American McGee's Oz: čaroděj s kladivem

Člověk, který si z jména udělal obchodní značku přináší další dobrodružství podle dětské knihy. Po Alence v říši divů a za zrcadlem si McGee zvolil Čaroděje ze země Oz – s příběhem v podobě prequelu a se stejnou dávkou šílenosti, jakou předvedl v Alice. V jeho podání nebude země Oz růžovou zahradou a možná se budeme i bát! A kdo se bojí, ten MUSÍ do země Oz.

AMERICAN McGEE'S OZ
Výrobce hry: Carbon6
Vydavatel: neznámý
Datum vydání: Q3 2003
homepage

American McGee's Oz Dramatické herní přepracování Wolfenstein 3D, včetně Doom 2 a Quake. American McGee již před rokem rozjel první práce na dalším klasickém příběhu - Čaroději ze země Oz a nyní přichází čas, kdy projekt nabírá pevné obrysy díky výstupu návrhářského studia ten s Judy Garlandovou z roku 1939), zpěváci (Sinatrovo Somewhere over the Rainbow nutí reproduktory, aby dojily barevný med), komiksy a samozřejmě hry, ale v našem případě nepůjde o infantilní adventuru. Bude to pěkně drsná hororovka.

American McGee's Oz Protože původní ozovská série obsahuje čtrnáct knih, neměl McGee prostor pro vlastní nezávislý scénář a hru napsal jako prequel k prvním dvěma existujícím dílům, které jsou veřejně dostupné na internetu. Válka mezi kastami země Oz trvá tak dlouho, že si nikdo nepamatuje, kdy vlastně začala. Kouzelníci zaútočili na města Munchkinů drtivou silou, pozabíjeli a zmrzačili tisíce obyvatel. Ti, co zůstali bojeschopní, vymysleli ničivé válečné mašiny a silné parní stroje, kterými na oplátku zničili kouzelnické zámky a rozorali zemi. Bývalé vládkyně Ozu, vznešené Čarodějky se vrátily k praktikám staré magie a jedním gestem ničily celé armády. Vládci Království temnoty si uvědomili katastrofálnost situace a poslali pro spasitele - přišel. Byl ze země lidí, do Ozu nepatřil a jeho osudem bylo zastavit nekončící šílenství a stát se mocným Čarodějem. Pěkná pohádka, že?

American McGee's Oz Hra bude mixem akce, RPG a hlavně adventury. V současné době není známo mnoho herních detailů, kromě několika rozhovorů a všudepřítomné šeptandy. Jednotlivé lokace vycházejí z prvních ilustrací ke knize a rozhodně si nenárokují stejnou dávku šílenství jako Alice. Stejně tak NPC jsou převzaty z knih, až na několik nových postav, které budou udělovat úkoly. Vyprávěcí styl zůstává lineární, je ovšem obalen vedlejšími úkoly, kterých je tolik, že se hratelnost blíží otevřenosti Zeldy nebo Grand Theft Auto 3. Graficky hra staví na pokročilém enginu z Xboxu (paranoia McGeeho jde tak daleko, že odmítá prozradit jméno programátorské firmy a šušká se, že jde o kousek lepší Doom III), což dává smysl vzhledem k plánovanému vydání hry na Xboxu a PC. V kooperaci s třetími firmami Carbon6 plánuje vytvoření sběratelské řady postaviček, vydání soundtracku a s trochou štěstí se podaří participovat na novém filmu, to v případě, že scénář hry bude dost silný, aby utáhl celovečerní animovaný nebo hraný snímek. O to stejné se McGee snaží s Alice: najít dostatečně schopné scénáristy, kteří by přepracovali hru do filmu. Úspěch: zatím žádný. S Ozem ale buďte varováni. Hra byla oznámena až na rok 2004 a v současnosti se plánuje vydání na konci příštího roku, takže se mnoho věcí ještě změní a ještě víc se dozvíme. Jedno je ale jasné, American McGee's Oz nebude pro večerníčkové špunty.