Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Alarm for Cobra 11: Crash Time - zachovejte klid, Semir Gerkhan přichází

aktualizováno 
Jsou lepší než FBI, CIA i CI5. Kdo? No přece borci z německé dálniční policie!
53

Alarm for Cobra 11: Crash Time

Platforma: PC
Výrobce: Synetic

  • svižná hratelnost
  • slušné množství aut
  • monotónní úkoly
  • nevyužitá seriálová licence

Herní karta

Alarm for Cobra 11: Crash Time

Cobra 11 (PC)  Není to tak dávno, co dvojice dálničních policistů, v níž nikdy nechyběl Semir Gerkhan, dokreslovala podvečerní idylku mnoha domácností. Nejprve jen další z německých seriálů se brzy vyvinul takřka v kult. Samozřejmě nelze zastírat jeho béčkovost, bouračky, akce a nakonec ani levný humor tu však nechyběly.

Je neuvěřitelné, jak tvůrci dokázali z jednoduchého konceptu vytěžit deset seriálových sezón, aniž by změnili hlavní přísady. RTL si svého rodinného stříbra vždy velmi cenila, a kromě toho, že seriál vedle České republiky prodávala třeba i do USA, se snažila o jeho zúročení i mimo televizní obrazovky. To se jí dosud příliš nedařilo. Vzniklo sice již několik her na motivy drsných dálničních poldů, ta poslední a zatím nejlepší od nás před rokem obdržela mizerných 47%. Přesto se mediální moloch nevzdává a spolu se vcelku respektovaným studiem Synetic se pokouší o nápravu.

"Gangsteři nasedají do černého Audi, ale to už Semir s Chrisem obdrželi hlášení."

Cobra 11 (PC)  Pondělní ráno, lidé jsou na cestě do práce, dálnice A4 praská ve švech, něco se ale přeci jen děje. Na odpočívadle dochází k přepadení. Banda ozbrojených lupičů po majiteli bistra požaduje obsah kasy. Ten jim ho vydává, ale tiskne zároveň podpultový čudlík spouštějící alarm. Gangsteři nasedají do černého Audi, ale to už Semir s Chrisem obdrželi hlášení. Čirou náhodou se ocitají nedaleko, dokonce přímo za rohem. Stačí několik sekund a už prchající padouchy pronásledují. Přes četné překážky tvořené okolním provozem to dva respektovaní poldové nemohou vzdát.

VIDEO - TRAILER

Pneumatiky kvičí, tachometr ukazuje hodnoty přesahující dvě stě kilometrů v hodině. Adrenalin v žilách je jasně cítit. Na chvilku jsme možná zaspali, protože se před námi náhle objevuje mohutný náklaďák. Na brždění už je pozdě, a tak si říkáme „když bouračka, tak pořádná“. A taky že ano. Vůz letí vzduchem, dopadá, ale díky pancéřování, za něž by se nemusela stydět ani limuzína amerického prezidenta, se mu mnoho nestalo. Za to onen nešťastný náklaďák za pár sekund exploduje. Proč? Na takové otázky teď vážně není čas! Radar ukazuje černé Audi pár metrů před námi. Ale jak ho zastavit? To je oč tu běží. Nezbývá než ho trpělivě oťukávat, navádět do kolemjedoucích civilních vozů a čekat, než se hra rozhodne vám misi uznat za splněnou.

Cobra 11 (PC)  Hráč prakticky nemá jinou možnost, jak takové úkoly, kterých je naprostá většina, splnit. Časový limit je příliš krátký, a tak je prostě nutné sešlápnout plynový pedál až k podlaze. Arkádové řízení se vyznačuje nesmírnou benevolencí, která ústí v adrenalinové manévry, kdy se v posledních sekundách se svým BMW či Mercedesem nacpete do škvíry, kde by za normálních okolností neprojel ani Mr. Bean s Mini Cooperem. Přesto se ale efektním bouračkám nevyhnete. A on ani není moc důvod, proč byste se o to měli snažit. Po každém „crashi“, jenž se dostal až do názvu hry, takže na něm něco bude, se o něco více naplní speciální ukazatel míry poškození. Jeho reálný dopad nicméně pocítíte až zhruba na 80% devastace. Teprve tehdy se začne vůz nepříjemně pohupovat, brzdy selhávat a motor nepodávat maximální výkon. Vcelku příjemná myšlenka, která by ale měla být převedena do hry mnohem konsekventněji a ne takto skokově. Několik úvodních bouraček, jež by v jiných hrách měly drtivý dopad, přežije auto úplně v klidu, ale v určité fázi může každé další ťuknutí znamenat překážku prakticky znemožňující rozumné dokončení mise.

Cobra 11 (PC)  Zhruba v sedmdesátce případů se vžijete do role Semira či Chrise za volantem a budete se honit za zločinci po uzlech dálnic rozmístěných kolem Kolína, zavítáte dokonce i do měst a vesnic, a jako takový vrchol bychom zmínili misi na vojenském cvičišti, kde netečným rukám policistů nezůstane uchráněn ani mohutný ocelový kolos – tank! Bohužel jeho fyzikální model není zase o tolik odlišný od obyčejných vozů. A co že ty jsou zač? Inu, za automobilový park se tvůrci rozhodně stydět nemusí, a kdo se obdivoval krásným vozidlům převážně německé výroby v seriálu, bude uspokojen i zde. Ozkoušíte si Audi A6, BMW M5, Jeep, nový model Golfa, ale i třeba ten Mini Cooper a rozličné druhy náklaďáků.

