Alone in the Dark 4 - 3. část návodu

  12:00aktualizováno  12:20
Všem fanouškům hororových adventur nyní přinášíme třetí a závěrečnou část návodu na hru Alone in the Dark 4. Opět se setkáme s mladou Aline Cedrac a pomůžeme jí překonat všechny zbývající nástrahy, jež na ni číhají na tajuplném ostrově Shadow Island...

Zatímco v prvním díle našeho návodu na hororovou adventuru Alone in the Dark 4 jsme se procházeli po Shadow Island v roli Edwarda Carnbyho, minulá část byla zasvěcená slečně Aline Cedrac. S tou se setkáme i dnes a dokončíme její část hry. Nejdříve ze všeho ale udělejte jednu věc - vyměňte si CD v mechanice...

Objevujete se za brankou, která je zamčená. Hned na uvítanou k vám běží trochu sešlý pejsek, který má však vzteklinu a nezbývá vám tak nic jiného, než ho utratit. Jděte do tajuplného a hrůzu nahánějícího lesa a držte se hezky cesty, až dojdete k mini rozcestí, které se za stromem zase hned spojí. Po cestě dál narazíte na pootevřená vrátka, projděte jimi. Po shlédnutí hrádečku v celé jeho kráse přejděte přes most, hlavní dveře jsou zavřené a okolo hradu žádná tajná chodba není, takže vám nezbývá, než u hlavní brány vylézt napravo po živém plotu až úplně nahoru. Až přelezete hradby, sejděte po schůdkách, zažeňte objevující se přízrak, jděte doleva po okraji, zamčených dveří si zatím nevšímejte a jděte raději po schodech až úplně dolů co to jde, do tmavé chodby, kde naproti v rohu seberte lékárničku. Sejděte po dalších schodech vedoucích ven, vylezte na zídku nalevo, kde seberte náboje do brokovnice. Slezte zídku na druhou stranu, zabijte nestvůry za zídkou a jděte do chodby.

Až vyjdete po schodech, zabijte mrtvoly, jděte směrem k obrazovce po schodech se zábradlím, odemkněte dveře (klíč už je v zámku) a vejděte do nich. Zjistíte, že je to vězení a kupodivu je v něm někdo živý. Promluvte si s ním, po rozhovoru se opět usadí a zdá se, že ani nemá zájem odejít z vězení. Než odejdete, na zemi u dveří seberte černou kovovou destičku a pod ní brož na víte už doufám co. Vyjděte z vězení a jděte naproti po pár schodech dolů a na levé straně vejděte do dveří. Sejděte po obou schodech, pod nimi najdete u sloupu v jedné chodbě magickou ukládací brož, nalevo u slepé uličky najdete náboje do raketové pistole. Jděte dopředu, kde u kopy harampádí najdete štípačky, kovovou součástku ke zbrani a lejstra s plány, jak si postavit svou vlastní super zbraň, nalevo v chodbě u dveří leží lékárnička. Od harampádí se dejte po schodech, jděte na začátek chodby, kde se objeví dvě příšery, se kterými nemilosrdně skoncujte, poté udělejte to samé s dalšími objevujícími se příšerami. U truhly seberte kovový odlitek a vraťte se zpět až ven, kde přelezte již známou zídku. Jděte doleva, kde použijte štípačky na truhlu, čímž odštípnete zámek a v truhle najdete klíč a cihlu z oceli. Jděte zpět směrem na hradby po schodech nahoru a nahoře u schodů jsou zavřené dveře, které nyní odemkněte získaným klíčem z truhly a račte dál.

