Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Akce Brothers in Arms: Furious 4 krájí nacisty na sto způsobů

aktualizováno 
Nejkontroverznější oznámená hra výstavy E3 v Los Angeles nabídne zběsilou akci a stylizaci jako z filmu Hanebný pancharti. Po odhození předsudků přesto působí nebývale svěžím dojmem.

Brothers in Arms: Furious 4

Hra se zásadně odklání od kultovní válečné série Brothers in Arms, která sázela na realistické zobrazení fronty a opatrné taktizování. Furious 4 se snaží přijít s ambiciózním mixem akce a hry na hrdiny, zasazené do událostí 2. světové války.

Brothers in Arms: Furious 4

Brothers in Arms: Furious 4

Příběh 101. výsadkové divize ukazoval události od Dne D po operaci Market Garden a doprovázely jej tragické osudy do detailu vykreslených vojáků. Ze všeho nejvíce svým pojetím a historickou věrností připomínal seriál Bratrstvo neohrožených.

Aktuální žánrový odklon jménem Furious 4 ovšem sází na zcela jiné atributy. Nekonečně přehnaná stylizace snad každému připomněla film Hanebný pancharti od režiséra Quentina Tarantina. Hráč se totiž chopí ovládání jednotky vyvrhelů, kteří vypadají spíše jako psychopatičtí zločinci než vyplašení výsadkáři.

Obezřetný taktický postup je minulostí, nyní je řada na detonujících hlavách a zpomalování času. Předvedená mise navíc měla za cíl likvidaci samotného Adolfa Hitlera.

Ve čtveřici hrdinů se představí kovbojský velitel Montana s koltem, vazba Crockett s rotačním kulometem, Indián Chok házející tomahawk a medik Stitch, jenž do nepřátel pouští elektrický proud. 

Není náhodou, pokud vám komiksově laděná grafika připadá jako z Borderlands, jiného titulu studia Gearbox.

Brothers in Arms: Furious 4

Brothers in Arms: Furious 4

Obě hry sázejí především na kooperativní hratelnost a bohatý, postupně odemykatelný systém schopností. A v obou dvou má tato specializace své limity, aby všechny čtyři herní postavy co možná nejvíce využily všechny dostupné schopnosti a zbraně.

Očekáváme dynamickou akci, v níž mají nové schopnosti poskytnout snazší a zábavnější likvidování, nikoliv jedinou možnost, jak hru dohrát.

Původní Brother in Arms nekončí

Zdaleka největším problémem titulu je rozhodnutí zasadit Furious 4 pod značku Brothers in Arms. Konec příběhu výsadkáře Matthewa Bakera z předchozích dílů Brothers in Arms to ale prý není. Vydavatelé z Ubisoftu se dušovali, že milovníci dřívějších taktických dílů se dříve či později dočkají přímého pokračování BiA: Hell's Highway.

Cesty marketingu jsou ovšem nevyzpytatelné a výrazný úspěch Furious 4 by mohl znamenat pokračování spíše touto novou cestou než návrat ke kořenům.

Rovněž animace uvozující bossy a další herní postup upomínají na komiksové sekvence Bordelands plné nekorektního černého humoru. Je nasnadě, že podobně šílený koncept si také žádá adekvátně šílená prostředí.

Likvidování nacistů pastmi na medvědy, motorovou pilou či plamenomety máme realizovat například v prostředí oslav Oktoberfestu.

Brothers in Arms: Furious 4

Brothers in Arms: Furious 4

Ty ovšem ve svém druhoválečném zasazení působí obskurním dojmem. Vývojáři dále nabídnou boje uvnitř zábavního parku či po nebi poletující vzducholodě.

Ve finále tak Furious 4 působí, navzdory prvotnímu chladnému přijetí, jako potenciální trefa do černého. Interaktivní provedení Hanebných panchartů ve stylu Borderlands má díky vývoji postav a kooperaci mezi hráči šanci zaujmout i na delší dobu.

Apokalypsa Třetí říše začne nejdříve v první polovině roku 2012, ne-li později.

Autor:




Nejčtenější

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Další z rubriky

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.