Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ambulance Driver – záchranář a pohřebák

  12:00aktualizováno  25. dubna 9:09
Chtěli jste vždycky jezdit po městě jako blázni? Bylo vaším snem namontovat si na střechu auta červenou sirénu a všechny s ní otravovat? Nebo jinak – nesplnila se vám tužba, která v sobě kombinuje zachraňování lidských životů a rychlou jízdu? Pokud alespoň na jednou otázku zní vaše odpověď ""ano"", čtěte!

Ambulance DriverChtěli jste vždycky jezdit po městě jako blázni? Bylo vaším snem namontovat si na střechu auta červenou sirénu a všechny s ní otravovat? Nebo jinak – nesplnila se vám tužba, která v sobě kombinuje zachraňování lidských životů a rychlou jízdu? Pokud zní vaše odpověď alespoň na jednou otázku "ano", tak zase vychladněte, protože Ambulance Driver rozhodně nepřijíždí zachránit váš volný čas před nudou. Vlastně se jedná o předělávku staré automatové hry, kdy vás za pět korun posadí do sanitky a dají vám něco času na zachraňování životů. Vy, coby anděl spásy, jezdíte k nehodám, nakládáte raněné a odvážíte je rovnou do nemocnice – odměnou vyfasujete něco bodů a hlavně čas navíc. Samozřejmě musíte brát zřetel na skoro umírající pasažéry, protože jakékoli krkolomné bourání a cukání má za následek smrt naložených lidiček. A tahle "nová" gamesa nám předkládá prakticky to samé. Bohužel musím zklamat čtenáře nalákané úvodními bonmoty "konečně je to tady", protože zpracování zcela odpovídá možnostem budgetových her (tj. za méně peněz, málo muziky).

Hned po spuštění mě přivítala příjemná, lehce adrenalinová rocková hudba, díky které jsem výsledné hodnocení ještě drobet upravil ve prospěch hry. Její dynamika vás správně naladí a možná i motivuje k ráznější jízdě. Ambulance DriverNásleduje několik výběrů před samotnou hrou, třeba jaký druh sanitky si přejete pilotovat. Nabízejí se rychlé kousky pro milovníky rychlosti, nicméně jejich nevýhoda spočívá v tom, že se do nich nevejde takové množství nemocných a zraněných. K tomuto účelu se naopak více hodí klasická stará "krabice". Z herních režimů, lze-li tak v konečné instanci nazývat tři naprosto totožné módy, nám autoři předkládají "záchranu", "10 minut" a "20 minut". Ptáte se na rozdíl? Dobrá, ona jemná odlišnost tkví v tom, že zatímco se vám v "rescue" připočítává trochu času za každého zachráněného jedince, ve volné hře (10 či 20 minut) hrajete jen na body. Jak vidno, autoři původní námět nijak zvlášť nevylepšovali ani příliš neozvláštnili – třeba o mise. Na druhou stranu toho chci po ne-plnohodnotné hře trochu moc. Jenže pak přichází výběr měst, kde provozujete svoji záchranářskou činnost a poněkud smutně zjišťuji, že se nabízí pouze 3 lokality (slovy: tři).

Vlastní hra rozhodně nijak nepřekvapí grafickým zpracováním, na svoji chudost se totiž hýbe pomalu i na průměrných počítačích ve standardních 1024x768. Modely k řízení samozřejmě nepostrádají krabicový nádech a textury v barvách sepraného oblečení tak nějak raději ani nevnímám. Jejich "síla" vynikne až na obrázcích okolo recenze, v pohybu se ledacos ztratí. Ambulance DriverDěs a běs mě jímal před prvním šlápnutím do pedálů, nicméně alespoň fyzikální model si udržel frčky cti. Auta se normálně pohybují, vlastně hru lze bez jakýchkoli problémů hrát, což nebývá u budgetu zvykem. Mačkáním levého Ctrl se mění pohledy na vůz – a je jich dost. Kromě toho klasického zezadu mi ještě vyhovovala ptačí perspektiva s automatickým přibližováním, aneb se slzou v oku vzpomínám na Grand Theft Auto. Tím vyčerpávám klady a přišel čas, abychom se podívali na zoubek nešvarům. Předně, jízda sanitkou více připomíná brutální bezohledný tah kamiónem, protože jakýmkoli nárazem do aut okolo je drsně, bez vlastní újmy, odpálkujete. Možná si říkáte, co to dělá s pacientem vzadu? Nic. Vůbec nic, dokonce jsem zkoušel jen tak narážet do zdi a cizáků, ale nikdo natáhnout bačkory pořád nechtěl. Takový tuhý kořínek jim závidím. Fyzikální model by vám měl dovolit skončit na hřbetě s následným okamžitým resetem, avšak, jak dokazuje jeden z okolních obrázků, patřím k té hrstce se schopností, že na mě hra kašle. Ehm, zase tak těžké to není, stačí se převalit a mít to štěstí, že vás zarazí zeď – s tím si nikdo hlavu nelámal. A klasicky – tlačítko pro reset byste hledali marně, díky čemuž musíte vyskočit z rozehrané hry. Milé.

