Alice: Madness Returns bude hlavně grafickým šílenstvím

aktualizováno 
Hlavní hrdinka Alice to nemá v hlavě úplně v pořádku a zve hráče na výlet do obskurní říše divů, kde se bude brutálně ohánět.

Alice: Madness Returns

Už je to celých jedenáct let, co malá Alice v nečekaně střelené, ale celkově povedené hře American McGees Alice zatnula tipec zlé srdcové královně, a tím i své temné stránce. Po vyléčení mohla opustit blázinec Rutledge a žít zcela normální život.

Jelikož se ale blíží pokračování s výmluvným názvem Alice: Madness Returns, je evidentní, že se opět něco v dívčině nitru zvrtlo, a ona tak musí ještě jednou do říše divů bojovat o své duševní zdraví a dávat dohromady paměťovou skládačku z dialogových a filmových útržků.

Takže je evidentní, že herní Alice opět nemá nic moc společného s literárním dílem Lewise Carolla. Přesto jasné inspirační zdroje má, avšak dosti nečekané. Jsou jimi totiž notně násilné hry typu God of War.

Na Game Developers Conference v San Franciscu bylo možné si krátkou pasáž Alice: Madness Returns zahrát. Na první pohled vás praští do očí unikátní a lehce šílený grafický styl, který bude zřejmě největším tahákem hry.

Tvůrci si s vizuální stránkou Alice opravdu vyhráli. Přestože je grafická paleta velmi pestrá, drží se v nečekaně temných odstínech a svou ponurostí trochu připomíná Dantes Inferno. Pravdou však je, že prezentovaná úroveň se objeví až v pozdějším průběhu hry, zatímco počáteční pasáže budou ještě jásavě barevné. Grafický styl hry tak s postupujícím časem dozná změn, jistě v souvislosti s duševní rozpolceností samotné Alice.

Ta ostatně už není malou dívenkou v modrých šatičkách, jakou byla ještě před jedenácti lety. Alice totiž zestárla i ve virtuálním světě. Dnes je již mladou ženou, která je ovšem vybavena nečekaně ostrými zbraněmi.

Tomu se přizpůsobí i herní mechanismy. Jak už bylo řečeno, Alice: Madness Returns je po vzoru God of War brutální rubačkou se skákacími a hádankovými vložkami.

Alice si s sebou do říše divů vzala čtyři předměty z reálného světa, které se záhy promění ve zbraně. Z kuchyňského nože je najednou magický meč, z mlýnku na pepř minigun, konvice na čaj střílí explozivní kapky a houpacího koně používá hrdinka jako kyj. Zbraně bude možné v průběhu hry postupně vylepšovat.

V prezentované úrovni Alice nejprve přeskakuje mezi různými plošinkami, aby překlenula hlubokou propast. Když pomocí čajové konvice vystřelí na podezřelé místo ve zdi, vypadne na ni najednou láhev, jeden z mnoha předmětů, které ve hře můžete sbírat.

Na jiném místě se konečně schyluje k boji – objevují se totiž umrlčí karty srdcové královny. Nejenže může Alice svými pseudozbraněmi útočit, ale její deštník navíc plní obrannou funkci, stačí ho jen střelhbitě roztáhnout. Hrdinka se dokáže také bleskurychle vyhýbat, případně použít svého králíčka jako návnadu, aby ho posléze nechala explodovat.

Podle autorů bude v plné verzi Alice: Madness Returns na každého z nepřátel platit něco jiného. Na prezentaci to však zatím příliš patrné nebylo. Probíjet se dalo s použitím jakékoliv zbraně.

Pravdou je, že zatím Alice: Madness Returns zaujme hlavně svým vizuálním stylem, zatímco herní mechanismy jsou příliš obyčejné na to, aby dokázaly zaujmout. Je však možné, že to bylo dáno málo inspirativní úrovní a že další budou lepší.

Autor:


Nejčtenější

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...

Kvůli ukliknutí se ze hry stal nečekaný hit, vývojáři stejně nezbohatli

Evolvation

O tom, že i špatná reklama je stále reklama, se přesvědčili nezávislí vývojáři z nizozemského týmu HyperReuts. Poté, co...



Sedm nejtypičtějších výmluv chudáka hráče

Hráč na kokainu - ilustrační foto (Angry Gamer)

Za okny pomalu vychází slunce, na krku spousta povinností a rozechvělé prsty ospalého hráče se jen velmi neochotně...

RECENZE: Call of Duty: Black Ops 4 je pro sérii přelomovým dílem

Call of Duty: Black Ops 4

Veleúspěšné Call of Duty letos poprvé odvrhlo kampaň pro jednoho hráče a láká fanoušky na svoji verzi populárního módu...

Pět nadějně vypadajících komiksových her, z nichž se vyklubaly propadáky

Superman: The New Superman Adventures

Doufalo se v hodně, dostali jsme málo. Připomínáme pět komiksových videoher, které to projely na plné čáře.

Další z rubriky

OBRAZEM: Vyzkoušeli jsme první tři hodiny sci-fi adventury State of Mind

Adventurní specialisté z Daedalic Entertainement vydají v půli srpna novinku...

Adventurní specialisté z Daedalic Entertainement vydají v půli srpna novinku State of Mind. My jsme si mohli vyzkoušet...

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

Fear the Wolves by chtěl být multiplayerovým Stalkerem. Ale není

Fear the Wolves

Kombinace fantastického světa kultovního Stalkera a populárního žánru battle royale vypadá jako geniální nápad....



Najdete na iDNES.cz