Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Alone in the Dark 4 - 1. část návodu

  12:00aktualizováno  24. srpna 4:33
Zasekli jste se ve čtrtém díle hororové adventury Alone in the Dark? Pak nevěšte hlavu, přinášíme vám kompletní návod, a to za obě herní postavy. Dnes se podíváme na to, jak zvládnout všechny nástrahy, jež číhají na soukromého detektiva Edwarda Carnbyho.

Ještě před tím, než začneme s návodem, bychom hráčům, kteří AitD 4 ještě nemají rozehraný, rádi sdělili pár informací o postavách (hlavních hrdinech) hry. První postavou je soukromý detektiv Edward Carnby. Jeho část hry je podle nás o něco lehčí oproti postavě druhé (Aline Cedrac). Od samého začátku hry má u sebe svůj dvojhlavňový revolver, takže jeho začátek je docela snadný. Samozřejmostí je, že řeší jiné (a asi i lehčí) hádanky než Aline Cedrac. Aline Cedrac je profesorkou etnologie (tedy vědecká "disciplína" zobecňující poznatky etnografie - kultuře lidstva) na univerzitě v Bostonu. Její začátek hry je poněkud těžší než u Edwarda Carnbyho - postava totiž začíná bez jakékoli zbraně a tudíž musí protivníky zabíjet pomocí baterky nebo rozsvícením světla v místnosti (posvícením na ně), ale ne na všechny to působí. Postava začíná v domě, do kterého se Edward Carnby z pustého lesa zanedlouho také dostane, a její hádanky jsou o trošku těžší. V domě stráví více času než postava druhá, takže je její část hry prostě o kousek delší.

Rady a informace:

  • určování stran je bráno z vašeho pohledu - ne z pohledu postavy
  • pokud není bezpodmínečně nutné protivníky zabíjet, pak je raději obíhejte (munice není na rozdávání)
  • předměty ve tmě jsou vidět pouze po rozsvícení baterky na ně
  • v návodu nejsou napsány "lekací" situace, protože by tímto hra ztrácela své kouzlo
  • k ukládání pozic slouží "Charm of Saving"

    CD 1/2

    Na rozcestí se dejte doprava a shlédněte animaci, po níž pokračujte dál po cestě, dokud nenarazíte na zkrvavené schody po pravé straně. Vyjděte po nich do místnosti, ve které potkáte muže s useknutou rukou. Promluvte si s ním a poté u něho seberte klíč (Small Bronze Key). Vyjděte ven, pokračujte dál po cestě a na konci použijte na dveře získaný klíč a vejděte. Před vámi seberte ze zídky náboje do revolveru, projděte "tunelem", za nímž vejděte do dveří napravo, kde najdete další náboje do revolveru (psů si nevšímejte a nechte je v klidu okolo sebe proběhnout) a o kousek dál na levé straně lékárničku. Vraťte se zpět a naproti tunelu vyjděte po schodech nahoru. Připravte si revolver, popojděte kousek k vám a zabijte otravného psa. U schodů zabijte další dva psy a vyjděte nahoru. Po krásné kameře z okna domu narazíte na další zvíře, které však potřebuje k zabití více nábojů, než se vám vejde do revolveru, a proto až budete mít zbraň prázdnou, najeďte do inventáře (standardně "I"), kde si ji dobijte - můžete ji nabít i výstřelem, ale potvora vás tímto způsobem kousne. Sejděte po schodech dolů, projděte branou a dejte se podél zábradlí doprava, kde otočte starým kolem, čímž si z části vypustíte vodu před vstupem do stoky. Po schodech dolů sejděte do stoky, kterou projděte do větší místnosti, ve které na vás zaútočí ze dna ještěr, kterého samozřejmě zabijte. Vejděte do tunelu napravo, vylezte po žebříku nahoru a u mříže naproti vylezte na vyvýšenou zem ke dveřím nalevo. Na zemi seberte "Charm of Saving" a vejděte do dveří. Po vyjití schodů jděte směrem k vám (tedy doleva), z dřevěné bedny seberte fosforové a hořčíkové náboje, ze stolku napravo lékárničku a ze skříně vedle něj trojhlavňovou brokovnici. Na druhé straně místnosti seberte z rakve klíč a otevřete s ním mříže vedle. Vyjděte po schodech nahoru a projděte zrcadlem.