Ambulance DriverJak tedy probíhá takový normální den záchranáře? Bloudíte městem a snažíte se nikoho nepřejet do okamžiku, než vám dispečer oznámí nehodu. Vy spustíte sirénu (ale nemusíte), díky čemuž vám dávají okolo jedoucí auta přednost – to se projevuje tím, že zlehka "uklouznou" z vašeho směru. Sociální. S pomocí mapky se snažíte rychle dojet k postiženému a blízko něj zabrzdíte. Následuje několik "akčně" vypadajících střihů, jak saniťáci nakládají pacienta, a posléze se musíte co nejrychleji dostat do nemocnice (hra rozlišuje různě akutní případy). Když už se tedy řítíte do špitálu a evidentně nestíháte (ten limit), stojí za pokus stisknout tajuplné písmeno D (jako "defibrillate") a nešťastník rázem ještě pár vteřin vydrží dýchat. Drsné. Ještě bych dodal, že mimo aut se po silnicích pohybují lidičky. Možná už tušíte, jak si obstarat pár pacientů navíc. Chodci se sice snaží uhýbat, respektive uskakovat, ovšem i tak se občas přihodí, že některým se přitíží a zůstanou ležet na zemi. Mimoto hra dokonce sama radí, abych boural do cizích aut, která pak třeba někoho srazí a já vyzískal "extra" zákazníky. To jsou mi tedy dobráci.

Pokud máte tu schopnost čtení mezi řádky, zřejmě vám neušlo, že se mi Ambulance Driver zrovna nelíbí. Po herní stránce ujde, ale hra mě nedokázala prakticky ničím zaujmout – ostatně pořád si myslím, že některé tituly budou nudné v jakémkoli zpracování. Pokud se někdo naučil díky Ambulance Driver programovat, proč ne, ale výsledek vám doporučit rozhodně nemohu.

Ambulance Driver
Výrobce: Valu Soft
Vydavatel: Antidote Entertainment
Distribuce v ČR: zatím není definitivně rozhodnuto
Oficiální homepage: http://www.valu-soft.com/products/ambulance.html
Minimální konfigurace: procesor 300 MHz, 64 MB RAM, 250 MB HDD, 8 MB 3D
Doporučená konfigurace: procesor 450 MHz, 96 MB RAM, 32 MB 3D karta
3D karty: ano
Multiplayer: ne
Verdikt: Budgetové zpracování hry, v níž přebíráte roli řidiče záchranky.
Hodnocení 30%

Autor:


Témata: Grand Theft Auto

Nejčtenější

Pornoparodie nejpopulárnější hry současnosti není vtipná ani vzrušující

Pornoparodie na hru Fortinte nazvaná Fortnut

Hra Fortnite, oblíbená především mezi nezletilými hráči, se dočkala své pornoparodie. A výsledek je přesně takový, jaký...

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...



Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...

RETRO: Sexy střílečku SiN potopil revoluční Half-Life i vlastní chyby

SiN

Letos slavíme dvacet let od vydání kultovní střílečky Half-Life, jejíž sláva zcela zastínila méně známou střílečku SiN....

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

RECENZE: Far Cry 5 ve Vietnamu jde cestou Ramba, tiché zabíjení netřeba

Far Cry 5: Hours of Darkness

Hours of Darkness je první placené rozšíření střílečky Far Cry 5. Jako jednohubka na dvě až tři hodiny svůj účel splní....

RECENZE: Pamatujete na sci-fi simulátor Descent? Overload je to samé

Overload - fotky z recenzování

Descent patří mezi ty hry, na které hráči kolem třicítky vzpomínají s nostalgickou slzou v oku, zatímco ti mladší...

RECENZE: Ve strategii Ancestors Legacy budete dobývat a plenit

Ancestors Legacy

Nová historická strategie od polského studia Destructive Creations se hlásí o vaši přízeň a rozhodně má s čím vyrukovat.

Vzpomínáme: Kdo nechal sestru jíst mouchy a kdo chutnal žížaly?
Vzpomínáme: Kdo nechal sestru jíst mouchy a kdo chutnal žížaly?

Když jsem u nás v kanceláři řekla, že chystám článek o příhodách z dětství, spustila se lavina vzpomínání. Redakce se smíchem rázem otřásala v základech. Jedna si ostříhala řasy, druhá si touhu po papouškovi splnila v bažantnici, třetí nutila mladší sestru jíst mrtvé mouchy… a to není zdaleka všechno!



Najdete na iDNES.cz