Jděte nalevo dozadu a ze stolu napravo seberte tři součástky ke zbrani, po pravé straně ve výklenku najdete lékárničku, vzadu na stole v rohu si vezměte knihu, obcházejte stoly s náčiním a až uvidíte skříň, vyhrabejte z ní objektiv, po jeho sebrání se na vás vrhnou tři psi. Zadní částí místnosti vyjděte ven a když se kouknete do dalekohledu, zjistíte, že sice zvětšuje, ale vidíte skrz něj poněkud rozmazaně a jak tak dumáte, co máte u sebe, vzpomenete si na objektiv a použijete ho na dalekohled a hle, ono to funguje. Nyní máte krásně čistý výhled a uvidíte jakýsi totem a když si dalekohled ještě přiblížíte, neujde vám určitě kulatý otvor, jako by do něj něco patřilo. Jděte po hradbě doleva a po pár krocích se pod vámi propadne podlaha a tedy strop kanálu a vy do něj sklouznete.

Dejte si pozor na vodního (normální voda sice není zelená, ale nevadí) hada. Probroďte se ke schůdkám na konci, vyjděte po nich a vstupte do dveří. Ze země seberte ležící náboje do brokovnice, vylezte po žebříku, napravo v rohu seberte lékárničku, nalevo z truhly vezměte tři magnetické karty ve třech rozdílných barvách (červená, stříbrná, žlutá) a dveřmi jděte ven. Objevíte se na hradbách s dalekohledem, zabijte okoralého psa v polovičním rozkladu pobíhajícího po hradbě a vraťte se až k vězení, kde jste našli onu osobu, která tam mimochodem již není. Ale kvůli tomu jste sem jít neměli, naproti vězení sejděte po schodech a nechoďte do dveří nalevo, nýbrž jděte o pár centimetrů dál a tam do dveří zasuňte magnetické karty v následujícím pořadí: bílá jako blesk když uhodí; žlutá jako hvězda když na obloze jasně září; červená jako slunce když jde spát a černá jako měsíc při novu. Dveře se vám odevřou a vy jimi projděte, pod schody najdete pohozenou lékárničku a z beden u schodů seberte polovinu malého kovového kruhu. Napravo od vstupních dveří naleznete o zeď opřený plamenomet a pod ním položenou brož na ukládání, abyste nemuseli šetřit ukládáním hry.

Jděte po schodech nahoru a cestou vás kontaktuje Carnby a jako vždy vám řekne, co ví. Nahoře najdete na přístroji položený list, na kterém je nakreslená růžice se všemi čtyřmi světovými stranami. A nyní budete potřebovat Carnbyho pomoc jako nikdy předtím, tak ho kontaktujte vysílačkou. Řeknete mu, co máte za problém, a budete mu říkat světové strany a on vám čísla. Když si je správně zapíšete, vyjde vám „1?_31_2001“, ale já už vím, že to, co Carnby nevěděl, je „0“. Po vložení data do stroje uvidíte animaci se sluneční soustavou. Po animaci vás znovu kontaktuje Carnby, dole se vám otevřou malá dvířka od tajné skrýše, ke které když půjdete, tak najdete bronzový klíč, prsten Mortonových, klasický vroubkovaný klíč dvacátého století a teď už druhou sošku. Nalevo u beden otevřete dveře bronzovým klíčem. Venku seberte hned před vámi ležící náboje do granátometu, jděte vpřed a jistě už poznáte totem, který jste mohli vidět z dalekohledu. Přistupte blíže k němu a podívejte se na kulatý otvor v něm. Carnby vás zavolá, dá si s vámi spicha u branky za lesem a hned poté se na vás vrhne několik malých slizkých potvůrek. Nalevo u totemu leží na zemi brož na ukládání.

Nyní se musíte setkat s kolegou a proto musíte jít až úplně na začátek k dvířkům zpět přes les, cestou potkáte už docela otravnou a trapnou zrůdu, která lehne po pár sadách výstřelů a poté zmizí, aby se na vás mohla vrhnout v pozdějších dobách (cestou zpět se na vás vrhnou tři až čtyři obludy). Až doběhnete k vratům, Carnby vám předá kulatý kámen, popřejete si navzájem hodně štěstí a vy se můžete vrátit k totemu, abyste do něj vložili artefakt od Carnbyho (až půjdete do lesa, ocitnete se rovnou u totemu), po kterém vám vypadne magická „zátka“ a již třetí veledůležitá soška.