    Po animaci a boji si jděte rozsvítit (vypínač najdete u stolku s rozsvícenou lampou). Vraťte se zpět k zrcadlu a sochu pomocí klávesy "Actions" (standardně "SPACE") odtlačte před něj - takto zjistíte posvícením baterky na zrcadlo dvě písmena (HM), které jsou na zadní straně sochy, a které na sochu použijte - ukáže se vám obraz v prvním patře. Vyjděte tedy po schodech nahoru a za obrazem napravo si vezměte klíč. Skříň vedle odsuňte směrem ke zdi a dveřmi vejděte do místnosti, ve které potkáte svou parťačku. Ze stolku nalevo si vezměte "Acrobat Statue" a diktafon (kdo umí trochu anglicky, tak si může přečíst knihu, která leží na skříňce napravo od postele). Vraťte se zpět do přízemí, od schodiště se dejte doprava a vejděte do dveří, za nimiž je chodba, ve které potkáte "nájemníka" domu. Po rozhovoru s ním jděte směrem k vám a na levé stěně si vypínačem rozsviťte. Otočte se a jděte na druhý konec chodby (tedy směrem od vás) a vejděte do prvních dveří nalevo, čímž se dostanete do chodby se zombie, které stačí jen proběhnout a vejděte do dveří nalevo s nápisem "HM". Zde seberte: fosforové náboje, 9mm náboje, "Charm of Saving", fotografii a masku vlka. Vyjděte z místnosti a na druhém konci chodby seberte ze šuplíku nalevo lékárničku a v levém koutě fosforové náboje. Nyní se vraťte do chodby, ve které jste potkali nájemníka, a dejte se doleva a na konci vejděte do dveří. V chodbě vejděte do rohových dveří. V místnosti seberte páčidlo (Crowbar), ze skříně lékárničku, na stolku nádobu na vodu (Flask), kterou naplňte vodou z nádoby u dveří, a v šuplíku od stolu si ve svitku prohlédněte obrazec zobrazující pořadí seřazení knih v knihovně (1 nahoře, 2 dole, 3 napravo, 4 nalevo) a u truhly si odemkněte dveře, ale nevcházejte - vyjděte stejnými dveřmi, jako jste přišli.

    Vraťte se do místnosti s nápisem "HM" (sebrali jste zde masku vlka) a použijte zde nádobu s vodou (Flask) na model lodi (toto zjistíte na fotografii, kterou jste v této místnosti také našli). Vraťte se do hlavní místnosti (z chodby dvojitými dveřmi), po schodech vyjděte do prvního patra a za druhým obrazem zleva si vyzvedněte klíč (Gilded Key) a opět se vraťte do chodby, kde jste potkali nájemníka, jděte doprava, ze skříňky seberte náboje a vejděte do dveří nalevo. Po schodech vyjděte až nahoru a vypínačem na stěně si rozsviťte. Dveřmi vejděte na půdu, vypínačem napravo si opět rozsviťte a naproti dveřím seberte z krabice "Grenade Launcher". Na druhém konci použijte na dveře klíč (Rusty Key) a vejděte. Na druhé straně místnosti projděte dveřmi do chodby (potvory odhánějte rozsvícenou baterkou), kde opět projděte dveřmi. Dejte se doprava, mezi zdmi vypáčte pomocí páčidla prkennou podlahu, pod kterou najdete "Small Key" a "Small Gilded Key". Jedinými odemčenými dveřmi projděte do další místnosti, ve které seberte fosforové náboje a 9mm náboje a na jejímž konci rozbijte páčidlem prkennou zeď. Co nejrychleji se dostaňte na konec chodby (na rozcestí doleva), kde si vypínačem (u dveří) na pravé stěně rozsviťte, čímž zabijete potvory.

