sice hlavu jednoho ze zrádců, Kemsyta, ale Gargarensis díky Lokiho potměšilosti stále žije. A co víc, rodná Atlantida je v plamenech. Je třeba se rychle vyložit a založit novou osadu na březích tohoto kontinentu. Učiňte tak na nejbližším příhodném místě, budete mít za nový úkol zachránit patnáct vězňů. Postup je na vás, nepřišel jsem na kdovíjak geniální taktiku, ale doporučuji nejprve s jednotkami, které jste dostali do začátků mise, zničit všechny budovy v nejbližším okruhu, naopak nedoporučuji zachraňovat vězně u chrámu ve východní části mapy, protože jsou velice dobře chráněni a Gargarensis navíc vyvolá nepříjemnou bouři, která vás připraví o velký počet jednotek. Zachraňte proto Age of Mythology CZ vězně na severu mapy a uprostřed prvního okruhu hradeb, celkem by jich mělo být 17, tedy dostačující počet k tomu, abyste úspěšně ukončili misi.

Mise 32
Přichází velké finále! Na začátku poslední mise rozviňte pořádně základnu, povyšte do nejvyšší éry a vydejte se s prvními jednotkami na sever. Zde zničte pevnost nepřítele a několik výroben na vojáky okolo a pokračujte směrem na východ. Tady si poraďte s jednou základnou Gargarensise a vystavte okolo vlastní budovy, čímž si aspoň trochu zvýšíte maximální počet jednotek. Pokračujte ještě na východ a zničte všechny domy, které zde naleznete. Na úplném konci této slepé uličky se dá dobře těžit dřevo. Pak zaberte budovu ve slepé uličce severně od vaší druhé základny, získáte nějaké ty suroviny. V tuto chvíli byste mohli být schopni začít pracovat na divu světa. Pokud se chcete vojensky vyřádit, můžete ještě zničit nějaké další základny Gargarensise mimo té hlavní na severu mapy, jinak ale nasaďte co největší počet vesničanů na stavbu divu světa. Až se vám podaří ji úspěšně dokončit, získáte ultimátní božskou sílu, která vám umožní udělat z Arkantose extrémně silného poloboha. Použijte ji a vyšlete Arkantose na souboj proti Poseidonově oživlé soše. Vykašlete se na obrovské Gargarensisovy armády, stačí zničit tuto sochu a vítězství v misi, potažmo v celé hře, je vaše. Arkantos má tak dobré regenerační Age of Mythology CZ schopnosti, že to zvládne sám i bez podpory…

A je to tady: hlavní zloduch Gargarensis padl na troskách svých marných nadějí, Poseidonův plán na osvobození strašlivého titána nevyšel a Kronos zůstal uvězněn v říši Tartaros na věky věků. Krásné město Atlantis bylo sice zničeno blesky, plameny a padajícími meteority, ale jeho lid byl zachráněn a sám hlavní hrdina Arkantos díky přízni bohů (konkrétně se jednalo o krásnou Athénu, která - jak víme ze starých řeckých báji a pověstí - odvážným takřka polobohům přeje) přežil. Zkrátka a dobře, happy-end jak má být a důstojný závěr epické kampaně, která mě pohltila na dobrých 14 dní. Doufám, že vám na cestě k úspěšnému zakončení Age of Mythology pomohl alespoň trochu tento průvodce a těším se na setkání s vámi u dalších návodů na neméně dobré strategické hry...