Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ambulance Driver – záchranář a pohřebák

  12:00aktualizováno  25. dubna 9:09
Chtěli jste vždycky jezdit po městě jako blázni? Bylo vaším snem namontovat si na střechu auta červenou sirénu a všechny s ní otravovat? Nebo jinak – nesplnila se vám tužba, která v sobě kombinuje zachraňování lidských životů a rychlou jízdu? Pokud alespoň na jednou otázku zní vaše odpověď ""ano"", čtěte!

Ambulance DriverChtěli jste vždycky jezdit po městě jako blázni? Bylo vaším snem namontovat si na střechu auta červenou sirénu a všechny s ní otravovat? Nebo jinak – nesplnila se vám tužba, která v sobě kombinuje zachraňování lidských životů a rychlou jízdu? Pokud zní vaše odpověď alespoň na jednou otázku "ano", tak zase vychladněte, protože Ambulance Driver rozhodně nepřijíždí zachránit váš volný čas před nudou. Vlastně se jedná o předělávku staré automatové hry, kdy vás za pět korun posadí do sanitky a dají vám něco času na zachraňování životů. Vy, coby anděl spásy, jezdíte k nehodám, nakládáte raněné a odvážíte je rovnou do nemocnice – odměnou vyfasujete něco bodů a hlavně čas navíc. Samozřejmě musíte brát zřetel na skoro umírající pasažéry, protože jakékoli krkolomné bourání a cukání má za následek smrt naložených lidiček. A tahle "nová" gamesa nám předkládá prakticky to samé. Bohužel musím zklamat čtenáře nalákané úvodními bonmoty "konečně je to tady", protože zpracování zcela odpovídá možnostem budgetových her (tj. za méně peněz, málo muziky).

Hned po spuštění mě přivítala příjemná, lehce adrenalinová rocková hudba, díky které jsem výsledné hodnocení ještě drobet upravil ve prospěch hry. Její dynamika vás správně naladí a možná i motivuje k ráznější jízdě. Ambulance DriverNásleduje několik výběrů před samotnou hrou, třeba jaký druh sanitky si přejete pilotovat. Nabízejí se rychlé kousky pro milovníky rychlosti, nicméně jejich nevýhoda spočívá v tom, že se do nich nevejde takové množství nemocných a zraněných. K tomuto účelu se naopak více hodí klasická stará "krabice". Z herních režimů, lze-li tak v konečné instanci nazývat tři naprosto totožné módy, nám autoři předkládají "záchranu", "10 minut" a "20 minut". Ptáte se na rozdíl? Dobrá, ona jemná odlišnost tkví v tom, že zatímco se vám v "rescue" připočítává trochu času za každého zachráněného jedince, ve volné hře (10 či 20 minut) hrajete jen na body. Jak vidno, autoři původní námět nijak zvlášť nevylepšovali ani příliš neozvláštnili – třeba o mise. Na druhou stranu toho chci po ne-plnohodnotné hře trochu moc. Jenže pak přichází výběr měst, kde provozujete svoji záchranářskou činnost a poněkud smutně zjišťuji, že se nabízí pouze 3 lokality (slovy: tři).