    Vraťte se zpět na rozcestí, na kterém se dejte rovně a ze stolu naproti seberte lékárničku (v místnosti nalevo je stařenka na posteli, se kterou si můžete popovídat, ale důležité to nijak není). Vraťte se k vypínači, kterým jste si rozsvítili, a použijte "Small Gilded Key" na dveře u něj. Sejděte o patro níže a vejděte do dveří u schodiště. V chodbě vejděte do dveří napravo, po menších schůdkách napravo vyjděte nahoru a otevřete levý šuplík od stolu pomocí "Small Key" - najdete fotografii a "Large Ornate Key" (napravo od vstupních dveří si můžete vypínačem na stěně rozsvítit). Vyjděte z místnosti, jděte dál po chodbě a na rozcestí se dejte doprava. Odemkněte si dvojité dveře nalevo (ale zatím do nich nevcházejte) a vejděte do dveří nalevo hned za nimi. Dojděte k posteli a jděte ke skříňce nalevo, kde vás chytne kořen, kterého se zbavte sestřelením lampy nad ním (musíte použít funkci "FreeLook" - standardně SHIFT). Poté ze skříňky seberte "Rocket Launcher Pistol" a fosforové náboje. Ze skříňky napravo seberte "Charm of Saving". Vyjděte z místnosti a dveřmi, které jste si odemkli vyjděte ven. Sejděte po schodech dolů a vejděte do dveří napravo od schodiště. Jděte směrem k vám, na konci chodby vejděte do dveří a na konci další chodby použijte na dveře "Small Gilded Key". Na stole seberte "Small Gilded Key", u dalších dveří v místnosti si vypínačem na zdi zhasněte, vraťte se ke stolku a na vlčí hlavu použijte masku vlka (Wolf Mask). Opusťte místnost stejnými dveřmi, vejděte do místnosti naproti, projděte dveřmi u truhly a v hlavní místnosti vyjděte po schodech nahoru, kde vejděte do dveří naproti schodišti. Na rozcestí se dejte doprava a na konci chodby vejděte do dveří, čímž se dostanete na schodiště po kterém jste již šli, ale tentokrát sejděte úplně dolů. Vypínačem na stěně si rozsviťte a vejděte do dveří. Na dvojité dveře napravo použijte "Large Ornate Key" a vejděte. Nalevo od vstupních dveří si rozsviťte. Vyjděte do prvního patra, u schodiště seberte bednu s raketami a vyjděte do druhého patra (potvory si nevšímejte) a na konci ochozu zasuňte knihu v druhém regálu zprava. Sejděte do přízemí, kde zasuňte druhou knihu v regálu za sochou. Třetí knihu zasuňte v regálu u schodiště. A poslední (čtvrtou) knihu musíte zasunout v polici u sloupu přímo nad sochou ve druhém patře, ale cestou tam musíte v prvním patře zabít potvoru, kterou jste před chvílí nechali naživu (v boji nabíjejte přes inventář a připravte si hodně, ale opravdu hodně munice).

    Vraťte se do hlavní místnosti domu a v prvním patře si vyzvedněte za obrazem nalevo "Small Bronze Key" a "Plasma Cannon". Vejděte do dvojitých dveří u obrazů, v chodbě se dejte směrem k vám a na konci chodby použijte na dveře "Steel Key". V místnosti si rychle rozsviťte vypínačem napravo a ze stolku seberte "Large Ornate Key" a "Charm of Saving". Ze stolu nalevo od dveří seberte druhou část fotografie, kterou v inventáři spojte (Combine) s částí první. Celou fotografii si v inventáři prohlédněte funkcí "Examine" a otočte ji - zjistíte čísla 1408 a 2518, která když sečtete, tak vám vyjde číslo 3926, které jděte zadat do panelu v knihovně v prvním patře - po zadání kódu se vám otevře tajná místnost. Vejděte do ní, vypínačem napravo si rozsviťte, z truhly si vezměte teleskop a jděte do druhého patra knihovny. Vylezte po žebříku nahoru a oknem vyjděte ven. Po římse se dejte doleva a na jejím konci vylezte po dalším žebříku do věže. Nalevo si vezměte "Charm of Saving" a získaný teleskop připevněte na stojan v okně. Podívejte se jím na protější hrad, trochu doprava a nahoru, kde po zoomu na 400x (klávesa Actions/Fire) uvidíte číslo 1692 - dalekohled opustíte klávesou "Flashlight" (standardně "S").

    Vraťte se do místnosti, kde jste teleskop našli, a do výklenku naproti vypínači zasuňte "Acrobat Statuette". Z otevřené skříňky si vezměte "Abkanis Statue" a do číselného panelu zadejte číslo ze zdi hradu (1692). V přízemí knihovny si přečtěte z otevřené knihy na stojanu datumy narození a klíčem "Large Ornate Key" si odemkněte pravé dveře. Těmito dveřmi jděte do hlavní místnosti domu a za druhým obrazem zprava si vezměte "Metallic Plate". Poté do obrazů zadávejte data narození, které jste se dozvěděli v knihovně - do obrazu úplně napravo zadejte datum 1931, do druhého zprava 1899, do druhého zleva 1874 a do obrazu nalevo 1852. Sejděte do přízemí a z hodin ze stolu u krbu si vezměte "Ornate Bronze Key" a použijte ho na hlavní (dvojité) dveře této místnosti, vedoucí ven. Před domem se dejte směrem k vám a u budky seberte lékárničku a "Gas Cartridge" (munice do plamenometu). Vraťte se před dům a dveře naproti jeho vchodu otevřete klíčem "Small Bronze Key". Vraťte se na úplný začátek hry a na posledním rozcestí se dejte rovně. U kovových dveří použijte obrazce, které najdete na "Metallic Plate" a vejděte.