Cobra 11 (PC)  Jízdní model je orientován silně arkádovým směrem, což pocítíte jak na neuvěřitelném zrychlení, tak čarovných brzdách i výborné citlivosti vozu. Na druhou stranu je tu stále zachován aspoň elementární pocit autenticity, takže když už srážky často neuškodí, tak přinejmenším ani nepomohou oním nechvalně proslulým „odrazovým efektem“. Abychom byli upřímní, jízda v Crash Time dokáže pobavit, a to docela dobře.

Horší už je skutečnost, že často frčíte na naprosto rovné dálnici, a pro vyhnutí se okolnímu prostoru stačí jet uprostřed, kdy s trochou cviku nenarazíte do žádného vozu, aniž byste museli kličkovat. Tento pocit se napravuje ve městech, kdy je přeci jen třeba korigovat řízení o poznání více, celkově bychom si ale přáli vyzývavější design prostředí. I průběh misí je pokaždé prakticky stejný. Vyjíždíte z určitého bodu, nejlépe stanice, když v tom obdržíte zprávu, že se někde něco děje. Vyrazíte tedy rovně, dojedete na místo, kde už vás očekává honička. To celé je vždy zabudováno do mělkého příběhu o vrazích a bankovních či automobilových lupičích.

Alarm for Cobra 11: Crash TimeGrafiku je třeba v rámci možností pochválit. Především modely aut se skutečně povedly, byť se místy blyští možná více, než by měly. Rovněž okolní prostředí od minula přidalo na rozmanitosti, a to vše při poměrně rozumných hardwarových nárocích. Jen škoda, že se pro dabing nepodařilo sehnat hlasy, jež by borci typu Semira aspoň trochu odpovídaly. Zvuky i hudba tak patří spíše do průměru.

Možná jsme Alarm for Cobra 11: Crash Time strhali o něco více, než by si zasloužil. Uveďme to tedy na pravou míru. Rozhodně nejde o hru, kterou byste s chutí pařili několik hodin v kuse – na to je příliš plytká. Když k ní ale usednete na desetiminutové úseky, zažijete i řadu opravdu povedených momentů. Ve chvíli, kdy pronásledujete prchající padouchy, tlačíte se jim na zadek a on je náhle sejme náklaďák, přičemž vy se můžete dívat, jak se rozbíjí o nedalekou zeď, má to něco do sebe a připadáte si pak, jako byste byli uprostřed natáčení další řady seriálu. Bohužel pouze natáčení – ona bezprostřední atmosféra tu schází, možná i proto, že tvůrci nevyužili potenciálu relativně silných charakterů, na nichž stojí seriál. Vzato kolem a kolem tu máme nenáročnou automobilovou honičku, jíž se dá nějaký ten čas věnovat. Koneckonců, vlastní názor si můžete udělat podle hratelné demoverze (408 MB). 

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

53 %

Čtenáři

71 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 1102 čtenářů

Témata: dabing, Humor, jízdné, Radar

Nejčtenější

Cyberpunk 2077 je přesně tak dobrý, jak jsme tajně doufali. První dojmy

Cyberpunk 2077

Poté, co v únoru vyšel Kingdom Come, už mezi českými hráči není očekávanějšího titulu než chystaný Cyberpunk 2077. A my...

Pět největších zklamání z herního svátku E3 2018

Command and Conquer: Rivals

V sobotu jsme rozebrali největší překvapení z herního svátku E3 2018, dnes se podíváme na ta největší zklamání.



Pět největších překvapení z herního svátku E3 2018

Cyberpunk 2077

Herní svátek E3 je sice za námi, my však zdaleka nekončíme. Před dalšími prvními dojmy z hraní očekávaných her, které...

Ve Fortnite se omylem objevil hákový kříž, vývojáři okamžitě zareagovali

Fortnite

Pokud hráči nejpopulárnější hry současnosti Fortnite přesně za sebou provedou několik specifických kroků, vytvoří na...

Kam kráčí herní průmysl? Letošní E3 naznačila nové trendy

E3 2018

Každoroční herní šílenství s názvem E3 už oficiálně skončilo a před námi jsou teď naopak dva měsíce relativního klidu....

Další z rubriky

RECENZE: Pillars of Eternity 2: Deadfire je úžasné námořní dobrodružství

Pillars of Eternity 2

Tak trochu ve smyslu „nespravuj, co funguje“ je druhý díl Pillars of Eternity spíše důstojným pokračovatelem než...

RECENZE: Agony měl šokovat zpracováním pekla, ale je to nudné béčko

Agony

Výlet do pekla by nechtěl asi zažít na vlastní kůži nikdo, ale taková virtuální exkurze ve hře, to je jiná. Madmind...

RECENZE: Herní zpracování Pilířů země je lepší než knižní originál

Ken Follett's The Pillars of the Earth

Pilíře země jsou takřka tisícistránková historická bichle o stavbě monumentální katedrály ve smyšleném anglickém městě....



Najdete na iDNES.cz