Carnby, jak vám říká, má také už tři, jděte do pracovny, kde jste sbírali součástky zbraně (to znamená směrem k hradbám, po schodech nahoru a dveřmi dovnitř) a po pravé stěně uvidíte žebřík, po kterém vylezte nahoru. Zde si napravo rozsviťte a naproti vás čeká další žebřík. Přeběhněte na druhou stranu k opravdu poslednímu žebříku a na střeše použijte na zámek na zemi vroubkovaný klíč. Potom slezte po prvním žebříku, uprostřed místnosti u mechanismu pohněte pákou, čímž se vám otevře poklop, slezte o další žebřík zpět a jděte k mechanismu, kde opět pohněte pákou, čímž vysunete obrovský vodič sloužící jako hromosvod, do kterého když udeří blesk, svede ho dolů doprostřed místnosti, ve které právě stojíte. Po pohnutí páky na vás skočí již tolikrát zabitý, ale přeci jen živý mutant, kterého zabijete jen a pouze tak, že ho nalákáte doprostřed, aby přeskočil přes přístroj veprostřed, zrovna když jím probíjí blesk (stačí jen okolo přístroje pobíhat dokola). Máte na to dvě necelé minuty (přesněji 1:50), abyste ho takto dostali třikrát, poté se hromosvod zasune, a vy musíte proces opakovat. Až zůstane mutant nehybně ležet alespoň deset vteřin, slezte po žebříku dolů, kde na přístroj hned u něj použijte ocelovou cihlu a kovový odlitek, čímž vám vypadne hledí na zbraň. Teď musíte zkombinovat všechny části zbraně podle nákresů, které jste našli u harampádí, nebo obrázku na této stránce.

Alone in the Dark 4 Až budete mít zbraň kompletní, vysuňte znovu anténu a do časového limitu doběhněte až úplně dolů, kde jste našli plány od zbraně a některé součástky k ní, doběhněte přímo k harampádí, na kterém leží plány, a vsuňte do nástavce s připojeným vodičem svou nově složenou zbraň. Až znovu udeří blesk, odpálí zeď naproti, odkud vyjde pavouk a dá se směrem doleva, kde ho zabijte a projděte právě odpálenou zdí.

Naproti vám leží na zemi list se vzkazem a kousek napravo od něj nová zbraň, a to fotoelektrický pulzar. Jděte doleva, slezte po žebříku, cestou k mostu, po kterém za otřásání přejděte, zabijte dvě obludy a venku jděte po schodech dolů okolo obrovitananánské rokle. Na konci schodů je jeskyně, do které vejděte. Jděte po schodech a před kameny stiskněte tlačítko pro akci, jako byste chtěli třeba otevřít dveře, čímž se dostanete na druhou stranu kamenů a můžete pokračovat dále do další části jeskyně. Jděte jeskyní, až potkáte Carnbyho, který vás za chvíli vyzve, abyste šli k němu (tam, odkud on přišel, pro vás cesta nevede, jsou tam zamčené dveře). Na kameni přečtete upozornění pro ty, kteří chtějí vstoupit, a na kamenu opodál uvidíte obrazce sedmi bohů světla. Vyjděte z jeskyně ven, přejděte přes kamenný most až do další jeskyně. Nalevo pod poklopem najdete lékárničku, přídavnou baterii k elektrické pistoli (čili munici), samotnou elektrickou pistoli a brož na ukládání. Pokračujte dále a v následující animaci spatříte spolu s Carnbym starého indiána a padoucha s páskou přes oko. Carnby vám jaksi odlétne, ale nezoufejte a věřte indiánovi, že není mrtev. Projděte dveřmi, kudy šel padouch a letěl Carnby a jděte po schodech, přes most a po dalších schodech, kde vás zavolá vysílačkou Carnby a ani netuší jak jste rádi, že ho slyšíte (řekne vám, že měl podivný sen, ale neví, že se mu to nezdálo). Krystaly hned opodál, které se po utrhnutí znovu objeví na tamtéž místě, si můžete dobíjet elektrickou pistoli a tu vám také doporučuji odteď používat, protože takovéto krystaly najdete takřka na každém kroku.