    CD 2/2

    Od mrtvoly přitisknuté na dveřích si vezměte lékárničku a "Gas Cartridge". Přejděte přes lávku, jděte dál po cestě a kousek před schody před vámi seberte nalevo "Charm of Saving". Po schodech vyjděte ke kamenům tvořících kruh a u prostředního z nich stiskněte "North". Pokračujte dál po cestě, sejděte po schodech dolů, projděte jeskyní a hned za ní nalevo vylezte po žebříku nahoru do jeskyně, ve které seberte rakety. Vraťte se zpět dolů, projděte další jeskyní, vyjděte po schodech nahoru a v močálu se dejte první cestou doleva, čímž se dostanete k letadlu, do kterého vylezte a seberte v něm další rakety, kleště a modré sklíčko. Po odpočítávání času rychle vylezte z letadla. V močálu se dejte doprava, čímž se dostanete na souš. Pomocí kleští přeštípněte řetězy na dveřích kostela a vejděte. Nalevo seberte lékárničku a u oken rakety. Modré sklo zkombinujte s baterkou a posviťte s ní na dveře - objevíte první znak (pentagram), který by bez modrého sklíčka nebyl vidět.

    Vyjděte ven z kostela a jděte po krvavých stopách až do jeskyně, do které se dostanete po žebříku (našli jste tam rakety) - na pravé stěně najdete druhý znak (vidle). Nyní se vraťte ke kostelu, před kterým přejděte po lávce nalevo, kde na kameni najdete poslední (třetí) znak. Jděte do kostela a tyto tři znaky zadejte do panelu napravo od dveřích (jen pro jistotu to je: pravý horní, střední a pravý dolní). Po správném zadání znaků se vám odkryje tajná chodba u stolu, ale zatím tam nevcházejte a vraťte se na začátek ke kamenům tvořících kruh, kde vysílačkou zavolejte svou parťačku Aline Cedrac. Ta vám řekne, abyste zjistili číslo na kameni vpravo dole (jihovýchod) - klikněte tedy na něj a poté opět zavolejte Aline. Takto postupujte u všech kamenů, jejichž pořadí i s tím z minulé věty je: vpravo dole (jihovýchod), vlevo (západ), vlevo dole (jihozápad), vpravo (východ) a vpravo nahoře (severovýchod) - nezapomeňte po každém kameni zavolat vysílačkou Aline. Poté u kamenu napravo (východ) zadejte: "OGoul'ai, Hypor, Harnis, Korna" a ze stolu seberte "Stone Stele" a "Abkanis Statue...".

    Vraťte se zpět ke kostelu a přes lávku nalevo se dostaňte k plotu (hned u kamene se znamením), kde získáte pečeť. Jděte do tajné chodby v kostele, kterou jste si již otevřeli a získanou pečeť použijte na otvor v pravé stěně. Chodbou jděte až k místu, kde začne animace, po níž jděte do dveří na konci. V obrovské místnosti seberte "Charm of Saving" a v zadní části vejděte do další místnosti, ve které potkáte "kováře", který před vámi uteče. Jděte k zablokovaným dveřím za vámi a po rozhovoru jděte doprava a ze skříně seberte tři lékárničky a dva "Gas Cartridge". Vraťte se zpět k zablokovaným dveřím a dejte se místností doleva, kde na stole po pravé straně přehoďte páku. Jděte dál, až dojdete ke dveřím, kterými jste přišli, a přehoďte další páku napravo od dveří, čímž si v místnosti rozsvítíte. Vraťte se k zablokovaným dveřím a projděte do místnosti naproti nim. Na stěně přehoďte poslední páku, kterou se vám konečně otevřou zablokované dveře. Vraťte se tedy k nim a projděte jimi. Sejděte po schodech dolů, dolem projděte až na konec, kde vyjděte po dalších schodech úplně nahoru.

    Před vchodem do dolu se dejte do dveří napravo. V místnosti si pusťte pásku na stole, vyjděte z místnosti a vejděte do dveří naproti vchodu do dolu. Jděte doleva k žebříku, u kterého se potkáte s "nájemníkem" z domu (že by indián?).Vylezte po žebříku nahoru, na rozcestí se dejte doleva, tam vylezte po žebříku nahoru a sochu odsuňte směrem k žebříku a poté ji shoďte dolů. Slezte za ní a vezměte z ní sošku a pečeť. Vraťte se zpět na rozcestí, na kterém se dejte rovně a ze skříně nalevo si vezměte fosforové náboje. Jděte dál a z krabice naproti skříni seberte "Charm of Saving".

