Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podnikatel hájí přesčasy a kritizuje ženy i černochy. Dcera ho odsuzuje

  11:53aktualizováno  11:53
Alex St. John tvrdí, že klikání myší není práce, a že herní vývojáři si 80hodinových pracovních týdnů mají vážit. Kromě toho říká, že v technologickém sektoru mají všichni stejné příležitosti a většina pracovní síly jsou přitom bílí muži.

První pohled do zákulisí tvorby nového dílu hry Mass Effect. Na internetu se povaluje ještě dalších dvanáct obrázků. Vývojáři však od hráčů očekávají, že je objeví sami.

Když St. John své úvahy zveřejnil (původní článek), vyvolal článek ostrou kritiku. Jeho názory zavrhla i jeho dcera Amilia.

Alex St. John je uznávaný vývojář a podnikatel, který se ve svém příspěvku opřel do vývojářů. Tvrdí, že pracovat na hrách je výsadou a na přesčasy si nikdo nemůže stěžovat.

Jako člověk, který vyrostl ve srubu na Aljašce, totiž tvorbu her a klikání myší nevnímá jako tvrdou práci. Ve svém příspěvku však na situaci hledí z pohledu zaměstnavatele a žádá po vývojářích, aby zapomněli na osmihodinové směny.

„Chtěli by podnikatelské úsilí, jakým vývoj videoher je, proměnit na tradiční osmihodinovou práci. Takovým lidem se k jednomu z nejpozoruhodnějších a nejprivilegovanějších zaměstnání podařilo zaujmout stejný postoj jako k námezdnímu otroctví,“ napsal St. John v původní úvaze pro server VentureBeat.

To však mimo jiné vyvolalo reakci i jeho dvaadvacetileté dcery, která otcovy názory označila za odporné. Sama je přitom softwarovou inženýrkou, pracuje na administračním systému Drupal.

Žije v názorové bublině, tvrdí dcera o otci

„Jsou to typické sebezveličující tendence starší generace, která nám připomíná minulost ve snaze nakrmit svůj pocit nadřazenosti. Videoherní průmysl byl otcovým článkem ohromně pobouřený a (oprávněně) rozlícené masy to vedlo k invazi otcova blogu,“ píše Amilia St. John ve své reakci.

Mladá vývojářka se hrdě hlásí ke generačním znakům, které její otec tak odsuzuje. Považuje prý 80hodinové týdny za námezdní otroctví, pracuje na osmihodinové směny, a náplní její práce je mimo jiné i četné klikání myší.

Amilia se ve své reakci soustředí především na ty otcovy názory, jež považuje za rasistické a sexistické. Její otec totiž prohlašuje, že většina americké pracovní síly v technologickém odvětví jsou bílí muži.

Věří přitom, že všichni mají stejné příležitosti. Ženy a černí lidé podle jeho přesvědčení šanci jen nedokážou využít. Podle Amilie však žije v názorové bublině, která ho izoluje od reality.

O autorovi původního příspěvku

Alex St. John je jedním z autorů aplikačního rozhraní Direct X, sám vlastní digitální vydavatelství WildTangent a jeho dceřiná společnost WildTangent Studios vyvíjela i hry. Práci v moderní civilizaci považuje za pohodlnou, bezpečnou a o vývoji říká: "Lidé prý mohou z přílišné práce i vyhořet... při snaze vytvářet počítačové hry.." (čtěte o jeho názorech). Hájí proto 80hodinový pracovní týden.

Autor:



Nejčtenější

Hardcore hra na přežití simuluje pocení, růst svalů i vypadané zuby

SCUM

Online hra SCUM se snaží o maximální realismus. Budete se muset starat i o takové detaily, jakými jsou pocení, množství...

VR Kanojo je zatím nejambicióznější porno hra pro virtuální realitu

VR Kanojo

O spojení virtuální reality a pornografie už se mluví dlouho. Bude japonská podivnost VR Kanojo znamenat průlom, nebo...



Nikdo ji ještě nehrál, ale už autorům vynáší 100 tisíc dolarů měsíčně

Phoenix Point

Chystaná tahová strategie Phoenix Point útočí na nostalgické vzpomínky hráčů legendárního X-COMu. Ti tak zaplavují její...

Grafická revoluce, nebo zbytečný přepych? Jaké je dnes hraní ve 4K

Final Fantasy XV, Ansel težim

Rozlišení 4K nabízí čtyřnásobný počet detailů oproti dnes běžně rozšířenému FullHD. Jenže abyste v něm vůbec dokázali...

Turnaj o milion dolarů ovlivnil odpojený ovladač

Odpojený ovladač ovlivnil turnaj o milion dolarů

Profesionálnímu hráči hry Halo 5 se odpojil xboxový ovladač v ten nejnevhodnější okamžik. Jeho tým ztratil vedení a...

Další z rubriky

Originální herní bonus. Autoři Two Point Hospital rozdávají zlaté záchody

Zlatý záchod do hry Two Point Hospital

Toaleta ze zlata sice do hry nepřináší žádné bonusy, ale z marketingového hlediska jde o geniální nápad. Do hry ji...

Ve hře Graveyard Keeper se stanete správci středověkého hřbitova

Graveyard Keeper

Budovatelské strategie jsou obvykle optimistické a sluníčkově prozářené. Chystaný Graveyard Keeper naopak zaujme...

Rozhodnutí postavit Mass Effect: Andromeda na Frostbite přišlo z Bioware

Cora Harper - V případě, že hrajete za mužskou postavu je nadporučík Cora...

Electronic Arts měli loni opravdu špatný rok a většina jejich ambiciózních her skončila průšvihem. Ne všechny chyby...

Škoda Superb 2.0 TDI 2016 ·
Škoda Superb 2.0 TDI 2016 ·

r.v. 2016, naj. 75 877 km, diesel
640 000 Kč (s DPH)



Najdete na iDNES.cz