Jděte podél rokle a pokračujte do další části jeskyně. Jděte rovně, snad se ani nezabývejte obludami a jednoduše mezi nimi proběhněte (když je zabijete, za chvíli se znovu objeví) a doběhněte doprava, kde vylezte na stupínek a po pár krocích z něj u krystalů slezte, abyste se tak dostali k další chodbě (v chodbě úplně vzadu rostou další krystaly). Zde je jen jediná cesta, vylézt na velký schod a pokračovat další chodbou. Oblud v ní si zatím opět nevšímejte. Na rozcestí jděte dozadu, zahněte doprava, cestou po schodech zabíjejte objevující se psy, až dojdete k žebříku, po kterém prostě vylezete, ať chcete, či ne. Vyjděte po schodech, zabijte objevujícího se psa, jděte až před schody a napravo i nalevo jsou krystaly, které však střeží několik stále dokola objevujících se psů (nalevo je ještě budova, ale k tomu se teprve dostaneme). Jděte po schodech nahoru do chrámu, vepředu po dalších schodech, dále dozadu okolo malé pyramidy bez vršku až na konec, kde se vám odkryje kruhová místnost. Jděte ke kamennému stolu doprostřed a postupně stiskněte všech šest tlačítek na stole, po každém zmáčknutí se zatřese obrazovka a naproti tlačítku se ve stěně objeví modla zvířete, odkud získáte minci s jejím obrazcem a zhlédnete ještě list, který se objeví po sebrání každé mince. Až budete mít všech šest mincí, stiskněte poslední sedmé tlačítko, čímž se vám znovu objeví východ (teď máte u sebe mince s hlavou: býka, ryby, bizona, medvěda, hada a koně).

Vraťte se před schody od chrámu na rozcestí, kde zahněte doleva a vylezte po žebříku na budovu (kde najdete krystal) a otvorem ve stropě slezte po žebříku dolů. Hned u vás na rohu leží indiánský kožený měch, který když vypijete, doplní se vám životy na maximum (maximálně na čtyři použití). Pod žebříkem jsou modly podobné těm v chrámu, akorát s tím rozdílem, že do těchto model mince dáváte. Teď můžete ke všem přistoupit a zkoušet, která mince kam pasuje, ale pro pořádek je to (bráno zprava doleva): býčí, rybí, bizoní, medvědí, hadí a koňská. Po vložení všech mincí se vám vysune cesta ke kamenné soše, která u sebe skrývá kus kamenné pyramidy a brož na uložení. Jděte opět na rozcestí před chrám, po schodech do něj vejděte a cestou ke kruhové místnosti položte svůj kus kamenné pyramidy jako vršek k té, co už tam stojí. Seberte hlavu, která se na vršku pyramidy objeví, a poté k vám promluví hlas mluvící z kamene nad vámi. Nyní už můžete opustit toto místo a vrátit se na původní cestu po slezení žebříku. Jděte dále po schodech dolů, u krystalu se vypořádejte se stále objevujícími se pekelnými psy a jděte do další jeskyně. V téhle části je všude pod podlahou vroucí láva a na blízku čtyřnohé nestvůry (stačí je obíhat). Proběhněte doprava, dozadu, doprava, dozadu, doprava, úzkou uličkou doleva a ve velké místnosti u kamery vzadu je východ pryč. Proběhněte jeskyní, ve které vás potká pár oblud, venku na mostě zabijte slizké prťavé potvory (nejlepší je na ně elektrická pistole, jako ostatně teď na všechno), naberte si rychle krystaly a přeběhněte přes most do další jeskyně, než se znovu objeví. V jeskyni jsou opět otravné obludy a u zelené studánky v ní si můžete doplnit magickou uzdravovací vodu do indiánského koženého měchu. V zadní části jeskyně projděte zdí a poté se na vás hned na uvítanou vrhne smečka psů. Vylezte po dvou větších schodech, jděte okolo krystalu k dalším dvěma, po kterých když vylezete a půjdete na konec, v animaci uvidíte zloducha, jak se po laně spouští z mostu někam dolů.

