Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podnikatel hájí přesčasy a kritizuje ženy i černochy. Dcera ho odsuzuje

  11:53aktualizováno  11:53
Alex St. John tvrdí, že klikání myší není práce, a že herní vývojáři si 80hodinových pracovních týdnů mají vážit. Kromě toho říká, že v technologickém sektoru mají všichni stejné příležitosti a většina pracovní síly jsou přitom bílí muži.

První pohled do zákulisí tvorby nového dílu hry Mass Effect. Na internetu se povaluje ještě dalších dvanáct obrázků. Vývojáři však od hráčů očekávají, že je objeví sami.

Když St. John své úvahy zveřejnil (původní článek), vyvolal článek ostrou kritiku. Jeho názory zavrhla i jeho dcera Amilia.

Alex St. John je uznávaný vývojář a podnikatel, který se ve svém příspěvku opřel do vývojářů. Tvrdí, že pracovat na hrách je výsadou a na přesčasy si nikdo nemůže stěžovat.

Jako člověk, který vyrostl ve srubu na Aljašce, totiž tvorbu her a klikání myší nevnímá jako tvrdou práci. Ve svém příspěvku však na situaci hledí z pohledu zaměstnavatele a žádá po vývojářích, aby zapomněli na osmihodinové směny.

„Chtěli by podnikatelské úsilí, jakým vývoj videoher je, proměnit na tradiční osmihodinovou práci. Takovým lidem se k jednomu z nejpozoruhodnějších a nejprivilegovanějších zaměstnání podařilo zaujmout stejný postoj jako k námezdnímu otroctví,“ napsal St. John v původní úvaze pro server VentureBeat.

To však mimo jiné vyvolalo reakci i jeho dvaadvacetileté dcery, která otcovy názory označila za odporné. Sama je přitom softwarovou inženýrkou, pracuje na administračním systému Drupal.

Žije v názorové bublině, tvrdí dcera o otci

„Jsou to typické sebezveličující tendence starší generace, která nám připomíná minulost ve snaze nakrmit svůj pocit nadřazenosti. Videoherní průmysl byl otcovým článkem ohromně pobouřený a (oprávněně) rozlícené masy to vedlo k invazi otcova blogu,“ píše Amilia St. John ve své reakci.

Mladá vývojářka se hrdě hlásí ke generačním znakům, které její otec tak odsuzuje. Považuje prý 80hodinové týdny za námezdní otroctví, pracuje na osmihodinové směny, a náplní její práce je mimo jiné i četné klikání myší.

Amilia se ve své reakci soustředí především na ty otcovy názory, jež považuje za rasistické a sexistické. Její otec totiž prohlašuje, že většina americké pracovní síly v technologickém odvětví jsou bílí muži.

Věří přitom, že všichni mají stejné příležitosti. Ženy a černí lidé podle jeho přesvědčení šanci jen nedokážou využít. Podle Amilie však žije v názorové bublině, která ho izoluje od reality.

O autorovi původního příspěvku

Alex St. John je jedním z autorů aplikačního rozhraní Direct X, sám vlastní digitální vydavatelství WildTangent a jeho dceřiná společnost WildTangent Studios vyvíjela i hry. Práci v moderní civilizaci považuje za pohodlnou, bezpečnou a o vývoji říká: "Lidé prý mohou z přílišné práce i vyhořet... při snaze vytvářet počítačové hry.." (čtěte o jeho názorech). Hájí proto 80hodinový pracovní týden.

Autor:



Nejčtenější

Starcraft 2 je ode dneška úplně zdarma

StarCraft II medic

Firma Blizzard dává zcela zdarma k dispozici jeden ze svých vůbec největších hitů. Žádný háček v tom nehledejte a...

Progamer napadl během hry svoji přítelkyni, kamera vše živě přenášela

League of Legends

Diváci herního utkání populárního čínského hráče hry League of Legends se nečekaně stali svědky domácího násilí, které...



RECENZE: Nový díl Need for Speed vyvolává úvahy o tuposti

Nedd for Speed: Payback

Akční závody Need for Speed: Payback jsou krásnou ukázkou, jak z kdysi masivně populární značky udělat naprostou...

Herní hitparáda. Písně z her, na které se nezapomíná

The Andrew Sisters

Chytlavá hudební skladba patří k osvědčeným způsobům, jak se dostat hráčům pod kůži. Ať už doprovází intro, závěrečné...

Blizzard se vysmívá Electronic Arts za problémy se Star Wars Battlefront

Blizzard se vysmívá Electronic Arts za problémy se Star Wars Battlefront

Negativní reakce herní komunity na mikrotransakce ve Star Wars Battlefront 2 si povšimli i v Blizzardu a propagují tak...

Další z rubriky

Češi připravují duchovní pokračování legendární strategie Theme Hospital

Project Hospital od českých Oxymoron Games

V Project Hospital se stanete manažerem nemocnice a věnovat se budete jak samotnému léčení, tak i organizačním...

Chamtivost přenecháme jiným, slibují autoři Zaklínače

Cyberpunk 2077

CD Projekt RED si rozhodně neberou příklad z Electronic Arts a slibují, že jejich chystaná hra bude minimálně tak...

Britský žebříček: SW Battlefront II startuje z druhého místa, první je CoD

Call of Duty: WWII

Co se týče krabicových prodejů, střílečka Call of Duty: WWII je v Británii potřetí nejprodávanější hrou týdne....



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.