Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

AMD PG Challenge 2005 - reportáž

  12:00aktualizováno  10:01
Letošní ročník největší české lanky se opět přestěhoval a to z Karlových Varů do Prahy. Co všechno ze za čtyři dny nepřetržitého hraní událo ? O tom již v tomto článku, včetně mnoha fotografií.

AMD PG Challenge.2005Po roce je tu opět jedna z největších herních událostí v České republice. AMD PG Challenge se letos opět vrací ke svým kořenům a to hned z několika důvodů. Turnaj se uskutečnil po dvou letech opět v Praze, zahraničních hráčů ubylo a i jakoby veřejnosti se tato akce moc nedotkla. PG Challenge se tedy může pyšnit přívlastkem "největší česká lan party", ale stále se jedná o lanparty a ne o vrcholový progamingový mezinárodní turnaj. Zde je rozhodně vidět rozdíl mezi dvěma největšími herními událostmi v České republice. Zatímco největší koncentraci nejlepších hráčů můžeme zažít na InvexCupu, zde je atmosféra mnohem klidnější a přátelštější. Jakoby organizátoři chtěli divákům nastolit dojem domácího poklidného hraní, eventuálně pravého smrdutého pařanského doupěte, podle toho z jakého pohledu se na to vše díváte.

Turnajové perličky

"Teplota je ideální"
(ačkoliv jeden hráč naměřil 38 stupňů celsia)

"Nevím, v životě jsem Counter-Strike nehrál"
(admin counter-striku na dotaz od hráče)

Hned první den (míním tím čtvrtek, neboť oficiální zahájení akce proběhlo v pátek), sotva naše PGCH výprava dorazila na místo konání, nás trochu zarazilo to, co nám delší dobou vrtalo hlavu. Jak se organizátorům podaří umístit celou akci do obchodního domu, aniž by hráči narušili denní rutinu nakupujících, a naopak aby kupující nepřekáželi hráčům v hraní. Nejistota po chvíli opadla, když jsme zjistili, že podzemní prostory, resp. garáže jsou dostatečně vzdáleny od všeho dění kolem a běžný nakupující by možná ani nezjistil, že se zde nějaká lanparty koná. V prvním nadzemním patře byly rozmístěny stánky s počítačovým vybavením. Podložky, myši, ale i trička a kšiltovky s logy známých týmů, to vše nabízel Progamingshop, opodál jste si mohli doplnit prázdnou cartridge s barvou do tiskárny a pokud jste nechtěli kupovat vůbec nic, tak jste si mohli posedět v provizorní Cyber Café, kde jste si mohli bezplatně po síti zahrát některé z nejúspěšnějších titulů Electronic Arts. To a ještě velké promítací plátno u vchodu do nákupního centra, nasvědčovalo, že se zde něco děje, ale abychom se podívali co, je nutné proniknout hlouběji pod povrch, do výše zmiňovaných podzemních garáží.

Foto

Výběr fotografí z AMD PG Challenge.2005

Download balíku fotografií (78 MB)

To se nám však hned napoprvé nepodařilo, ba ani na podruhé, ani na potřetí. Začátek registrací skutečně začal už kolem dvanácté, ale reálně se začali hráči do prostor dostávat o několik hodin později. Obrovská fronta, která vedla přes celý eskalátor až k registračnímu prostoru, některé hráče donutila čekat zhruba tři hodiny, ale ani pak neměli vyhráno. Čekala je takzvaná "ulička smrti". Do prostoru mezi stoly s organizátory a mříží, oddělující BYOC, kam se začali hráči všemi různými způsoby cpát, strkat a tlačit se vešli těžko dva dospělí lidé vedle sebe. Vyhráno měli rozhodně ti, kteří přijeli později, než dříve, neboť časem se vše zprůchodnilo a i my jsme se konečně dostali do herních prostor, i přes čtyřhodinové zpoždění, oproti našemu předpokladu.

Celkově byl herní prostor vyřešen trochu zvláštně. Divák, jenž by přišel vchodem, se dostal hned do oné pověstné uličky, ze které mohl maximálně sledovat hráče hrající v BYOC a blokovat ostatním lidem průchod. Bylo tedy třeba jít mnohem dál, projít kolem VIP area, a pokud jste zvládli chaos u průchodu do hráčského areálu, dostali jste se konečně do divácky atraktivnějšího prostředí. Stoleček se staršími čísly LEVELu a Playmobilu k rozebrání nebyl sice tak okupován jako v Karlových Varech, ale i tak si většina návštěvníků odnesla časopis "na památku". Ani prodejna monitorů netrpěla extrémním zájmem. O poznání více lidé využívali možností zahrání si her na konzolích, konkrétně na Nintendo Gamecube, Gameboy Advance a DS, popř. vyzkoušení si Battlefieldu 2 na širokoúhlé televizi (i když hra ze záhadného důvodu prvních pár dní přibližně každých deset minut spadla do systému). Co však klasicky přitáhlo nejvíce lidí, byly volné počítače, na kterých si mohli opět zahrát hry od EA a také zasurfovat na internetu, rychlostí o které se většině domácností nikdy nesnilo. Ani komentované zápasy na projekčním plátně si nemohly na nezájem diváků stěžovat - i když pravda, že by plátno mohlo být méně nasvícené a tím i kontrastnější.