Vraťte se zpět na most, kde jste viděli zloducha s páskou přes oko a po provaze uvázaném na kameni slezte za ním. Jděte do jeskyně s kostěnou strukturou a doběhnete tak padoucha, kterému naběhl Carnby a zrovna, když nemá šanci utéct, objeví se příšera, která si ho odnese do jámy a vy slezete po okraji jámy dolů, na plošinu, kde najdete poslední sošku, hned tu skvělou zprávu oznámíte Carnbymu a opodál najdete brož s uložením. Vlezte do škvíry ve stěně, seskočte otvorem v zemi do místnosti, zabijte dva obří pavoučky, všimněte si kostěného trůnu a kamenu (můžete si přečíst, co je na něm psáno, pokud vás to zajímá) napravo u vchodu, kterým projděte. Místo Carnbyho nyní uslyšíte ve vysílačce Johnsona z vrtulníku nad povrchem zemským, vyjděte vchodem, slezte schod a probroďte se napravo, zabijte vodní obludu a vepředu nalevo vylezte na schod a jděte do jeskyně, kde vás znovu kontaktuje Johnson. Seskočte zeď a snad si ještě pamatujete, jak jste tudy procházeli. Jděte k východu (od vás je to doleva a potom dopředu) a v animaci uvidíte, jak otřes půdy strhne sloup přes propast tak, že se dá po něm přejít, ale zase tak snadné to nebude. Jak půjdete na sloup, uvidíte proti vám stojící obludu, která unesla zloducha s páskou přes oko a nemůžete uvěřit, že tohle je váš tolik hledaný a nikdy nepoznaný otec, ale vy ho zavrhnete, tohle přeci není on, můj otec není nikdo.

Jděte o obrazovku zpět, počkejte si, až se monstrum dostaví na své místo vzadu, vezměte do ruky brokovnici, rozeběhněte se proti němu, stihněte tak přeběhnout na druhou stranu a nepůjde-li vám vběhnout doleva, vypalte do něj tolik broků, kolik bude zapotřebí, abyste ho přitiskli ke stěně a mohli tak jít nalevo. Napravo si sice můžete u přírodního koryta doplnit uzdravovací tekutinu do indiánského měchu, ale je to naprosto a dočista zbytečné, protože když jdete doleva a projdete otvorem ve zdi do místnosti se stolem s jednou hlavou na něm, postavíte se k němu do kamery mezi stolem a dveřmi za ním a nasadíte hlavu na levé kamenné tělo, přiběhne Carnby, nasadí třetí hlavu doprostřed a vy vyběhnete ven otevřenými dveřmi, kde na vás již čeká vrtulník a starý indián naplní svůj osud a splyne s ostrovem.

Gratulace je na místě, protože jste právě zachránili krk Carnbymu, sobě, celému světu a přišli jste na to, že váš otec, po kterém jste pátrali, je mrtev.

Autor:
Témata: Medvědi, Slunce, Socha
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

novinky 24. 3. 2024 19

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

novinky 23. 3. 2024 22

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

novinky 22. 3. 2024 10

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

novinky 26. 3. 2024 20

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

novinky 27. 3. 2024 33

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

magazín 29. 3. 2024 3

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

novinky 28. 3. 2024 1

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

novinky 28. 3. 2024 6

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

novinky 27. 3. 2024 3

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...