    Přes důl a obrovskou místnost se vraťte do tajné chodby kostela a pečeť opět použijte u stejných dveří jako předtím. V jeskyni se dejte rovně, venku směrem k vám, přejděte přes most, na jehož konci vejděte do další části jeskyně. Nalevo otevřete skrýš, ve které najdete: "Lightining Gun (jako munice slouží též krystaly, které rostou v jeskyních), čtyři lékárničky, Battery Charges (munice do Lightining Gun) a pět Charm of Saving". Jděte dál, po animaci vejděte do další jeskyně, projděte až k místu, kde začne další animace. Po ní se dejte doleva, na rozcestí opět doleva a jděte až k dalšímu rozcestí, kde zahněte doprava. Jděte dál po cestě, dokud nenarazíte na vchod do jeskyně, do kterého vejděte. Jděte směrem od vás, až k rozcestí, na kterém zahněte doleva. Chodbou jděte na další rozcestí a dejte se směrem od vás. V místnosti vejděte do vchodu naproti vám. V chodbě zahněte doprava, kde se pokuste přelézt po římse pomocí provazu na zdi (spadnete dolů) a vejděte do dalšího vchodu, pokračujte chodbou dál, kde zanedlouho uvidíte nalevo na zemi u lampy (kterou rozsviťte) ležet láhev (slouží k uzdravování) a "Photoelectric Pulsar". Vraťte se zpět ven a po provaze nalevo slezte dolů. V jeskyni jděte nahoru, po animaci seberte od vchodu nalevo "Charm of Saving" a vejděte do jeskyně, do které utekla postava z animace. Jeskyní projděte až do obrovské místnosti, ve které v další animaci potkáte odvážné zvířátko. Vejděte do vchodu napravo a na konci vylezte po provaze nahoru. Přejděte přes most, po další z mnoha animací vejděte do vchodu u vás a chodbou projděte až k lávě, kde se dejte chodbou nalevo (není vidět). Jděte směrem k vám, doleva, opět k vám až k rozcestí, kde opět zahněte doleva a poté opět východem ven. Po animaci doleva, po schodech nahoru a na konci do jeskyně nalevo. Zahněte doleva, přelezte kamennou překážku, jděte směrem k vám, doleva přes další překážku, opět směrem k vám a po té do východu před vámi (od vás). Po shozeném sloupu přejděte na druhou stranu a u zelené studánky (pokud potřebujete) si doplňte láhev. Jděte směrem k vám, na konci od vás, v místnosti se stolem na němž je hlava, se dejte chodbou napravo a slezte po provaze dolů.

    Opět jděte směrem k vám - zde potkáte příšerku, na kterou si připravte pořádný arzenál (jakmile bude klečet, rychle proběhněte do chodby nalevo - bráno z poslední kamery úplně vzadu. Po boji seberte hlavu z kamene a vraťte se s ní zpět nahoru. Získanou hlavu umístěte na stůl na místo uprostřed vedle druhé (musíte stát u dveří). Otevřenými dveřmi vyjděte na denní světlo a přijměte naše gratulace k úspěšnému dohrání Alone in the Dark 4 za Edwarda Carnbyho.

  • Autor:




    Nejčtenější

    Middle-earth: Shadow of War
    RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

    Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

    Naughty Dog
    Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

    Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

    Hajime Taniguchi aka Tokido
    Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

    Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

    Divinity Original Sin 2
    Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

    Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

    Tekken 7
    Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

    Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

    Další z rubriky

    Cyberpunk 2077
    Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

    Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

    FIFA 18
    „Malá“ FIFA 18 je ten nejlepší fotbal na cesty

    Navzdory předpokladům není verze letošní FIFY na konzoli Nintendo Switch žádnou druhořadou náhražkou. Absenci několika herních módů plně nahrazuje snadná...  celý článek

    Layton's Mystery Journey
    Nová hrdinka, stará a dobrá hratelnost. Recenze Layton's Mystery Journey

    Další díl z hádankářské série Professor Layton vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku, je o něco víc „casual“, jinak ovšem zachovává všechny dobré stěžejní prvky....  celý článek

    Najdete na iDNES.cz



    mobilní verze
    © 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
    Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.