Bohužel (někdo si řekne bohudík) se letos úplně zapomnělo na klasické soutěže, které byly dlouhou dobou jedním z mnoha dominant Progamers akcí. Soutěžení o ničem aneb "rychle získám nějakou cenu", definitivně vymizelo; možná, že si jej organizátoři schovávají na Invex. Diváci, ale i hráči si však mohli zahrát turnájek v novém Battlefieldu o reklamní předměty vztahující se k této hře.

 Ani hostesky nechyběly

Nonstop players bar

Case moding v své kráse

Z výše napsaných řádků byste mohli nabýt názoru, že celkový dojem na tuto akci je rozporuplný. Je tomu tak. Ona celkový pařanská atmosféra tu nechyběla, chyběla tu však atmosféra nutná pro normální bytí. Kritické názory ohledně teploty v místnosti, padly již před započetím akce, avšak teprve v okamžiku, kdy se všichni hráči usadili a zapojili své mašiny jsme pocítili onu realitu. Všude propagovaná příjemná teplota se přehoupla přes třicet stupňů a v okamžiku, kdy v místnosti kleslo procento kyslíku pod únosnou mez, začalo jít do tuhého. Herní mašiny topily, hráči se potili a celá místnost začala připomínat jakousi obří saunu. Pravda, že po třech dnech jsem se i já aklimatizoval a přestal vnímat nedýchatelnost a vedro, které tu zavládlo. O tom, zda toto prostředí přispělo k nějakým špičkovým hráčským výkonům, nelze ani polemizovat. Ti co mohli, si obstarali větráky, co nemohli, si je vyndali z počítačů. BYOC area se stala opravdovou zkouškou výdrže zúčastněných.

Přehlédneme-li tento, i když opravdu podstatný fakt, byla tu celá řada dalších minorit, jenž po nahromadění vyvolaly dost peprné reakce hráčů. Sleeping area byla spíše anti-sleeping. Hučící větrák nad hlavou měl za následek rezonanční odezvu v hlavě hráčů po půl dne. Zvláštní zápach, jehož původ tkvěl pravděpodobně v absenci deodorantu některých hráčů, taktéž nedovoloval příjemnému usínání a ono pověstné vedro zatlouklo poslední hřebík do rakve. Jediným reálným řešením, které vás dozajista uspí je nespat. Po několika probděných nocích zajisté usnete i s hlavou zastrčenou v casu. Sprchy, které tu byly, byly bohužel mimo budovu, navíc placené a otevřené ne zcela ideálně. Toalety byly sice dostupné po celou dobu, ale zase byly umístěné o patro výše a navíc byly sdílené. Útěchou se tak stal místní bar, kde se nabízely jak alkoholické, tak i nealko nápoje, které byly navíc VIP hráčům v omezeném počtu k dispozici zadarmo. Co bylo zadarmo byl i vcelku chutný "EA guláš", který hráči s radostí uvítali a pokud se nemýlím, zcela všechen zkonzumovali.

Přeběhneme od běžných hráčských záležitostí na chvilku k personálnímu zajištění celé akce. Vskutku dobrým krokem se ukázalo "najmutí" brigádníků, tedy výpomocných adminů, bez kterých by místy nejspíše zavládl nekontrolovatelný chaos. I když pomocní admini si občas skutečně nevěděli rady a většinou se obrátili na zkušenější a služebně starší kolegy, některé činnosti by se bez jejich pomoci zajisté neobešly. Hostesky také nechyběly a mnohým hráčům zpříjemňovaly dlouhé neherní večery, ať už nošením nápojů do VIP sekce, nebo i jinak. Masérky se zde taktéž vyskytovaly, avšak jen občas, povětšinu času jejich stolek zel prázdnotou.

