Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Akční hrdina Max Payne se vrací jako plešatý alkoholik

aktualizováno 
Třetí díl Max Payne se od předchozích dvou liší především vizuálně. Stále to ovšem bude řízná akce v zajímavých kulisách.

Když se řekne Max Payne, nelze si nevzpomenout na černou koženou bundu, vnitřní monology, zpomalení času a spoustu postřílených nepřátel. Tahle série možná není legendární, ale rozhodně si našla spoustu příznivců.

Vlastně je s podivem, že na sebe představení třetího dílu nechalo čekat tak dlouho. Na druhý pohled je ale jasné proč. Autoři dlouho spekulovali nad tím, jak Maxe Payna pojmout, aby to nebylo potřetí to samé.

A vzali to skutečně z gruntu. Maxe Payna byste nepoznali. Kromě toho, že nosí jiný obličej, už nemá ani svou koženou bundu. A navíc je vyholený. Zkrátka takové střídání v bondovském stylu.

Max Payne 3

Kompletní restart série se ale nekoná. Max Payne 3 je stále umístěn ve stejném světě, jen o osm let po konci událostí druhého dílu. Hrdina zůstává minulostí pronásledovaným a cynickým bývalým poldou. Navíc je závislý na alkoholu a lécích na bolest. Ale kdo by se mu divil, když od prvního dílu ztratil nejen svou rodinu, ale i práci.

Max Payne se odstěhoval do brazilského Sao Paula. Shodil vlasy a koženou bundu. Namísto toho si oblíbil těsný nátělník, ve kterém se mu rýsuje nově získané svalstvo. Není se čemu divit, pracuje totiž jako osobní strážce.

Pracuje pro movitou rodinu Branco. Ale co čert nechtěl, Maxovi se nepodaří ohlídat ženu hlavy rodiny, a ta je unesena. To je ovšem jen začátek mnohem horších událostí, do kterých se temný hrdina nechtě zamotá.

Max Payne 3

Tradice série zůstává zachována v silném důrazu na příběh. Ten je vyprávěn v dynamických animovaných sekvencích, jichž na obrazovce v jeden okamžik sledujeme hned několik ve stylu seriálu 24 hodin.

Kromě scén v Sao Paulu se v záblescích minulosti vrátíte také do New Yorku, kde si zahrajete za Maxe s vlasy a koženou bundou. Je otázkou, nakolik se autorům v nových úrovních podaří navodit melancholickou atmosféru, tak typickou pro předchůdce. Zatím se zdá, že třetí díl klade větší důraz na přímočařejší akci.

Galerie

Max Payne 3
Max Payne 3
Max Payne 3
Max Payne 3

Ta samozřejmě nechyběla ani v minulých dílech, a tak je na co navazovat. Na místo příslušníků úklidové čety z druhého dílu přichází po zuby vyzbrojená polovojenská organizace.

Přestřelky opět nabízejí možnost zpomalit čas. Fungují přesně tak, jak je první Max Payne před mnoha lety poprvé uvedl na herní scénu. Po omezenou dobu můžete zpomalit běh času kolem sebe a lépe se vypořádat s protivníky.

Na některých místech hra zpomalí čas sama, a dá vám tak možnost vypořádat se s nečekanou situací. Pakliže jste smrtelně raněni, dostanete ještě jednu šanci. Zpomalí čas, a pokud se vám ze šlamastyky podaří vysekat, automaticky spotřebuje jeden tišící prostředek.

Max Payne 3

Max Payne 3 od konkurence částečně odkoukal moderní prvky, částečně se drží svého. Autoři tak implementovali krycí systém (ne všechny překážky jsou ale trvalého charakteru). Na druhou stranu se hrdina neléčí automaticky, ale potřebuje zmíněné tišící prostředky.

Hrdina smí zároveň nést tři zbraně, nicméně ty jsou jasně dané. Pouze jednou z nich může být větší samopal či puška. Zbylými jsou dvě pistole. Pokud je Max tasí zároveň, musí odhodit také těžší zbraň. V rámci autenticity ji totiž není možné strčit za kabát. Hráči si tak budou muset pečlivě rozmýšlet nasazení zbraní.

Max Payne 3

Je evidentní, že tvůrci kladou obrovský důraz na perfektní audiovizuální zpracování. Vyznačuje se špičkovými animacemi a detailními, byť lineárními úrovněmi. Zvuk by měl být maximálně sytý a hudba podporovat dynamickou akci.

Max Payne 3 zřejmě nebude přelomovým titulem. Mohl by se ale stát hitem poněkud odlišného typu než dnes populární akční tituly v čele s již ohraným Modern Warfare.

Autor:




Nejčtenější

PlayerUnknown’s Battlegrounds
Další soud na obzoru? Fortnite prý kopíruje Playerunknown’s Battlegrounds

Každý by se dnes chtěl přiživit na obrovském úspěchu hry Playerunknown’s Battlegrounds. Vývojáři firmy Epic se zřejmě nechali inspirovat až příliš, a tak si...  celý článek

Herečky, které se objevily v příběhových filmech Red Alert 3.
Konec stávky herních dabérů na dohled, dohodnout se trvalo téměř rok

Zástupci videoherního průmyslu a herecké organizace SAG-AFTRA po 11 měsících konečně dospěli ke kompromisu. Pokud dojde ke schválení předběžné dohody, stávka,...  celý článek

Ataribox
Tajemná konzole Ataribox je průměrné PC sázející na nostalgii a otevřenost

V červnu Atari oznámilo, že se vrací do hardwarového byznysu. Nyní jsme se dozvěděli, že to bude počítač střední třídy s Linuxem, na němž poběží archiv her...  celý článek

Everybody’s Gone to the Rapture
Úspěch není vše. Tvůrci Dear Esther dočasně odcházejí ze scény

Nezávislé studio The Chinese Room, které stojí za populárními hrami jako Dear Esther nebo Everybody’s Gone to Rapture oznámilo, že propustilo většinu...  celý článek

Marvel vs. Capcom: Infinite
Nebaví vás učení komb? Marvel vs. Capcom Infinite je bojovka pro vás

Jestli rádi bezmyšlenkovitě bušíte do ovladače, je bojovka Marvel vs. Capcom: Infinite něco pro vás.   celý článek

Další z rubriky

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.