Se zajímavou informací z pozadí vývoje očekávané adventury Alan Wake přišli samotní tvůrci ze studia Remedy: nechybělo zas tak mnoho, a hra mohla být zasazena do zcela otevřeného světa, podobně jako "třeba" GTA.
"Neustále jsme zkoušeli nové elementy v hratelnosti, abychom zjistili, co nakonec ve hře zůstane a co nebude moc fungovat," říká k tomu Sam Lake z Remedy. "Na začátku jsme zkoušeli například otevřené prostředí. Ale s ním jsme každou chvíli naráželi na situace, kde bylo potřeba dělat kompromisy ve spádu a napínavosti příběhu. Takže jsme to nakonec zavrhli, protože jsme chtěli udělat hru založenou právě na příběhu"
Podle Lakea je to ale pouze jedna z mnoha věcí, které na papíře vypadaly dobře, ale nakonec se do hry vůbec nedostaly. Tak jen dodejme, že v budoucnu už autoři snad budou vědět, co funguje a co ne, a že tedy nebude vývoj jejich další hry trvat celou jednu pětiletku.
Zdroj: CVG