VIP area a MST)Fear

Podsvícený case Titana

Návštěvníky potěšil Playstation 2

Nuže, nadchází chvíle, kdy je třeba vyřknout závěrečný verdikt nad celou akcí. AMD PG Challenge.2005 se vrátil do období, kdy byl progaming v plenkách. I když nad výkony zástupců herní komunity bych si v žádném případě nedovolil pochybovat, prostředí o tom nenasvědčovalo. Když jsem před dvěma roky byl doslova u vytržení z přívalu zahraničních herních celebrit, doufal jsem, že to bude onen směr, kam se to celé bude ubírat. Avšak loňský a především letošní ročník byl ukázkou toho, že se stále jedná o pouhou, i když organizovanou a hodně dobře sponzorovanou lanparty. Hráči si zahráli, diváci se pobavili u nových her. Mnozí zde poprvé spatřili na živo své známé, které dosud nemohli nikdy předtím spatřit, avšak stále je tu cosi, co nedovoluje tuto akci ani z pohledu hráče, z pohledu diváka, či novináře hodnotit až příliš kladně. Ať už příšerné vedro, hodinové fronty, občasný chaos v organizaci, technické či personální nedostaky, to vše letošní ročník odsunulo do pařanských extrémů. Divácky nezajímavá avšak hráčsky celkem vydařená lan party. A to je možná škoda, neboť potenciál této akce zůstal dosud nevyužit.

Výsledková listina

Kvalifikace v Counter-Strike na ESWC

1. místo: Team+ (Slovensko)
2. místo: Defeaters (Slovensko)
3. místo: InvanderZ

 

Counter-Strike BYOC

1. místo: Necroraisers
2. místo: Skyriders
3. místo: FU.sk (Slovensko)

 

Counter-Strike Source

1. místo: Necroraisers
2. místo: Faberi Bellatores (Slovensko)
3. místo: Cyber Machines

 

WarCraft 3 BYOC

1. místo: huM4nix
2. místo: ACT.Giacomo
3. místo: mouz.BenQ.Hasu (Německo)

 

Kvalifikace v WarCraft III na ESWC

1. místo: HuM4nic
2. místo: ACT.Giacomo
3. místo: SGC.Frido (Slovensko)

 

StarCraft: BroodWar

1. místo: er77-Pako (Polsko)
2. místo: nEph.Destroyer
3. místo: FisheYe[pG] (Německo)

 

Quake 3 Arena

1. místo: Jibo (Rusko)
2. místo: mzik
3. místo: redd_grr

 

Vietcong

1. místo: We Were Immortal
2. místo: Red Dog
3. místo: Legio tartatus Proeliator

 

NHL 2005

1. místo: Andre
2. místo: Arawak
3. místo: Kraken

 

FIFA 2005

1. místo: El-Diablo
2. místo: Buh
3. místo: Reptil

 

MoH: AA

1. místo: faB
2. místo: 82nd Devils Brigade
3. místo: WID

 

Unreal Tournament 2004

1. místo: Hannibal
2. místo: [mikake]
3. místo: ortho (Polsko)

 

Call of Duty

1. místo: F4t4l!ty
2. místo: e.Suba.COD
3. místo: Skyriders

 

America's Army

1. místo: Slovak Attack Forces (Slovensko)
2. místo: PW1
3. místo: PW2

 

Kvalifikace  v Pro Evolution Soccer na ESWC

1. místo: Vortex
2. místo: Prera
3. místo: ThoR

Autor:



Nejčtenější

Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...

RECENZE: Kingdom Come naučí svět milovat českou historii

Kingdom Come: Deliverance

Nejočekávanější česká hra poslední dekády nezklamala. Je to sice o dost náročnější záležitost, než na jaké jsme si v...



Hrajete už Kingdom Come: Deliverance? Jak se vám zatím líbí?

Kingdom Come: Deliverance

Dnešní anketa je určena pro ty z vás, kteří už se ponořili do české hardcore hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance....

RETRO: Winter Challenge je i po 25 letech nejlepší herní olympiádou

Winter Challenge

Je to s podivem, ale i po čtvrt století od vydání zůstávají neoficiální zimní hry od Accolade tou nejlepší olympijskou...

KOMENTÁŘ: Historická tematika boduje, proč je jí ve hrách tak málo?

Kingdom Come: Deliverance

Na české hře Kingdom Come: Deliverance je dobře vidět, že historická témata a dobová autentičnost nejsou hráčům cizí. A...

Další z rubriky

Tactical Assault Commander Pro je mini klávesnice a myš k PlayStation 4

Tactical Assault Commander Pro

Tactical Assault Commander Pro je oficiálně licencované příslušenství k PlayStation 3 a 4, které výrazně usnadní hraní...

KOMENTÁŘ: Nejde jen o ty nervy. Dark Souls si užijí i strašpytlové

Dark Souls

Hry jako Dark Souls bývají často charakterizovány jako extrémně obtížné tituly, na které si troufnou jen ti...

Legendární hráč zapsaný v Guinessově knize rekordů je podvodník

Todd Rogers

Americká organizace Twin Galaxies, která se zabývá sledováním a ověřováním herních rekordů, zrušila všechny rekordy...

Najdete na iDNES.cz