Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podnikatel hájí přesčasy a kritizuje ženy i černochy. Dcera ho odsuzuje

  11:53aktualizováno  11:53
Alex St. John tvrdí, že klikání myší není práce, a že herní vývojáři si 80hodinových pracovních týdnů mají vážit. Kromě toho říká, že v technologickém sektoru mají všichni stejné příležitosti a většina pracovní síly jsou přitom bílí muži.

První pohled do zákulisí tvorby nového dílu hry Mass Effect. Na internetu se povaluje ještě dalších dvanáct obrázků. Vývojáři však od hráčů očekávají, že je objeví sami.

Když St. John své úvahy zveřejnil (původní článek), vyvolal článek ostrou kritiku. Jeho názory zavrhla i jeho dcera Amilia.

Alex St. John je uznávaný vývojář a podnikatel, který se ve svém příspěvku opřel do vývojářů. Tvrdí, že pracovat na hrách je výsadou a na přesčasy si nikdo nemůže stěžovat.

Jako člověk, který vyrostl ve srubu na Aljašce, totiž tvorbu her a klikání myší nevnímá jako tvrdou práci. Ve svém příspěvku však na situaci hledí z pohledu zaměstnavatele a žádá po vývojářích, aby zapomněli na osmihodinové směny.

„Chtěli by podnikatelské úsilí, jakým vývoj videoher je, proměnit na tradiční osmihodinovou práci. Takovým lidem se k jednomu z nejpozoruhodnějších a nejprivilegovanějších zaměstnání podařilo zaujmout stejný postoj jako k námezdnímu otroctví,“ napsal St. John v původní úvaze pro server VentureBeat.

To však mimo jiné vyvolalo reakci i jeho dvaadvacetileté dcery, která otcovy názory označila za odporné. Sama je přitom softwarovou inženýrkou, pracuje na administračním systému Drupal.

Žije v názorové bublině, tvrdí dcera o otci

„Jsou to typické sebezveličující tendence starší generace, která nám připomíná minulost ve snaze nakrmit svůj pocit nadřazenosti. Videoherní průmysl byl otcovým článkem ohromně pobouřený a (oprávněně) rozlícené masy to vedlo k invazi otcova blogu,“ píše Amilia St. John ve své reakci.

Mladá vývojářka se hrdě hlásí ke generačním znakům, které její otec tak odsuzuje. Považuje prý 80hodinové týdny za námezdní otroctví, pracuje na osmihodinové směny, a náplní její práce je mimo jiné i četné klikání myší.

Amilia se ve své reakci soustředí především na ty otcovy názory, jež považuje za rasistické a sexistické. Její otec totiž prohlašuje, že většina americké pracovní síly v technologickém odvětví jsou bílí muži.

Věří přitom, že všichni mají stejné příležitosti. Ženy a černí lidé podle jeho přesvědčení šanci jen nedokážou využít. Podle Amilie však žije v názorové bublině, která ho izoluje od reality.

O autorovi původního příspěvku

Alex St. John je jedním z autorů aplikačního rozhraní Direct X, sám vlastní digitální vydavatelství WildTangent a jeho dceřiná společnost WildTangent Studios vyvíjela i hry. Práci v moderní civilizaci považuje za pohodlnou, bezpečnou a o vývoji říká: "Lidé prý mohou z přílišné práce i vyhořet... při snaze vytvářet počítačové hry.." (čtěte o jeho názorech). Hájí proto 80hodinový pracovní týden.

Autor:


Nejčtenější

Na Steamu vyšla první necenzurovaná erotická hra. Tak jsme ji vyzkoušeli

Negligee: Love Stories

Hra Negligee: Love Stories se zásadně zapsala do historie. Ne však díky svým výjimečným kvalitám, ale proto, že jako...

Legendární PlayStation vyjde v mini verzi s dvacítkou her

PlayStation Classic

Připravovaná retro konzole od Sony se jmenuje PlayStation Classic. Vyjde letos v prosinci a obsáhne dvacet...



Soutěž o skutečný zlatý poklad skončila fiaskem. Příběh hry Swordquest

Obal hry Earthworld

Videohry jsou stále ještě poměrně mladým médiem, ale i tak už je jejich historie neuvěřitelně bohatá. V dnešním retru...

Špatná hra dostala horší pokračování. Super Seducer 2 vyniká trapností

Super Seducer 2

Jedna z nejhorších her letošního roku se překvapivě dočkala pokračování. Jak někoho skutečně sbalit vás Super Seducer 2...

Restrukturalizace nepomohla, firma Telltale skončí

The Walking Dead: Season 2

Zrovna když jsme si mysleli, že se autoři geniálního herního seriálu Walking Dead dostali z nejhoršího, přichází smutná...

Další z rubriky

Autor BioShocku se po letech omluvil za nepovedeného finálního bosse

Ilustrační obrázek ke hře BioShock

I Ken Levine, autor slavného Bioshocku, si myslí, že si hra zasloužila lepší konec, než nakonec dostala. Na svém...

Čína bez varování ze dne na den zakázala streamovací platformu Twitch

Logo služby Twitch

Další z obětí čínské cenzury digitálního prostředí se stala služba pro sdílení videoherních záznamů Twitch. Stalo se...

Diskuse na Steamu budou od příštího týdne moderované

Steam

Od příštího týdne budou diskusní fóra na Steamu o něco příjemnějším prostředím než dosud. Po letech připomínek se totiž...



Najdete na iDNES.cz