Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Airline Tycoon Evolution

  12:00aktualizováno  24. července 9:26
Prázdniny vyloženě svádí k tomu, vydat se do oblak. Nastoupit do letadla a za pár hodin se vyhřívat v slunečních paprscích na Hawai. Přesně to se vám v Airline Tycoon Evolution nepovede. Budete se potit v kanceláři, aby vaše letadla zvládla včas zajistit dopravu vašich zákazníků tam a zase zpátky.

Airline Tycoon Evolution Princip hry Airline Tycoon Evolution (ATE) je podobný všem možným tycoonům, na které si jen dokážete vzpomenout. Zčistajasna vám z úřadu práce přišla nabídka nové práce. Místo zametání ulic nebo smažení hranolků ve fastfoodu vám nabízejí místo šéfa jedné ze čtyř začínajících leteckých firem. Nástup do práce je hned v pondělí ráno, v devět na vás čeká manažer místního letiště, pan Uhrig. Dozorčí nad vaším konáním je, zdá se, překvapivě uznalý, a tak vám pro začátek dá za úkol jen něco jednoduššího - do týdne vyřídit deset zakázek na přepravu pasažérů. V kanceláři už na vás čeká přemoudřelá stará panna - sekretářka, která vám ochotně vysvětlí, jak v tomhle byznysu dupou králíci. Nejenže vám ukáže, jak posílat letadla na cesty a jak vybírat zakázky, ale půl hodiny před koncem pracovní doby vám i připomene, že byste to už mohli zabalit.

Snadná se ta práce zdá jen na začátku, jenže rychle přituhuje: Tři bezdomovci, co dostali místa ve vedení ostatních tří společností, se totiž náramně snaží, aby vám znepříjemnili život a vyžrali vám lukrativní zakázky. Naštěstí tu kromě sekretářky jsou i další pomocníci. Airline Tycoon Evolution Třeba techničtí (mobil, zápisník a notebook v místním duty-free shopu, který má ale ceny jako obchody v Pařížské ulici), nebo lidští (vaše levé a pravé paže v podobě finančních poradců, technických poradců či vyžírků soustředících se na řízení lidských zdrojů). Ty ale budete muset platit.

S postupem času na vás budou kladeny vyšší nároky, po zahřívacím kole se pan Uhrig rozhodl, že na jeho letišti nebude zaclánět firma, která nedokáže přepravit ani 25 000 pasažérů. Takže místo myšlenek na zisk se budete muset soustředit na masivní přesuny výletníků z Londýna do Rejkjavíku, na Mallorku a do dalších destinací. A to bez ohledu na případné finanční ztráty, způsobené častými přelety prázdných letadel do destinací s čekajícími turisty. Neúspěch rovná se vyhazovu.

Způsobů, jak plnit úkoly zadané manažerem letiště (brífink každé ráno), je hned několik. Prvním, se kterým se seznámíte, je provozování charterových letů pro cestovní kancelář, která sídlí na letišti. Na nástěnce této instituce si můžete vybírat mezi poptávanými lety. Kromě informací o místu určení, vzdálenosti a počtu pasažérů zde najdete i předpokládanou odměnu a v mnoha případech také penále, které zaplatíte, pokud let neuskutečníte v daném termínu. Airline Tycoon Evolution Najdete zde zakázky až na týden dopředu. Druhou možností je zajistit dopravu na poslední chvíli. A nechybí zde tolik oblíbený last minute. Tady, když máte štěstí, najdete požadavky na cesty, které se mají uskutečnit ten samý den nebo nejpozději den následující. Třetí možností je doprava nákladu, která probíhá obdobným způsobem, jen zakázky najdete na nástěnce ve skladu. Poslední možností je zavedení stálých linek, to ale vyžaduje slučný kapitál, letový park a peníze na měsíční poplatky spojené s touto činností. Za lukrativní trasu zaplatíte měsíčně až půl milionu dolarů.

Pokud pro provedení určité činnosti nemáte vhodný letoun, máte opět možnost volby. Když pomineme volbu "nic nedělat", můžete si koupit nové letadlo. Ceny nových letounů jsou samozřejmě vysoké, čím kvalitnější, větší, rychlejší a tišší letoun, tím více za něj budete muset zaplatit. Málo peněz? Půjčte si v bance, upište novou emisi akcií vlastní firmy anebo běžte do... leteckého muzea, které je součástí letiště, a využijte několika letuschopných exemplářů. Připravte se ale na to, že rentabilita takových dopravních prostředků je silně diskutabilní. Airline Tycoon Evolution Pokud ani dealer ani muzeum neuspokojilo vaše potřeby, máte ještě možnost třetí - vyprojektovat si vlastní letadlo. Při vývoji nového letounu můžete modifikovat sedm různých vlastností, používat stovky dílů a vytvořit tak tisíce nejrůznějších kombinací. Uživatelsky vytvořené letouny je navíc možné stahovat i z internetu.

