Když se před pár lety pokusila U.S. Armáda vytvořit svojí vlastní akční hru, tak zavládla spousta pochyb, ale i nadšení. Cílem tohoto projektu bylo vytvořit hru, která by věrně ztvárňovala výcvikovou část života obyčejného mariňáka a později, aby přinesla všem hráčům co nejreálnější představení bojových zážitků.
V reálu to vypadá tak, že se hráč nejdříve vrhne na tréninkové mise, kde se naučí ovládat různé zbraně, používat padák, nebo třeba základy první pomoci. Poté co si projdete tímto výcvikem (pro některé možná i dříve), nastává ta chvíle, kdy se vrhnete do opravdové řežby. Ta opravdová řežba je multiplayer. Tady existuje celá řada různých misí s rozličnými úkoly, kterých se účastní dva týmy. Je nutno si uvědomit, že pěchota vždy pracuje v týmu, a to je její velká síla. Existuje totiž pár specialistů (sniper, medik,..), kteří za podpory ostatních mohou nepříteli značně zavařit.
Tento díl se pochlubí zcela novým 3D enginem, civilizacemi, jednotkami, herními technikami, zcela modifikovatelnými státními zřízeními, ale to vše ve starém a osvědčeném celku.
V dnešní době existuje pouze PC verze této hry (pokud by to nebylo všeobecně známé, tak zdůrazňuji, že tato verze je zcela zdarma ke stažení). Jenže, Armáda U.S se rozhodla, že vytvoří v podstatě stejnou hru pro konzole, konkrétně pro PS2 a Xbox. Hra ponese název America's Army: Rise of a Soldier.
Vystává otázka: „Proč by si někdo měl kupovat hru, která se dá stáhnout zdarma?“ Odpovědi se ujal Tony Van a nastínil pár možných důvodů. Tím prvním je to, že PC verze je výhradně online akce (když nepočítáme tutorial – trénink). Konzolová verze bude obsahovat docela propracovanou, nelineární, single-player kampaň. Hráč tady bude začínat jako naprostý zelenáč a postupně se bude propracovávat armádní hierarchií až se z něj nakonec stane profesionální bojová „mašina.“ Dále nemůžeme opomenout RPG prvek, který se bude projevovat docela klasickým způsobem. V průběhu misí budeme získávat zkušenosti, které půjdou rozdělit mezi 7 parametrů (síla,...). V rámci multiplayeru budou také provedeny nějaké změny. Známé mapy z PC verze budou lehce předělány a větších změn dosáhne systém ohledně týmů – bude podstatně důležitější udržet spolubojovníky naživu.
Je zřejmé, že ve své době tato hra vypadala dosti obstojně. Jenže od těch časů uběhla řádka let, takže nyní už to tak slavné není. Podle autorů se to má tak, že hra nebude schopna soupeřit s novými tituly, ale i tak bude pořád vypadat docela dobře. S Armádou U.S. na tomto projektu spolupracuje tým ze Secret Level, který hru vyvíjí, a společnost Ubi Soft, která se postará o distribuci. Bohužel, ještě se vůbec neví, kdy to bude.