Vlastní hra rozhodně nijak nepřekvapí grafickým zpracováním, na svoji chudost se totiž hýbe pomalu i na průměrných počítačích ve standardních 1024x768. Modely k řízení samozřejmě nepostrádají krabicový nádech a textury v barvách sepraného oblečení tak nějak raději ani nevnímám. Jejich "síla" vynikne až na obrázcích okolo recenze, v pohybu se ledacos ztratí. Ambulance DriverDěs a běs mě jímal před prvním šlápnutím do pedálů, nicméně alespoň fyzikální model si udržel frčky cti. Auta se normálně pohybují, vlastně hru lze bez jakýchkoli problémů hrát, což nebývá u budgetu zvykem. Mačkáním levého Ctrl se mění pohledy na vůz – a je jich dost. Kromě toho klasického zezadu mi ještě vyhovovala ptačí perspektiva s automatickým přibližováním, aneb se slzou v oku vzpomínám na Grand Theft Auto. Tím vyčerpávám klady a přišel čas, abychom se podívali na zoubek nešvarům. Předně, jízda sanitkou více připomíná brutální bezohledný tah kamiónem, protože jakýmkoli nárazem do aut okolo je drsně, bez vlastní újmy, odpálkujete. Možná si říkáte, co to dělá s pacientem vzadu? Nic. Vůbec nic, dokonce jsem zkoušel jen tak narážet do zdi a cizáků, ale nikdo natáhnout bačkory pořád nechtěl. Takový tuhý kořínek jim závidím. Fyzikální model by vám měl dovolit skončit na hřbetě s následným okamžitým resetem, avšak, jak dokazuje jeden z okolních obrázků, patřím k té hrstce se schopností, že na mě hra kašle. Ehm, zase tak těžké to není, stačí se převalit a mít to štěstí, že vás zarazí zeď – s tím si nikdo hlavu nelámal. A klasicky – tlačítko pro reset byste hledali marně, díky čemuž musíte vyskočit z rozehrané hry. Milé.

Ambulance DriverJak tedy probíhá takový normální den záchranáře? Bloudíte městem a snažíte se nikoho nepřejet do okamžiku, než vám dispečer oznámí nehodu. Vy spustíte sirénu (ale nemusíte), díky čemuž vám dávají okolo jedoucí auta přednost – to se projevuje tím, že zlehka "uklouznou" z vašeho směru. Sociální. S pomocí mapky se snažíte rychle dojet k postiženému a blízko něj zabrzdíte. Následuje několik "akčně" vypadajících střihů, jak saniťáci nakládají pacienta, a posléze se musíte co nejrychleji dostat do nemocnice (hra rozlišuje různě akutní případy). Když už se tedy řítíte do špitálu a evidentně nestíháte (ten limit), stojí za pokus stisknout tajuplné písmeno D (jako "defibrillate") a nešťastník rázem ještě pár vteřin vydrží dýchat. Drsné. Ještě bych dodal, že mimo aut se po silnicích pohybují lidičky. Možná už tušíte, jak si obstarat pár pacientů navíc. Chodci se sice snaží uhýbat, respektive uskakovat, ovšem i tak se občas přihodí, že některým se přitíží a zůstanou ležet na zemi. Mimoto hra dokonce sama radí, abych boural do cizích aut, která pak třeba někoho srazí a já vyzískal "extra" zákazníky. To jsou mi tedy dobráci.

Pokud máte tu schopnost čtení mezi řádky, zřejmě vám neušlo, že se mi Ambulance Driver zrovna nelíbí. Po herní stránce ujde, ale hra mě nedokázala prakticky ničím zaujmout – ostatně pořád si myslím, že některé tituly budou nudné v jakémkoli zpracování. Pokud se někdo naučil díky Ambulance Driver programovat, proč ne, ale výsledek vám doporučit rozhodně nemohu.

Ambulance Driver
Výrobce: Valu Soft
Vydavatel: Antidote Entertainment
Distribuce v ČR: zatím není definitivně rozhodnuto
Oficiální homepage: http://www.valu-soft.com/products/ambulance.html
Minimální konfigurace: procesor 300 MHz, 64 MB RAM, 250 MB HDD, 8 MB 3D
Doporučená konfigurace: procesor 450 MHz, 96 MB RAM, 32 MB 3D karta
3D karty: ano
Multiplayer: ne
Verdikt: Budgetové zpracování hry, v níž přebíráte roli řidiče záchranky.
Hodnocení 30%

Autor:




Nejčtenější

Layton's Mystery Journey
Nová hrdinka, stará a dobrá hratelnost. Recenze Layton's Mystery Journey

Další díl z hádankářské série Professor Layton vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku, je o něco víc „casual“, jinak ovšem zachovává všechny dobré stěžejní prvky....  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Další z rubriky

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

StarCraft: Remastered
Strategická legenda baví i po 19 letech. Recenze StarCraft: Remastered

Blizzard ohlásil něco, co snad každého hráče z devadesátých let muselo zahřát na duši. Remaster nejproslulejších her, na kterých už se, buďme upřímní, zub času...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.