Ostatně, z bývalých bezdomovců, nynějších šéfů ostatních dopravních společností, se stali tvrdí byznysmeni, kteří se neštítí ani těch největších špinavostí. Ale to vy také ne. A tak si můžete najmout bodyguarda, který třeba při jednání v bance úředníkovi jemně naznačí, že nedat vám úvěr není tak úplně dobrý nápad. A co teprve, když se dostanete k místnímu teroristovi a pošlete jej provést sabotáž konkurenční společnosti. Herních možností je zde opravdu dostatek, i když sedmnáct misí ve hře není nijak mnoho. Naštěstí je dalších deset k dispozici na internetu. Nechybí ani možnost volné hry a dokonce multiplayer. Ten má vysoký potenciál zábavnosti, který ale shazuje nestabilita spojení. Patch je snad na cestě.

Airline Tycoon Evolution Airline Tycoon Evolution by panu Darwinovi jistě udělal radost. Jako pokračovatel tradice obchodních simulací se totiž vyvinul opravdu zajímavě. Na začátku jsem zmínil podivnou grafiku. Ano, vyděsila mě, ale jen na chvíli. Pak mi to ale došlo (přeci jen můj mozek ještě nebyl dokonale vymyt nováckými bludy), ATE prostě není úplně seriózní simulací, je to hodně zábava. Roztomilé animované postavičky opravdu připomínají našeho Pankráce. Navíc je obsazení rolí naprosto dokonalé. Manažer letiště potahuje z levného doutníku, vaše staropanenská sekretářka je náležitě upjatá, místního teroristu obtáčí nábojnicové pásy a to nemluvíme o slečně z duty free shopu, která má úžasný hrudník a během hovoru s vámi si lakuje nehty. Nakonec máte pocit, že VGA grafika vlastně vůbec nevadí, že si od fotorealistických 3D orgií rádi odpočinete. A to nemluvím o majitelích starších počítačů bez GeForce4. ATE si zahrajete i na prehistorických Pentiích!

Ze stejné kategorie jako grafika jsou i zvuky. Hudba silně připomíná doby osmibitů a přepínání mezi skladbami poněkud vázne i na P4, takže je lepší ji vypnout a pustit si na pozadí nějaké "empétrojky". Zvuky jsou ale přesné. Nějaké ty projevy okolí, Airline Tycoon Evolutionjako je hukot v odbavovací hale nebo škrábání pera po papíru, docel ujdou. Hlavní je ale namluvení všech dialogů, které vám opět tak trochu připomene už zmiňovanou sérii o detektivovi Pankrácovi. Na druhou stranu ale legrační zpracování neznamená, že by hra sama byla příliš jednoduchá. To určitě ne, mnoho misí budete jistě opakovat, ale v tom kouzlo ATE netkví. Kouzelný je fakt, že hra může bavit úplného začátečníka na poli obchodních simulací, ale dokáže uspokojit i zdatného manažera. Pokud se nechcete soustředit na detaily, nemusíte. Hru můžete úspěšně dokončit i bez toho, abyste v každém letadle nastavovali velikost porcí u občerstvení či stupeň úsměvu letušek. Nemusíte šmelit s leteckým benzínem ani čachrovat s akciemi. Opravdu nemusíte. Pokud se tomu ale rozhodnete věnovat, užijete si mnohem více zábavy.

Airline Tycoon Evolution
Výrobce: Spellbound Software
Vydavatel: Monte Cristo Games
Distribuce v ČR: zatím není definitivně rozhodnuto
Oficiální homepage: http://www.montecristogames.com...
Minimální konfigurace: procesor 200 MHz, 64 MB RAM
Doporučená konfigurace: procesor 400 MHz, 128 MB RAM
3D karty: ne
Multiplayer: ano
Verdikt: Airline Tycoon Evolution je trochu ulítlý, ale hraje se překvapivě dobře. Pokud zrovna nemáte miliardy na rozjetí vlastních aerolinek, zkuste to s touhle hrou.
Hodnocení 65%

Autor:




Nejčtenější

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Další z rubriky

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

StarCraft: Remastered
Strategická legenda baví i po 19 letech. Recenze StarCraft: Remastered

Blizzard ohlásil něco, co snad každého hráče z devadesátých let muselo zahřát na duši. Remaster nejproslulejších her, na kterých už se, buďme upřímní, zub času...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.