Aliens

Aliens

Aliens: Colonial Marines - Vetřelec se vrací a má pořádný hlad

  • 48
Napětí, strach, boj o holý život ale i taktiku nabídne hra využívající slavné licence Vetřelec.

Aliens: Colonial Marines (PC)Vetřelčí sága se na monitorech počítačů paradoxně proslavila až dlouhé roky po svém prvním uvedení do kin, a to navíc ve formě, která pro mnohé fandy tohoto bijáku byla až kacířská, totiž v pevném konglomerátu vztahů s predátory a lidmi.

Mluvíme tu o dvojdílném atmosférickém zážitku jménem Aliens vs. Predator od studia Rebellion, které už si ale v tomto univerzu nejspíše neškrte. Spolu s jeho nadějemi na další využití licence pohasly i šance hráčů, že by se dočkali další opravdu napínavé akce. Ostatně zejména první AvP (Alien v. Predator) mnozí z nich ani nedohráli, jak se při něm báli. Zdá se však, že se blýská na lepší časy - licenci na pravého a jediného Vetřelce sehnala společnost SEGA.

Aliens: Colonial Marines (PC)Aliens: Colonial Marines se z celé filmové série ze všeho nejvíce odvolávají na druhý, akcí nejnabitější díl.

Zatímco v jedničce se o chaos a strach staralo vlastně jediné monstrum, režisér James Cameron rozpoutal v pokračování hotové krvavé orgie a hutné akční pasáže, v nichž si Sigourney Weaver aka plukovník Ellen Ripleyová musí poradit s celou rozvětvenou vetřelčí rodinkou. Ovšem chronologicky se Colonial Marines odvíjí vedle Vetřelce 3. Složité? Jenom na první pohled.

Druhý díl končí legendárním bojem Ripleyové proti vetřelčí královně na palubě vojenské lodě Sulaco. Hrdince se podaří bestii vystřelit do vesmíru a spolu se svými třemi kolegy se může nechat hybernovat, aby přestála let zpátky na Zem. Konec dobrý, všechno dobré. Ale jen zdánlivě.

Královna zanechala přinejmenším jedno vajíčko, ze kterého se vyklube Facehugger, tedy alien, jenž dokáže zasadit do těla lidského hostitele další larvu. To se povede v případě Ripleyové. Když na Sulacu vypukne požár, vystřelí palubní počítač lidskou posádku, ale i s nepozorovaným vetřelcem do vesmíru – přímo do děje Aliens 3. Vojenská loď letí ale vesmírem dále – přímo do děje COlonial Marines.

Aliens: Colonial Marines (PC)Ve hře má skupina vojáků pod vaším velením za úkol prozkoumat, co se vlastně na palubě stalo. 

Gearbox najal scénáristy Davida Weddla a Bradleyho Thompsona, kteří stojí za mnoha díly seriálů Star Trek: Deep Space Nine či Battlestar Galactica, aby sepsali atmosférický příběh, který by zapadl do propracovaného světa. Nic konkrétního o něm zatím nepadlo, ale zaspekulujme si: někde na palubě Sulaca se zřejmě musí schovávat ještě jedna královna, jinak by proud nepřátel logicky rychle utichl a navíc každá slušná akce potřebuje pořádného závěrečného bosse.

Ale ještě než se k němu dopracujete, budete muset procházet stísněnými chodbami liduprázdné lodi – a to je opravdu hororové. Aliens: Colonial Marines (PC)Skvělé je, že všechno ve hře odpovídá filmovým záběrům. V hangáru parkují vesmírné čluny, jež použila Ripleyová a její mariňáci. Potkáte i ládovacího robota, který pomohl Ripleyové zbavit se královny atd.

Aby i zbytek lodi, jež nebyl ve filmu vidět, odpovídal celkové atmosféře, najal Gearbox výtvarníka Sida Meada, jenž se nepodílel jen na druhém dílu vetřelčí ságy, ale je zodpovědný také za skvělý design Blade Runnera.

Zásadním doplňkem každého mariňáka, který se odváží pustit do boje proti Vetřelcům, je takzvaný Motion Tracker, tedy jakýsi hlídač pohybu, jenž máte v levé ruce. Je to malý senzor, jenž v podobě teček ukazuje přibližný výskyt nebezpečí, a jakmile se toto začne přibližovat, začne pípat. Přitom toto pípání samotné je důvodem k tomu, abyste hledali své srdce v kalhotách. Tento reflex vypěstoval již Aliens vs. Predator a Colonial Marines v něm chtějí jednoznačně pokračovat.

Když Aliens: Colonial Marines (PC)například procházíte převlékárnu s mnoha skříňkami a blížíte se k té, ve které podle zvuků i monitoru musí něco být, je napětí obrovské. Zatímco skříňku otevíráte, parťáci na zbraněmi ve zpocených rukou míří. Jenže ono v ní nic není.

Už si vzpomínáme – Motion Tracker přeci ukazoval jen směr nebezpečného objektu, nikoliv jeho výšku. Ještě než vám to dojde, ze stropu padá alien a stará se o obrovský úlek. Povalí vás na zem a začne se pokoušet o finální úder. Ještě ale není nic ztraceno. I když už ležíte na zemi a situace se zdá být bezvýchodná, je tu šance se ze sevření dostat, a to obligátní minihrou v podobě mačkání těch správných kláves.

Na hře dělají autoři taktické akce Brothers in Arms, a pokud čekáte řadu taktických fines, připište si bezvýznamné plus za znalost herního průmyslu. Obvykle máte k ruce hned tři další mariňáky, které pomocí rychlého Aliens: Colonial Marines (PC)kontextového menu můžete úkolovat. Často ho ani není třeba vyvolávat, jelikož různé objekty mají přiřazeny funkce, které s nimi jdou primárně dělat. Takže bohatě postačí třeba klik na velké ocelové dveře a již brzy se budete moct dívat do díry způsobené výbušninou.

V průběhu hry by se měly střídat jak komornější pasáže, kdy budete zápasit o přežití s jedním monstrem, tak velkolepé přestřelky, kdy se s týmem budete muset krýt za překážkami a řadou příkazu se snažit nepřítele přechytračit.

Ve zbraňovém arzenálu najdete všechno, co jste viděli ve filmech, ať už to jsou brokovnice, plamenomety, kulomety či pušky s digitálním ukazatelem munice a typickým zvukem. Poradce vývojářů, plukovník ve výslužbě John Antal prý přijde ještě s několika dalšími kvéry.

Aliens: Colonial Marines (PC)Přestaňte vyhlížet Aliens vs. Predator 3 – stejně se nedočkáte. Ovšem Colonial Marines se zdají být plnohodnotnou náhradou, možná i něčím více. Poběží na vyspělé technologii z Brothers in Arms: Hells Highway, která umožní skvělé detaily v minimalistickém (v tomto případě je to klad) prostředí a postará se o hutnou atmosféru.

Kromě napětí a strachu se ale můžete těšit i na vyspělý akční model v čele s taktickými boji. Jen doufáme, že Gearbox již brzy dokončí třetí Brothers in Arms, aby mohl všechny síly vrhnout právě na Aliens. Tahle hra si to totiž zaslouží a my si zasloužíme, aby vyšla aspoň na jaře příštího roku.